Essentiel opent pop-upwinkel in Knokke

Essentiel opent pop-upwinkel in Knokke

Strandmodemerk Essentiel gaat deze zomer in Knokke een Beach pop-upwinkel openen om de nieuwe collectie SS14 Beach te tonen aan het zonnebadende publiek. In de winkel zal de volledige collectie te vinden zijn.

Hele zomer

Die strandcollectie is niet gebaseerd op badpakken of bikini's, maar toont kleurrijke kaftans, shorts, tops en tassen. Essentiel opende enkele maanden geleden ook al een pop-upwinkel in Antwerpen om de lancering van de strandcollectie te vieren. De stukken in de collectie variëren in prijs van 95 euro tot 365 euro.

 

Vorige week maakte het Antwerpse modemerk ook al bekend dat het wil uitbreiden tot een internationaal modemerk. Daarom wil het dit jaar nog werken aan expansie buiten Europa. Zo komen er vijf shop-in-shops in Zuid-Korea, een aantal dat de komende vijf jaar zal worden opgetrokken tot dertig.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


JBC haalt e-commercemagazijn terug naar België

17/11/2017

JBC verhuist zijn e-commercemagazijn weer van Nederland naar België. Voortaan stockeert de Belgische kledingketen zijn kleding bij Bleckmann in Grobbendonk. Dat is een onverwachte opsteker voor de Belgische e-commercesector.

H&M-dochter Monki geeft Antwerpen Belgische primeur

17/11/2017

Vandaag is in Antwerpen de eerste Belgische vestiging van het modemerk Monki geopend. Dat maakt deel uit van de Zweedse H&M Group en heeft in Europa en Azië al ongeveer 115 winkels.

Minstens 30 jobs op de helling bij Euro Shoe Group

17/11/2017

Bij Euro Shoe Group, het schoenen- en kledingconcern achter Bristol en Avance, verdwijnen ten minste dertig jobs. “De sanering zou gebeuren zonder naakte ontslagen”, zegt de 'nieuwe' topman Philippe Vanaudenhove.

Clouds of Fashion: van modeblog tot heuse retailonderneming

16/11/2017

Als jonge blogger een eigen retailonderneming uit de grond stampen, faut le faire. Laurentine Van Landeghem heeft zelfs haar studies stopgezet om zich te focussen op haar Clouds of Fashion. Op de RetailDetail Night vertelt ze haar verhaal. 

Lubach: “Eerlijke kleding is een kwestie van prioriteiten”

15/11/2017

Sinds de ramp bij Rana Plaza klinkt binnen de kledingindustrie de roep naar transparantie rond de productie van kleding, maar zondag bewees Arjen Lubach in Zondag met Lubach dat die transparantie er nog niet helemaal is.

Modeketen Canada Goose opent eerste Europese winkel

14/11/2017

De Canadese modeketen Canada Goose heeft in Londen zijn eerste Europese winkel geopend. De kleding van het merk is al langer te vinden in Europa, maar voorheen was dat enkel het geval bij multimerkenwinkels.

Back to top