Essentiel wil internationaal merk worden | RetailDetail

Essentiel wil internationaal merk worden

Essentiel wil internationaal merk worden

Het Belgische modemerk Essentiel wil de volgende jaren verder werken aan de internationale expansie, om zo een echt internationaal merk te worden. Dit jaar wil het daartoe sterk uitbreiden buiten Europa.

Expansie buiten Europa

De producten van het Antwerpse merk Essentiel worden ondertussen al verkocht in Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, het Verenigd Koninkrijk, Scandinavië en de Verenigde Staten, maar nu wil het ook verder uitbreiden buiten Europa. Eerder dit jaar werd al een samenwerking gesloten met een Koreaanse partner over vijf shop-in-shops en de komende vijf jaar moeten er nog eens dertig bijkomen.

 

Ook in Canada en in het Midden-Oosten werden reeds contracten afgesloten rond de verdeling van de collecties. In Hongkong, Macao en Singapore staat het bedrijf naar eigen zeggen dicht bij een overeenkomst, terwijl ook de opties in Oost-Europa worden bekeken.

 

Webshop moet verdrievoudigen

Een onlinestrategie is een belangrijk onderdeel van de internationale expansie van Essentiel. Sinds september 2012 hebben Frankrijk en de Benelux al een webshop van Essentiel en deze zomer wordt die uitgebreid naar de andere Europese landen.

 

Momenteel is de omzet van de webshop gelijk aan die van een gemiddelde winkel, maar de komende jaren moet die omzet verdrievoudigen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Belgian Friday is nieuw Belgisch online koopjesweekend

15/05/2018

Na Black Friday is er nu ook de eerste Belgian Friday: de ketens Kiabi, La RedouteSarenza, Veritas, Jack & Jones en Tape à l'Oeil lanceren op vrijdag 18 mei een nieuw winkelevenement, met kortingen en acties voor wie online shopt.

.NU: een luxeconcept voor de zoekende man

15/05/2018

Terwijl grote retailers vechten voor hun leven, duiken vernieuwende kleine boetieks overal op in de winkelstraten. .NU in Gent is zo’n nieuw concept, dat het tekort aan luxueuze herenboetieks wil opvangen.