Etam verovert Chinese harten. | RetailDetail

Etam verovert Chinese harten.

Etam verovert Chinese harten.

Moderetailer Etam en zusterketen 1.2.3 kenden een kalm 2010 in Europa. De groep achter beide merken doet het echter opvallend goed in China. Zo zelfs dat het modebedrijf er tegenwoordig meer winkels heeft dan in Europa.


De groep Etam telde eind anno 2010 4200 winkelpunten, waarvan 988 in Europa en maar liefst 3044 in China. Het is dan ook aan China dat de moderetailer zijn groei te danken heeft. De omzet steeg er het afgelopen jaar iets meer dan 38%, goed voor 382,5 miljoen euro.


In Europa moest Etam zich tevreden stellen met een veel bescheidener groei. Met een omzetstijging van 1,2% bereikten high-street ketens Etam en 1.2.3 een totaal van 752 miljoen euro.


Samen betekent dat met andere woorden een groei van 11,2%. Wereldwijd boekte Etam in het boekjaar 2010 een bedrijfsomzet in absolute waarden van 1,13 miljard euro.

Moderetailer Etam en zusterketen 1.2.3 kenden een kalm 2010 in Europa. De groep achter beide merken doet het echter opvallend goed in China. Zo zelfs dat het modebedrijf er tegenwoordig meer winkels heeft dan in Europa.


De groep Etam telde eind anno 2010 4200 winkelpunten, waarvan 988 in Europa en maar liefst 3044 in China. Het is dan ook aan China dat de moderetailer zijn groei te danken heeft. De omzet steeg er het afgelopen jaar iets meer dan 38%, goed voor 382,5 miljoen euro.


In Europa moest Etam zich tevreden stellen met een veel bescheidener groei. Met een omzetstijging van 1,2% bereikten high-street ketens Etam en 1.2.3 een totaal van 752 miljoen euro.


Samen betekent dat met andere woorden een groei van 11,2%. Wereldwijd boekte Etam in het boekjaar 2010 een bedrijfsomzet in absolute waarden van 1,13 miljard euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Postorder-icoon 3 Suisses legt in België de boeken neer

19/07/2018

De Belgische afdeling van 3 Suisses is failliet verklaard, na een rampzalig begin van de soldenperiode: de webshop verkocht al in de eerste soldendagen 30% minder. Elf banen staan op de tocht.

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

Van de Velde zakt weg na teleurstellende omzetcijfers

10/07/2018

Het Oost-Vlaamse lingeriebedrijf Van de Velde kampt met een daling van de omzet. Pas eind april volgde een lichte verbetering van de bedrijfsresultaten, maar toch zakte de halfjaaromzet met 3,9% tot 110,8 miljoen euro.