Euro Shoe Group tekent Bangladesh-akkoord | RetailDetail

Euro Shoe Group tekent Bangladesh-akkoord

Euro Shoe Group tekent Bangladesh-akkoord

Euro Shoe Group, het moederbedrijf achter ketens Avance, Shoe Discount en Bristol, is lid geworden van het Business Social Compliance Initiative (BSCI) en heeft het Accord on Fire and Building Safety getekend.

"Problemen detecteren en aanpakken"

Alle leveranciers van Euro Shoe Group worden momenteel al verplicht om een Code of Conduct en een verklaring dat ze geen kinderarbeid inzetten te ondertekenen. Zo sluit het zich aan bij andere retailers die sinds de ramp in Bangladesh hun leveranciers beter willen screenen en waar nodig willen bijsturen.


"Dankzij het BSCI kunnen retailers wereldwijd hun krachten bundelen en dat is een zeer goeie zaak. Door (collectieve) audits van de fabrieken kunnen we samen met onze collega-retailers problemen sneller detecteren en aanpakken. Wij implementeren nu ook de gemeenschappelijke gedragscode van het BSCI bij onze leveranciers, die gebaseerd is op internationaal aanvaarde richtlijnen", zegt Mark Berkhout, Sourcing Manager van Euro Shoe Group.


"Positieve bijdrage"

"Euro Shoe Group kan misschien geen grote speler genoemd worden als je het bekijkt op wereldschaal, maar we willen zeker het hoofd niet in het zand steken. Daarom beslisten we om toe te treden tot het Accord en op deze wijze ons steentje bij te dragen. Ondernemen gaat voor ons verder dan het maken van winst. We willen graag een positieve bijdrage leveren aan de maatschappij, zowel globaal als lokaal", sluiten COO Bie Buelens en CFO Bart Rayen zich aan bij die uitspraak.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Belgian Friday is nieuw Belgisch online koopjesweekend

15/05/2018

Na Black Friday is er nu ook de eerste Belgian Friday: de ketens Kiabi, La RedouteSarenza, Veritas, Jack & Jones en Tape à l'Oeil lanceren op vrijdag 18 mei een nieuw winkelevenement, met kortingen en acties voor wie online shopt.

.NU: een luxeconcept voor de zoekende man

15/05/2018

Terwijl grote retailers vechten voor hun leven, duiken vernieuwende kleine boetieks overal op in de winkelstraten. .NU in Gent is zo’n nieuw concept, dat het tekort aan luxueuze herenboetieks wil opvangen.