Failliete American Apparel ziet groei buiten Amerika

Failliete American Apparel ziet groei buiten Amerika

Hoewel het Amerikaanse modelabel American Apparel vorige maand over de kop ging en de groepsomzet in vrije val is, droomt CEO Paula Schneider van een grote internationale expansie om het tij te keren.

Van 100 naar 200 winkels buiten de VS

CEO Paula Schneider blijft geloven in een mooie toekomst voor American Apparel. Dat liet ze half oktober, in een reactie na de uitspraak van het faillissement, al verstaan. In een gesprek met de Financial Times gaat de topvrouw nu nog een stap verder: terwijl de ene slecht draaiende Amerikaanse winkel na de andere de deuren sluit, droomt Schneider luidop van internationale expansie.

 

Volgens de topvrouw blijft het merk namelijk sterk scoren in Zuid-Korea en het Midden-Oosten. En dus wil Schneider het aantal buitenlandse winkels verdubbelen tot zo'n 200. American Apparel telt momenteel zo'n 200 eigen winkels: de helft in de VS, de helft erbuiten.

 

Veel tijd heeft de CEO niet, want uit de voorlopige kwartaalcijfers, die American Apparel eergisteren bekendmaakte, blijkt dat de omzet er het recentste kwartaal (juli tot eind september) met bijna een vijfde op achteruit is gegaan: van 155,9 miljoen dollar vorig jaar tot 126 miljoen dollar nu (of zo'n 117,5 miljoen euro). Dat komt neer op een daling met 19,1%.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zo verbetert JBC de winkelervaring

14/12/2017

JBC opent vandaag haar Innovation Lab op de Corda Campus in Hasselt. De kledingketen experimenteert er momenteel met bewegingssensoren, gepersonaliseerde in-store boodschappen, een pop-up printshop en een feedbacktotem.

Hunkemöller is Europees Retailer van het Jaar

14/12/2017

De Nederlandse lingerieketen Hunkemöller is verkozen tot ‘Retail of the Year Europe 2017-2018’. De verkiezing werd voor de derde keer georganiseerd door Q&A, dat ook in België en Nederland de Retailer van het Jaar verkiest.

Amancio Ortega neemt afscheid van Inditex met grote kwartaalgroei

14/12/2017

In de eerste drie kwartalen van het boekjaar 2017 is de omzet van Inditex met 10% gegroeid naar 17,96 miljard euro. Dat maakte het Spaanse modebedrijf bekend in de schaduw van het afscheid van de grote man achter Inditex, Amancio Ortega.

Hunkemöller levert binnen twee uur aan de deur

12/12/2017

Lingerieketen Hunkemöller biedt in aanloop naar de feestdagen een deel van zijn klanten een nieuwe service. Wie binnen de ring van Amsterdam of Antwerpen woont, kan zijn aankoop immers binnen twee uur laten leveren.

Glinstertje hoop voor de moderetail in 2018

08/12/2017

Het moeilijkste is voorbij voor de modesector, zegt studiebureau McKinsey. Al blijft niks zoals het was: de meeste groei is voortaan in het Zuiden en het Oosten te vinden, fast-fashion wordt sneller en de groten worden nog groter.

Weekday in de lente ook naar Brussel

06/12/2017

Na twee vestigingen in Antwerpen maakt Weekday, een van de merken van de Zweedse H&M Group, volgend jaar ook de sprong naar Brussel. In de lente moet een winkel openen aan de Kapitein Crespelstraat, vlakbij de Guldenvlieslaan

Back to top