Fashion Club 70 lanceert eigen sneakermerk | RetailDetail

Fashion Club 70 lanceert eigen sneakermerk

Fashion Club 70 lanceert eigen sneakermerk

Het Antwerpse Fashion Club 70, dat verschillende grote modemerken verdeelt in de Benelux, brengt met SVNTY een eigen sneakermerk op de markt. De schoenen zullen binnenkort al in de rekken liggen.

"Originele touch"

Het idee voor een eigen sneakerlijn bestaat al langer bij Fashion Club 70, dat wordt gerund door de familie Dheedene. "Keer op keer was iedereen het er roerend over eens. Tuurlijk. Doen, zo'n eigen merk. Maar door tijdsgebrek bleven we het uitstellen. Maar binnenkort, dik vijf jaar later, liggen ze eindelijk in de rekken: onze eigen sneakers", zegt Miguel Dheedene aan De Tijd.


De lentecollectie van SVNTY zal bestaan uit drie modellen voor heren en vier voor dames. De prijs zal rond de 180 euro per paar schommelen. "Vertrekken van iconische sneakermodellen en daar een originele touch aan geven met bijzondere kleurcombinaties of speciale leersoorten: dat was het basisidee voor SVNTY", zegt Gregory Dheedene.


Binnenkort ook kledij

De schoenen zullen geproduceerd worden in Italië door een bedrijf waarmee Fashion Club 70 al jaren samenwerkt. Volgend jaar zal er een kledinglijn volgen onder dezelfde naam. "Daarvoor baseren we ons op een trend die we zien in Amerika: Athletic Chic. Een modieuze top en een it-bag worden gecombineerd met een legging en runners. Wij voelen dat die trend naar hier zal overwaaien. Met SVNTY willen we pionieren, we gaan als eerste Athletic Chic naar België brengen."


SVNTY zal te vinden zijn bij een zestigtal verkooppunten in België en Nederland.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Bestseller investeert in About You

20/07/2018

De Deense Bestseller-groep neemt een aanzienlijke participatie in het Duitse modeplatform About You. Een kapitaalverhoging met zo’n 250 miljoen euro moet een verdere groei van de online retailer mogelijk maken.

Burberry ziet 100 miljoen euro in rook opgaan

20/07/2018

Niet iedereen ziet de noodzaak van duurzaamheid in: het Britse modemerk Burberry stookte vorig jaar voor meer dan dertig miljoen euro aan merkproducten op "om te vermijden dat ze in verkeerde handen zouden vallen".

Overnemer voor Belgische winkels Men at Work

20/07/2018

De drie Belgische vestigingen van de failliete modeketen Men at Work en de Antwerpse kledingzaak Fish & Chips zouden een nieuwe eigenaar hebben. Op meer details is het wel nog even wachten…

Postorder-icoon 3 Suisses legt in België de boeken neer

19/07/2018

De Belgische afdeling van 3 Suisses is failliet verklaard, na een rampzalig begin van de soldenperiode: de webshop verkocht al in de eerste soldendagen 30% minder. Elf banen staan op de tocht.

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.