Essentiel ook op weg naar Spanje

Essentiel ook op weg naar Spanje

Het Belgische modemerk Essentiel zal begin volgend jaar zijn eerste winkel openen in Spanje, meer bepaald in Madrid. Daarnaast komt er volgende zomer ook nog een derde winkel in Parijs en in december komt er ook een filiaal in Dubai.

Internationaal merk

Essentiel maakte deze zomer al bekend dat het een internationale expansie wilde doorvoeren en het zet die woorden nu kracht bij met enkele buitenlandse winkelopeningen. Zo komt er in februari een winkel van 130 m² in Madrid op de Calle de Claudio Coello. In de zomer moet er dan een derde adres bijkomen in Parijs, waarmee het merk zijn omzet in de Franse hoofdstad wil verdubbelen.

 

De opening van de Spaanse winkel zal de 28e eigen winkel van Essentiel zijn. Essentiel wil de komende jaren ook zijn online omzet verdrievoudigen, dankzij meer internationale bekendheid. Essentiel had al een online winkel in Frankrijk en de Benelux sinds 2012. Deze zomer breidde het verder uit naar enkele andere Europese landen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Brugse flagshipstore zet ambities vanHaren Schoenen kracht bij

20/10/2017

Met een paradepaardje van 547 vierkante meter op twee verdiepingen in de Brugse Steenstraat bevestigt schoenretailer vanHaren z’n grote ambities op de Belgische markt. Ook volgend jaar staat expansie op de agenda.

Amazon werkt aan eigen sportkleding

17/10/2017

Amazon zou momenteel werken aan eigen collecties sportkleding en daarvoor al contact hebben met producenten die ook al werken voor ketens als Gap en Uniqlo. Momenteel produceren ze wel nog maar kleine aantallen.

Doorstart McGregor komt er niet

16/10/2017

De doorstart van modeketens McGregor en Gaastra gaat dan toch niet door. Het failliete bedrijf werd enkele weken geleden overgenomen door Rens van der Schoor, maar die ziet een doorstart niet meer zitten.

H&M investeert in recyclage van oude kleding

12/10/2017

Het Zweedse H&M heeft een minderheidsaandeel genomen in Re:newcell, dat zich bezig houdt met de ontwikkeling van een duurzame mode-industrie. De technologie van Re:newcell mikt op de recyclage van oude kleding.

Winst Uniqlo meer dan verdubbeld

12/10/2017

Het Japanse Uniqlo heeft in het voorbije boekjaar zijn winst meer dan verdubbeld. De omzet ging er nochtans maar met iets meer dan 4% op vooruit. De modeketen verwacht dat de internationale verkoop binnenkort groter is dan die in Japan.

Ook Gucci stopt nu met bont

12/10/2017

Modemerk Gucci gaat geen bont meer verwerken in zijn kleding en accessoires. Dat heeft CEO Marco Bizzarri aangekondigd tijdens een toespraak in het London College of Fashion, bij de uitreiking van de Kering Award voor duurzame mode.

Back to top