Essentiel wil internationaal merk worden

Essentiel wil internationaal merk worden

Het Belgische modemerk Essentiel wil de volgende jaren verder werken aan de internationale expansie, om zo een echt internationaal merk te worden. Dit jaar wil het daartoe sterk uitbreiden buiten Europa.

Expansie buiten Europa

De producten van het Antwerpse merk Essentiel worden ondertussen al verkocht in Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, het Verenigd Koninkrijk, Scandinavië en de Verenigde Staten, maar nu wil het ook verder uitbreiden buiten Europa. Eerder dit jaar werd al een samenwerking gesloten met een Koreaanse partner over vijf shop-in-shops en de komende vijf jaar moeten er nog eens dertig bijkomen.

 

Ook in Canada en in het Midden-Oosten werden reeds contracten afgesloten rond de verdeling van de collecties. In Hongkong, Macao en Singapore staat het bedrijf naar eigen zeggen dicht bij een overeenkomst, terwijl ook de opties in Oost-Europa worden bekeken.

 

Webshop moet verdrievoudigen

Een onlinestrategie is een belangrijk onderdeel van de internationale expansie van Essentiel. Sinds september 2012 hebben Frankrijk en de Benelux al een webshop van Essentiel en deze zomer wordt die uitgebreid naar de andere Europese landen.

 

Momenteel is de omzet van de webshop gelijk aan die van een gemiddelde winkel, maar de komende jaren moet die omzet verdrievoudigen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


C&A verkoopt 13 Franse winkels

22/11/2017

Modeketen C&A doet dertien van zijn 160 Franse winkels van de hand. De panden en het personeel worden overgenomen door de Franse modeketens Chaussea en Stokomani.

Guess dankt sterk kwartaal aan Europa en Azië

22/11/2017

De omzet van het Amerikaanse modemerk Guess is in het derde kwartaal met meer dan 3% gegroeid. Dat heeft het bedrijf vooral te danken aan een sterke verkoop in Azië en Europa. Onder de streep was er wel sprake van verlies.

Urban Outfitters kruipt uit dal in derde kwartaal

21/11/2017

Na enkele kwartalen met negatieve resultaten heeft Urban Outiftters in het derde kwartaal opnieuw met groei kunnen aanknopen. De totale omzet groeide zo met 3,5%, ook op vergelijkbare basis was er een groei van 1%.

Willem Eelman verlaat C&A

21/11/2017

Chief operation & transformation officer Willem Eelman heeft bevestigd dat hij textielketen C&A zal verlaten. Hij was van 2014 tot september 2016 CFO bij het bedrijf, waarna hij zijn huidige rol opnam.

Deens modeplatform Miinto nu ook in België

21/11/2017

Het Deense modeplatform Miinto is sinds deze week ook beschikbaar in België. Op het platform kunnen kleinere moderetailers hun eigen producten verkopen, om zo sterker te staan tegen grote webshops.

JBC haalt e-commercemagazijn terug naar België

17/11/2017

JBC verhuist zijn e-commercemagazijn weer van Nederland naar België. Voortaan stockeert de Belgische kledingketen zijn kleding bij Bleckmann in Grobbendonk. Dat is een onverwachte opsteker voor de Belgische e-commercesector.

Back to top