Fashion Club 70 lanceert eigen sneakermerk | RetailDetail

Fashion Club 70 lanceert eigen sneakermerk

Fashion Club 70 lanceert eigen sneakermerk

Het Antwerpse Fashion Club 70, dat verschillende grote modemerken verdeelt in de Benelux, brengt met SVNTY een eigen sneakermerk op de markt. De schoenen zullen binnenkort al in de rekken liggen.

"Originele touch"

Het idee voor een eigen sneakerlijn bestaat al langer bij Fashion Club 70, dat wordt gerund door de familie Dheedene. "Keer op keer was iedereen het er roerend over eens. Tuurlijk. Doen, zo'n eigen merk. Maar door tijdsgebrek bleven we het uitstellen. Maar binnenkort, dik vijf jaar later, liggen ze eindelijk in de rekken: onze eigen sneakers", zegt Miguel Dheedene aan De Tijd.


De lentecollectie van SVNTY zal bestaan uit drie modellen voor heren en vier voor dames. De prijs zal rond de 180 euro per paar schommelen. "Vertrekken van iconische sneakermodellen en daar een originele touch aan geven met bijzondere kleurcombinaties of speciale leersoorten: dat was het basisidee voor SVNTY", zegt Gregory Dheedene.


Binnenkort ook kledij

De schoenen zullen geproduceerd worden in Italië door een bedrijf waarmee Fashion Club 70 al jaren samenwerkt. Volgend jaar zal er een kledinglijn volgen onder dezelfde naam. "Daarvoor baseren we ons op een trend die we zien in Amerika: Athletic Chic. Een modieuze top en een it-bag worden gecombineerd met een legging en runners. Wij voelen dat die trend naar hier zal overwaaien. Met SVNTY willen we pionieren, we gaan als eerste Athletic Chic naar België brengen."


SVNTY zal te vinden zijn bij een zestigtal verkooppunten in België en Nederland.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Belgian Friday is nieuw Belgisch online koopjesweekend

15/05/2018

Na Black Friday is er nu ook de eerste Belgian Friday: de ketens Kiabi, La RedouteSarenza, Veritas, Jack & Jones en Tape à l'Oeil lanceren op vrijdag 18 mei een nieuw winkelevenement, met kortingen en acties voor wie online shopt.

.NU: een luxeconcept voor de zoekende man

15/05/2018

Terwijl grote retailers vechten voor hun leven, duiken vernieuwende kleine boetieks overal op in de winkelstraten. .NU in Gent is zo’n nieuw concept, dat het tekort aan luxueuze herenboetieks wil opvangen.