Essentiel wil internationaal merk worden

Essentiel wil internationaal merk worden

Het Belgische modemerk Essentiel wil de volgende jaren verder werken aan de internationale expansie, om zo een echt internationaal merk te worden. Dit jaar wil het daartoe sterk uitbreiden buiten Europa.

Expansie buiten Europa

De producten van het Antwerpse merk Essentiel worden ondertussen al verkocht in Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, het Verenigd Koninkrijk, Scandinavië en de Verenigde Staten, maar nu wil het ook verder uitbreiden buiten Europa. Eerder dit jaar werd al een samenwerking gesloten met een Koreaanse partner over vijf shop-in-shops en de komende vijf jaar moeten er nog eens dertig bijkomen.

 

Ook in Canada en in het Midden-Oosten werden reeds contracten afgesloten rond de verdeling van de collecties. In Hongkong, Macao en Singapore staat het bedrijf naar eigen zeggen dicht bij een overeenkomst, terwijl ook de opties in Oost-Europa worden bekeken.

 

Webshop moet verdrievoudigen

Een onlinestrategie is een belangrijk onderdeel van de internationale expansie van Essentiel. Sinds september 2012 hebben Frankrijk en de Benelux al een webshop van Essentiel en deze zomer wordt die uitgebreid naar de andere Europese landen.

 

Momenteel is de omzet van de webshop gelijk aan die van een gemiddelde winkel, maar de komende jaren moet die omzet verdrievoudigen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Richemont wil Yoox Net-a-Porter volledig overnemen

22/01/2018

De Zwitserse luxegroep Richemont heeft een voorstel gedaan om een controlerend aandeel te pakken te krijgen bij online retailer Yoox Net-a-Porter. Het wil zo de eigen online strategie versneld uitrollen.

The Sting weet flinke winst te maken in boekjaar 2016

22/01/2018

Modeketen The Sting heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het een jaar eerder nog meer dan vijf miljoen euro verlies moest slikken. Ook zusterformule Costes wist het boekjaar 2016 positief af te sluiten.

Lagere omzet en nieuwe CEO voor Geox

19/01/2018

De omzet bij het Italiaanse schoenenmerk Geox is in het voorbije boekjaar licht gedaald. Daarnaast werd voormalig CEO Gregorio Borgo vervangen door Matteo Mascazzini, die overkomt van het Italiaanse modemerk Gucci.

Primark ziet groei vertragen

18/01/2018

In het eerste kwartaal van het boekjaar is de omzet bij de Ierse modeketen Primark bij constante wisselkoersen met 7% gestegen, inclusief wisselkoerseffecten was dat zelfs met 9%. Dat is wel lager dan wat analisten verwacht hadden.

Winst blijft net onder verwachtingen bij Zalando

17/01/2018

De Duitse modewebshop Zalando is het voorbije boekjaar met bijna een kwart gegroeid, terwijl ook de bedrijfswinst met bijna 5% steeg. Dat laatste was wel net onder de verwachtingen van Zalando zelf.

Yoox Net-a-Porter haalt recordomzet in 2017

16/01/2018

Online retailer Yoox Net-a-Porter (YNAP) heeft in 2017 een recordomzet gehaald van meer dan 2 miljard euro. Dat is een groei van meer dan 10% ten opzichte van een jaar eerder, toen die grens net niet werd gehaald.

Back to top