Etam verovert Chinese harten.

Etam verovert Chinese harten.

Moderetailer Etam en zusterketen 1.2.3 kenden een kalm 2010 in Europa. De groep achter beide merken doet het echter opvallend goed in China. Zo zelfs dat het modebedrijf er tegenwoordig meer winkels heeft dan in Europa.


De groep Etam telde eind anno 2010 4200 winkelpunten, waarvan 988 in Europa en maar liefst 3044 in China. Het is dan ook aan China dat de moderetailer zijn groei te danken heeft. De omzet steeg er het afgelopen jaar iets meer dan 38%, goed voor 382,5 miljoen euro.


In Europa moest Etam zich tevreden stellen met een veel bescheidener groei. Met een omzetstijging van 1,2% bereikten high-street ketens Etam en 1.2.3 een totaal van 752 miljoen euro.


Samen betekent dat met andere woorden een groei van 11,2%. Wereldwijd boekte Etam in het boekjaar 2010 een bedrijfsomzet in absolute waarden van 1,13 miljard euro.

Moderetailer Etam en zusterketen 1.2.3 kenden een kalm 2010 in Europa. De groep achter beide merken doet het echter opvallend goed in China. Zo zelfs dat het modebedrijf er tegenwoordig meer winkels heeft dan in Europa.


De groep Etam telde eind anno 2010 4200 winkelpunten, waarvan 988 in Europa en maar liefst 3044 in China. Het is dan ook aan China dat de moderetailer zijn groei te danken heeft. De omzet steeg er het afgelopen jaar iets meer dan 38%, goed voor 382,5 miljoen euro.


In Europa moest Etam zich tevreden stellen met een veel bescheidener groei. Met een omzetstijging van 1,2% bereikten high-street ketens Etam en 1.2.3 een totaal van 752 miljoen euro.


Samen betekent dat met andere woorden een groei van 11,2%. Wereldwijd boekte Etam in het boekjaar 2010 een bedrijfsomzet in absolute waarden van 1,13 miljard euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Belgische mode houdt wereldwijde reputatie hoog

24/11/2017

Er is leven na de ‘Zes van Antwerpen’: België blijft internationale faam verwerven op modevlak. Na Antwerpse mode krijgt nu ook Brusselse mode een stevige reputatie, een imago dat de overheid mee ondersteunt.

Test kleding in extreem weer in flagshipstore Woolrich

24/11/2017

Modemerk Woolrich heeft in Milaan een nieuwe flagshipstore geopend met een interessante toevoeging. Klanten kunnen hun winterjas immers uittesten in een kamer met extreme temperaturen.

H&M investeert in webwinkel rond duurzame kleding

23/11/2017

ADAY, een webwinkel die duurzame kleding voor vrouwen maakt, heeft in een investeringsronde 2 miljoen dollar (1,7 miljoen euro) weten op te halen. Een van de nieuwe geldschieters is de investeringstak van H&M.

C&A verkoopt 13 Franse winkels

22/11/2017

Modeketen C&A doet dertien van zijn 160 Franse winkels van de hand. De panden en het personeel worden overgenomen door de Franse modeketens Chaussea en Stokomani.

Guess dankt sterk kwartaal aan Europa en Azië

22/11/2017

De omzet van het Amerikaanse modemerk Guess is in het derde kwartaal met meer dan 3% gegroeid. Dat heeft het bedrijf vooral te danken aan een sterke verkoop in Azië en Europa. Onder de streep was er wel sprake van verlies.

Urban Outfitters kruipt uit dal in derde kwartaal

21/11/2017

Na enkele kwartalen met negatieve resultaten heeft Urban Outiftters in het derde kwartaal opnieuw met groei kunnen aanknopen. De totale omzet groeide zo met 3,5%, ook op vergelijkbare basis was er een groei van 1%.

Back to top