Euro Shoe Group lanceert nieuwe winkelconcepten

Euro Shoe Group lanceert nieuwe winkelconcepten

Euro Shoe Group, de groep achter de formules Avance, Bristol en Shoe Discount, trekt de kaart van de expansie. De schoenen- en kledingdistributeur heeft zijn ketens Bristol en Shoe Discount een ‘restyling’ gegeven en rolt deze vernieuwde concepten vanaf dit najaar uit.

Uitroepteken in logo’s

Zowel Bristol als Shoe Discount zijn in een nieuw jasje gestoken, naar eigen zeggen “zodat de concepten up-to-date blijven en tegemoet komen aan de verwachtingen van de steeds veeleisender wordende klant”. Zo werden de kleuren van het Bristol-logo opgefrist, weliswaar met behoud van de basiskleuren blauw-geel om de herkenbaarheid te bewaren, en verdween bij Shoe Discount het blauw uit het logo ten voordele van een rood vlak met witte letters.

 

De opvallendste verandering is niettemin de toevoeging van een groot uitroepteken ter vervanging van de i’s in de logo’s. Dat uitroepteken zal voortaan steeds terugkeren als kenmerkend visueel item, ook in de huis-aan-huis folders en alle andere marketinguitingen die eveneens in een strakkere en eigentijdsere vormgeving zijn gegoten.

 

“Stilstaan is achteruitgaan”

De uitrol van de vernieuwde huisstijl gebeurt aan een hoog tempo. Onder het motto “stilstaan is achteruitgaan” verbouwde Euro Shoe Group in 2013 al 14 panden en plant de groep dit jaar in totaal 11 nieuwe winkels te openen. Zo wil de retailer voor Shoe Discount dit jaar acht winkels getransformeerd zien en zijn er twee nieuwe winkels geopend.

 

Wat Bristol betreft, werden in februari drie nieuwe winkels geopend, opende in september een vierde en zal het aantal verhuizingen of verbouwingen tegen het jaareinde op drie afklokken. Schoenenketen Avance opende dit jaar dan weer vier nieuwe filialen (Moeskroen, Grimbergen, Sint-Pieters-Leeuw en Maldegem) en verbouwde haar winkels in Ieper, Woluwe Shopping Center en Luik. Er staat nog een verbouwing op stapel in Roeselare en een nieuwe opening in Eigenbrakel.

 

Online omzet verdubbeld

Euro Shoe Group blijft ook verder investeren in de optimalisatie en verdere uitbouw van de webshops, aangezien de groep erg tevreden is met de evolutie van de online verkoopkanalen. “De webshops van Avance, Bristol en Shoe Discount hebben geresulteerd in een continue groei. De omzetcijfers verdubbelden dit jaar ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar”, klinkt het.

 

In 2012 haalde de Belgische groep een retailomzet van 322 miljoen euro en waren er meer dan 2000 vaste medewerkers in dienst van de 381 winkels in België, Nederland en Luxemburg.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

15/09/2017

De vernieuwing van schoenketen Brantano onder de paraplu van de FNG Groep werpt zijn vruchten af: al meer dan de helft van de winkels is vernieuwd en die nieuwe winkels draaien gemiddeld 20% meer omzet.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Back to top