Essentiel ook op weg naar Spanje

Essentiel ook op weg naar Spanje

Het Belgische modemerk Essentiel zal begin volgend jaar zijn eerste winkel openen in Spanje, meer bepaald in Madrid. Daarnaast komt er volgende zomer ook nog een derde winkel in Parijs en in december komt er ook een filiaal in Dubai.

Internationaal merk

Essentiel maakte deze zomer al bekend dat het een internationale expansie wilde doorvoeren en het zet die woorden nu kracht bij met enkele buitenlandse winkelopeningen. Zo komt er in februari een winkel van 130 m² in Madrid op de Calle de Claudio Coello. In de zomer moet er dan een derde adres bijkomen in Parijs, waarmee het merk zijn omzet in de Franse hoofdstad wil verdubbelen.

 

De opening van de Spaanse winkel zal de 28e eigen winkel van Essentiel zijn. Essentiel wil de komende jaren ook zijn online omzet verdrievoudigen, dankzij meer internationale bekendheid. Essentiel had al een online winkel in Frankrijk en de Benelux sinds 2012. Deze zomer breidde het verder uit naar enkele andere Europese landen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Persoonlijke webwinkel voor elke Zalando-klant op komst

15/12/2017

Bij Zalando zijn liefst 600 medewerkers bezig met artificiële intelligentie. De online moderetailer wil zijn shopomgeving op die manier volledig personaliseren: binnen de 18 maanden moeten alle klanten er een eigen aanbod op maat aantreffen. 

Minder klanten en dus minder omzet voor H&M

15/12/2017

De Zweedse H&M Group heeft in het vierde kwartaal de omzet met 4 procent zien dalen. Die daling is te wijten aan het feit dat de winkels van het modebedrijf minder klanten over de vloer hebben gekregen.

Zo verbetert JBC de winkelervaring

14/12/2017

JBC opent vandaag haar Innovation Lab op de Corda Campus in Hasselt. De kledingketen experimenteert er met bewegingssensoren, gepersonaliseerde in-store boodschappen, een pop-up printshop en een feedbacktotem.

Hunkemöller is Europees Retailer van het Jaar

14/12/2017

De Nederlandse lingerieketen Hunkemöller is verkozen tot ‘Retail of the Year Europe 2017-2018’. De verkiezing werd voor de derde keer georganiseerd door Q&A, dat ook in België en Nederland de Retailer van het Jaar verkiest.

Amancio Ortega neemt afscheid van Inditex met grote kwartaalgroei

14/12/2017

In de eerste drie kwartalen van het boekjaar 2017 is de omzet van Inditex met 10% gegroeid naar 17,96 miljard euro. Dat maakte het Spaanse modebedrijf bekend in de schaduw van het afscheid van de grote man achter Inditex, Amancio Ortega.

Hunkemöller levert binnen twee uur aan de deur

12/12/2017

Lingerieketen Hunkemöller biedt in aanloop naar de feestdagen een deel van zijn klanten een nieuwe service. Wie binnen de ring van Amsterdam of Antwerpen woont, kan zijn aankoop immers binnen twee uur laten leveren.

Back to top