Etam verovert Chinese harten.

Etam verovert Chinese harten.

Moderetailer Etam en zusterketen 1.2.3 kenden een kalm 2010 in Europa. De groep achter beide merken doet het echter opvallend goed in China. Zo zelfs dat het modebedrijf er tegenwoordig meer winkels heeft dan in Europa.


De groep Etam telde eind anno 2010 4200 winkelpunten, waarvan 988 in Europa en maar liefst 3044 in China. Het is dan ook aan China dat de moderetailer zijn groei te danken heeft. De omzet steeg er het afgelopen jaar iets meer dan 38%, goed voor 382,5 miljoen euro.


In Europa moest Etam zich tevreden stellen met een veel bescheidener groei. Met een omzetstijging van 1,2% bereikten high-street ketens Etam en 1.2.3 een totaal van 752 miljoen euro.


Samen betekent dat met andere woorden een groei van 11,2%. Wereldwijd boekte Etam in het boekjaar 2010 een bedrijfsomzet in absolute waarden van 1,13 miljard euro.

Moderetailer Etam en zusterketen 1.2.3 kenden een kalm 2010 in Europa. De groep achter beide merken doet het echter opvallend goed in China. Zo zelfs dat het modebedrijf er tegenwoordig meer winkels heeft dan in Europa.


De groep Etam telde eind anno 2010 4200 winkelpunten, waarvan 988 in Europa en maar liefst 3044 in China. Het is dan ook aan China dat de moderetailer zijn groei te danken heeft. De omzet steeg er het afgelopen jaar iets meer dan 38%, goed voor 382,5 miljoen euro.


In Europa moest Etam zich tevreden stellen met een veel bescheidener groei. Met een omzetstijging van 1,2% bereikten high-street ketens Etam en 1.2.3 een totaal van 752 miljoen euro.


Samen betekent dat met andere woorden een groei van 11,2%. Wereldwijd boekte Etam in het boekjaar 2010 een bedrijfsomzet in absolute waarden van 1,13 miljard euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


E5 Mode rolt concept met personal shopper uit naar alle winkels

25/04/2017

E5 Mode gaat al zijn winkels in België voorzien van het nieuwe concept, waarbij er meer wordt ingezet op beleving en er personal shoppers aanwezig zijn. Dat doet de keten omdat het concept goed aansloeg bij de eerste testtwinkels.

LVMH neemt Dior over

25/04/2017

De Franse luxegroep LVMH heeft een overeenkomst gesloten met modemerk Christian Dior voor de overname van de 26% aandelen die nog niet in handen zijn van de groep. Het legt daarvoor 12,1 miljard euro neer.

Jimmy Choo op zoek naar nieuwe eigenaar

24/04/2017

Schoenenmerk Jimmy Choo heeft zichzelf in de etalage gezet en is op zoek naar een nieuwe eigenaar. Het heeft daarvoor een overeenkomst gesloten met investeerder JAB, dat 70% van de aandelen in handen heeft.

H&M wil tegen 2030 alle kleding recycleerbaar maken

24/04/2017

Karl-Johan Persson, CEO van de Zweedse modegroep H&M, heeft te kennen gegeven dat alle kleding van de groep tegen 2030 recycleerbaar moet zijn. Dat zei hij op de Global Change Awards, die door de H&M Foundation worden georganiseerd.

FNG neemt Suitcase over

21/04/2017

Modegroep FNG heeft de Antwerpse start-up Suitcase overgenomen. Dat is een webwinkel die volledige pakketten samenstelt voor zijn klanten. Die worden dan gratis opgestuurd, waarna de klant kan beslissen welke kledingstukken hij wil kopen.

Kledingketen Noba vernieuwt winkels

21/04/2017

Modeketen Noba is zijn winkels aan het vernieuwen: de vestiging in het Limburgse Bilzen werd al vernieuwd en dit jaar moet ook de winkel in Zandhoven aangepakt worden. Zo wil de keten een jonger publiek aantrekken.

Back to top