Etam verovert Chinese harten. | RetailDetail

Etam verovert Chinese harten.

Etam verovert Chinese harten.

Moderetailer Etam en zusterketen 1.2.3 kenden een kalm 2010 in Europa. De groep achter beide merken doet het echter opvallend goed in China. Zo zelfs dat het modebedrijf er tegenwoordig meer winkels heeft dan in Europa.


De groep Etam telde eind anno 2010 4200 winkelpunten, waarvan 988 in Europa en maar liefst 3044 in China. Het is dan ook aan China dat de moderetailer zijn groei te danken heeft. De omzet steeg er het afgelopen jaar iets meer dan 38%, goed voor 382,5 miljoen euro.


In Europa moest Etam zich tevreden stellen met een veel bescheidener groei. Met een omzetstijging van 1,2% bereikten high-street ketens Etam en 1.2.3 een totaal van 752 miljoen euro.


Samen betekent dat met andere woorden een groei van 11,2%. Wereldwijd boekte Etam in het boekjaar 2010 een bedrijfsomzet in absolute waarden van 1,13 miljard euro.

Moderetailer Etam en zusterketen 1.2.3 kenden een kalm 2010 in Europa. De groep achter beide merken doet het echter opvallend goed in China. Zo zelfs dat het modebedrijf er tegenwoordig meer winkels heeft dan in Europa.


De groep Etam telde eind anno 2010 4200 winkelpunten, waarvan 988 in Europa en maar liefst 3044 in China. Het is dan ook aan China dat de moderetailer zijn groei te danken heeft. De omzet steeg er het afgelopen jaar iets meer dan 38%, goed voor 382,5 miljoen euro.


In Europa moest Etam zich tevreden stellen met een veel bescheidener groei. Met een omzetstijging van 1,2% bereikten high-street ketens Etam en 1.2.3 een totaal van 752 miljoen euro.


Samen betekent dat met andere woorden een groei van 11,2%. Wereldwijd boekte Etam in het boekjaar 2010 een bedrijfsomzet in absolute waarden van 1,13 miljard euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Belgian Friday is nieuw Belgisch online koopjesweekend

15/05/2018

Na Black Friday is er nu ook de eerste Belgian Friday: de ketens Kiabi, La RedouteSarenza, Veritas, Jack & Jones en Tape à l'Oeil lanceren op vrijdag 18 mei een nieuw winkelevenement, met kortingen en acties voor wie online shopt.

.NU: een luxeconcept voor de zoekende man

15/05/2018

Terwijl grote retailers vechten voor hun leven, duiken vernieuwende kleine boetieks overal op in de winkelstraten. .NU in Gent is zo’n nieuw concept, dat het tekort aan luxueuze herenboetieks wil opvangen.