Esprit stuurt winstwaarschuwing uit

Esprit stuurt winstwaarschuwing uit

Kledingketen Esprit heeft een winstwaarschuwing uitgestuurd na mindere resultaten in zowel China als Europa. Door die slechte resultaten zal de keten het gebroken boekjaar, dat in juni eindigt, met verlies afsluiten.

Warm weer de boosdoener

In China ziet de keten zijn omzet "met een dubbelcijferig percentage afnemen" en zal daardoor 300 miljoen euro moeten afschrijven. Ook in Europa zijn de prestaties beneden peil: het warme najaar heeft er immers voor gezorgd dat de herfst- en wintercollectie slecht verkoopt. Twee jaar geleden maakte het bedrijf ook al verlies, maar dat werd vorig jaar dan weer goedgemaakt. Het lijkt er echter op dat het tij nog niet volledig is gekeerd.

 

CEO Jose Manuel Martinez zegt echter dat het bedrijf schuldenvrij is en dat de toekomst voor het bijna vijftig jaar oude bedrijf er nog steeds goed uit ziet. Esprit verkoopt zowel eigen collecties als producten onder licentie en heeft momenteel ongeveer 1.000 winkels in meer dan 40 landen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

15/09/2017

De vernieuwing van schoenketen Brantano onder de paraplu van de FNG Groep werpt zijn vruchten af: al meer dan de helft van de winkels is vernieuwd en die nieuwe winkels draaien gemiddeld 20% meer omzet.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Back to top