Essentiel wil internationaal merk worden

Essentiel wil internationaal merk worden

Het Belgische modemerk Essentiel wil de volgende jaren verder werken aan de internationale expansie, om zo een echt internationaal merk te worden. Dit jaar wil het daartoe sterk uitbreiden buiten Europa.

Expansie buiten Europa

De producten van het Antwerpse merk Essentiel worden ondertussen al verkocht in Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, het Verenigd Koninkrijk, Scandinavië en de Verenigde Staten, maar nu wil het ook verder uitbreiden buiten Europa. Eerder dit jaar werd al een samenwerking gesloten met een Koreaanse partner over vijf shop-in-shops en de komende vijf jaar moeten er nog eens dertig bijkomen.

 

Ook in Canada en in het Midden-Oosten werden reeds contracten afgesloten rond de verdeling van de collecties. In Hongkong, Macao en Singapore staat het bedrijf naar eigen zeggen dicht bij een overeenkomst, terwijl ook de opties in Oost-Europa worden bekeken.

 

Webshop moet verdrievoudigen

Een onlinestrategie is een belangrijk onderdeel van de internationale expansie van Essentiel. Sinds september 2012 hebben Frankrijk en de Benelux al een webshop van Essentiel en deze zomer wordt die uitgebreid naar de andere Europese landen.

 

Momenteel is de omzet van de webshop gelijk aan die van een gemiddelde winkel, maar de komende jaren moet die omzet verdrievoudigen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

15/09/2017

De vernieuwing van schoenketen Brantano onder de paraplu van de FNG Groep werpt zijn vruchten af: al meer dan de helft van de winkels is vernieuwd en die nieuwe winkels draaien gemiddeld 20% meer omzet.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Hermès groeit met meer dan 10 procent

14/09/2017

In de eerste helft van 2017 is de omzet bij het Franse modemerk Hermès met 11% gestegen. Vooral in Azië was er sprake van een grote sprong voorwaarts. Ook de winst ging er met 11% op vooruit.

Neem al een kijkje in Arket Brussel

14/09/2017

De nieuwe winkelformule van H&M Group opent op vrijdag 15 september officieel de deuren aan de Brusselse Guldenvlieslaan. De pers kreeg een sneak preview en ontdekte een verrassende mix van mode, interieurartikelen en food. 

Maak kennis met HRVST, de duurzaamste jeans ter wereld

14/09/2017

Tom Duhoux, bezieler van het circulaire denimlabel HRVST, komt op de RetailDetail Day demonstreren hoe hij bijdraagt aan een schonere mode-industrie. Breng zeker uw oude jeans mee. Er zijn nog enkele tickets!

Back to top