Etam verovert Chinese harten.

Etam verovert Chinese harten.

Moderetailer Etam en zusterketen 1.2.3 kenden een kalm 2010 in Europa. De groep achter beide merken doet het echter opvallend goed in China. Zo zelfs dat het modebedrijf er tegenwoordig meer winkels heeft dan in Europa.


De groep Etam telde eind anno 2010 4200 winkelpunten, waarvan 988 in Europa en maar liefst 3044 in China. Het is dan ook aan China dat de moderetailer zijn groei te danken heeft. De omzet steeg er het afgelopen jaar iets meer dan 38%, goed voor 382,5 miljoen euro.


In Europa moest Etam zich tevreden stellen met een veel bescheidener groei. Met een omzetstijging van 1,2% bereikten high-street ketens Etam en 1.2.3 een totaal van 752 miljoen euro.


Samen betekent dat met andere woorden een groei van 11,2%. Wereldwijd boekte Etam in het boekjaar 2010 een bedrijfsomzet in absolute waarden van 1,13 miljard euro.

Moderetailer Etam en zusterketen 1.2.3 kenden een kalm 2010 in Europa. De groep achter beide merken doet het echter opvallend goed in China. Zo zelfs dat het modebedrijf er tegenwoordig meer winkels heeft dan in Europa.


De groep Etam telde eind anno 2010 4200 winkelpunten, waarvan 988 in Europa en maar liefst 3044 in China. Het is dan ook aan China dat de moderetailer zijn groei te danken heeft. De omzet steeg er het afgelopen jaar iets meer dan 38%, goed voor 382,5 miljoen euro.


In Europa moest Etam zich tevreden stellen met een veel bescheidener groei. Met een omzetstijging van 1,2% bereikten high-street ketens Etam en 1.2.3 een totaal van 752 miljoen euro.


Samen betekent dat met andere woorden een groei van 11,2%. Wereldwijd boekte Etam in het boekjaar 2010 een bedrijfsomzet in absolute waarden van 1,13 miljard euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

15/09/2017

De vernieuwing van schoenketen Brantano onder de paraplu van de FNG Groep werpt zijn vruchten af: al meer dan de helft van de winkels is vernieuwd en die nieuwe winkels draaien gemiddeld 20% meer omzet.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Hermès groeit met meer dan 10 procent

14/09/2017

In de eerste helft van 2017 is de omzet bij het Franse modemerk Hermès met 11% gestegen. Vooral in Azië was er sprake van een grote sprong voorwaarts. Ook de winst ging er met 11% op vooruit.

Back to top