Euro Shoe Group tekent Bangladesh-akkoord

Euro Shoe Group tekent Bangladesh-akkoord

Euro Shoe Group, het moederbedrijf achter ketens Avance, Shoe Discount en Bristol, is lid geworden van het Business Social Compliance Initiative (BSCI) en heeft het Accord on Fire and Building Safety getekend.

"Problemen detecteren en aanpakken"

Alle leveranciers van Euro Shoe Group worden momenteel al verplicht om een Code of Conduct en een verklaring dat ze geen kinderarbeid inzetten te ondertekenen. Zo sluit het zich aan bij andere retailers die sinds de ramp in Bangladesh hun leveranciers beter willen screenen en waar nodig willen bijsturen.


"Dankzij het BSCI kunnen retailers wereldwijd hun krachten bundelen en dat is een zeer goeie zaak. Door (collectieve) audits van de fabrieken kunnen we samen met onze collega-retailers problemen sneller detecteren en aanpakken. Wij implementeren nu ook de gemeenschappelijke gedragscode van het BSCI bij onze leveranciers, die gebaseerd is op internationaal aanvaarde richtlijnen", zegt Mark Berkhout, Sourcing Manager van Euro Shoe Group.


"Positieve bijdrage"

"Euro Shoe Group kan misschien geen grote speler genoemd worden als je het bekijkt op wereldschaal, maar we willen zeker het hoofd niet in het zand steken. Daarom beslisten we om toe te treden tot het Accord en op deze wijze ons steentje bij te dragen. Ondernemen gaat voor ons verder dan het maken van winst. We willen graag een positieve bijdrage leveren aan de maatschappij, zowel globaal als lokaal", sluiten COO Bie Buelens en CFO Bart Rayen zich aan bij die uitspraak.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Hunkemöller levert binnen twee uur aan de deur

12/12/2017

Lingerieketen Hunkemöller biedt in aanloop naar de feestdagen een deel van zijn klanten een nieuwe service. Wie binnen de ring van Amsterdam of Antwerpen woont, kan zijn aankoop immers binnen twee uur laten leveren.

Glinstertje hoop voor de moderetail in 2018

08/12/2017

Het moeilijkste is voorbij voor de modesector, zegt studiebureau McKinsey. Al blijft niks zoals het was: de meeste groei is voortaan in het Zuiden en het Oosten te vinden, fast-fashion wordt sneller en de groten worden nog groter.

Weekday in de lente ook naar Brussel

06/12/2017

Na twee vestigingen in Antwerpen maakt Weekday, een van de merken van de Zweedse H&M Group, volgend jaar ook de sprong naar Brussel. In de lente moet een winkel openen aan de Kapitein Crespelstraat, vlakbij de Guldenvlieslaan

Essentiel Antwerp breidt verder uit in Nederland

06/12/2017

Het Belgische modemerk Essentiel Antwerp zet zijn veroveringstocht in Nederland verder en wil er volgend jaar drie nieuwe vestigingen openen. Eerder opende het al winkels in Amsterdam, Haarlem en ’s Hertogenbosch.

Barbiepop Tommy x Gigi in de winkelrekken

05/12/2017

In februari van dit jaar kreeg supermodel Gigi Hadid de eer om een Barbiepop naar haar gelijkenis te ontvangen. Die werd gemaakt om de samenwerking tussen Hadid en modemerk Tommy Hilfiger te vieren. Nu komt de Barbie ook in de winkelrekken.

Onderzoek naar belastingontduiking bij Gucci

04/12/2017

Op de kantoren van Gucci in Milaan en Firenze heeft de Italiaanse politie huiszoekingen gehouden omwille van mogelijke belastingontduiking. Gucci geeft toe dat er een onderzoek gaande is en zegt zijn volledige medewerking te verlenen.

Back to top