Euro Shoe Group tekent Bangladesh-akkoord | RetailDetail

Euro Shoe Group tekent Bangladesh-akkoord

Euro Shoe Group tekent Bangladesh-akkoord

Euro Shoe Group, het moederbedrijf achter ketens Avance, Shoe Discount en Bristol, is lid geworden van het Business Social Compliance Initiative (BSCI) en heeft het Accord on Fire and Building Safety getekend.

"Problemen detecteren en aanpakken"

Alle leveranciers van Euro Shoe Group worden momenteel al verplicht om een Code of Conduct en een verklaring dat ze geen kinderarbeid inzetten te ondertekenen. Zo sluit het zich aan bij andere retailers die sinds de ramp in Bangladesh hun leveranciers beter willen screenen en waar nodig willen bijsturen.


"Dankzij het BSCI kunnen retailers wereldwijd hun krachten bundelen en dat is een zeer goeie zaak. Door (collectieve) audits van de fabrieken kunnen we samen met onze collega-retailers problemen sneller detecteren en aanpakken. Wij implementeren nu ook de gemeenschappelijke gedragscode van het BSCI bij onze leveranciers, die gebaseerd is op internationaal aanvaarde richtlijnen", zegt Mark Berkhout, Sourcing Manager van Euro Shoe Group.


"Positieve bijdrage"

"Euro Shoe Group kan misschien geen grote speler genoemd worden als je het bekijkt op wereldschaal, maar we willen zeker het hoofd niet in het zand steken. Daarom beslisten we om toe te treden tot het Accord en op deze wijze ons steentje bij te dragen. Ondernemen gaat voor ons verder dan het maken van winst. We willen graag een positieve bijdrage leveren aan de maatschappij, zowel globaal als lokaal", sluiten COO Bie Buelens en CFO Bart Rayen zich aan bij die uitspraak.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Maken Chinese gevangenen kleren voor H&M en C&A?

20/02/2018

De Britse ex-journalist Peter Humphrey beticht C&A en H&M van dwangarbeid. Met eigen ogen zou hij gezien hebben hoe gevangenen in Shanghai moesten werken voor Westerse ketens. De retailers onderzoeken de zaak.

Chanel neemt aandeel in online retailer Farfetch

19/02/2018

Het Franse modemerk Chanel heeft een minderheidsaandeel genomen in het Britse Farfetch. Chanel wil de kennis van de online retailer gebruiken om zelf meer digitale innovaties te ontwikkelen voor de eigen klanten.

Monoprix wil webshop Sarenza overnemen

19/02/2018

Winkelketen Monoprix, onderdeel van de Franse Groupe Casino, heeft gesprekken opgestart rond een overname van online schoenverkoper Sarenza. Sarenza is een van de belangrijkste online merken in Frankrijk.

Zalando breidt samenwerking met Duitse retailers uit

16/02/2018

Zalando heeft de samenwerking met fysieke retailers in Duitsland verder uitgebreid. Schoenwinkels konden al bestellingen versturen via Zalando en nu is dat ook het geval voor winkels die kleding verkopen.

Kiabi opent grootste Belgische winkel in Westland Shopping Center

15/02/2018

De Franse kledingketen Kiabi opent zijn vijfde Belgische winkel in het Westland Shopping Center in Anderlecht. Het is meteen de grootste vestiging van de familieketen in ons land, met een oppervlakte van ruim 1.800 m².

H&M waarschuwt voor moeilijk 2018

15/02/2018

De Zweedse modegroep H&M waarschuwt dat ook 2018 nog een moeilijk jaar kan worden voor het bedrijf. Het maakt dan wel werk van de online verkoop, de omzet in de winkels zal het komende jaar waarschijnlijk verder dalen.

Back to top