Essentiel opent pop-upwinkel in Knokke | RetailDetail

Essentiel opent pop-upwinkel in Knokke

Essentiel opent pop-upwinkel in Knokke

Strandmodemerk Essentiel gaat deze zomer in Knokke een Beach pop-upwinkel openen om de nieuwe collectie SS14 Beach te tonen aan het zonnebadende publiek. In de winkel zal de volledige collectie te vinden zijn.

Hele zomer

Die strandcollectie is niet gebaseerd op badpakken of bikini's, maar toont kleurrijke kaftans, shorts, tops en tassen. Essentiel opende enkele maanden geleden ook al een pop-upwinkel in Antwerpen om de lancering van de strandcollectie te vieren. De stukken in de collectie variëren in prijs van 95 euro tot 365 euro.

 

Vorige week maakte het Antwerpse modemerk ook al bekend dat het wil uitbreiden tot een internationaal modemerk. Daarom wil het dit jaar nog werken aan expansie buiten Europa. Zo komen er vijf shop-in-shops in Zuid-Korea, een aantal dat de komende vijf jaar zal worden opgetrokken tot dertig.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

Van de Velde zakt weg na teleurstellende omzetcijfers

10/07/2018

Het Oost-Vlaamse lingeriebedrijf Van de Velde kampt met een daling van de omzet. Pas eind april volgde een lichte verbetering van de bedrijfsresultaten, maar toch zakte de halfjaaromzet met 3,9% tot 110,8 miljoen euro.

FNG trekt naar Brusselse beurs met 60 miljoen euro

06/07/2018

Modegroep FNG heeft 60 miljoen euro opgehaald bij een nieuwe aandelenuitgifte. De nieuwe aandelen zullen vanaf 9 juli worden verhandeld op de beurs van Amsterdam en voor het eerst ook op de Brusselse beurs.