Fashion Club 70 lanceert eigen sneakermerk | RetailDetail

Fashion Club 70 lanceert eigen sneakermerk

Fashion Club 70 lanceert eigen sneakermerk

Het Antwerpse Fashion Club 70, dat verschillende grote modemerken verdeelt in de Benelux, brengt met SVNTY een eigen sneakermerk op de markt. De schoenen zullen binnenkort al in de rekken liggen.

"Originele touch"

Het idee voor een eigen sneakerlijn bestaat al langer bij Fashion Club 70, dat wordt gerund door de familie Dheedene. "Keer op keer was iedereen het er roerend over eens. Tuurlijk. Doen, zo'n eigen merk. Maar door tijdsgebrek bleven we het uitstellen. Maar binnenkort, dik vijf jaar later, liggen ze eindelijk in de rekken: onze eigen sneakers", zegt Miguel Dheedene aan De Tijd.


De lentecollectie van SVNTY zal bestaan uit drie modellen voor heren en vier voor dames. De prijs zal rond de 180 euro per paar schommelen. "Vertrekken van iconische sneakermodellen en daar een originele touch aan geven met bijzondere kleurcombinaties of speciale leersoorten: dat was het basisidee voor SVNTY", zegt Gregory Dheedene.


Binnenkort ook kledij

De schoenen zullen geproduceerd worden in Italië door een bedrijf waarmee Fashion Club 70 al jaren samenwerkt. Volgend jaar zal er een kledinglijn volgen onder dezelfde naam. "Daarvoor baseren we ons op een trend die we zien in Amerika: Athletic Chic. Een modieuze top en een it-bag worden gecombineerd met een legging en runners. Wij voelen dat die trend naar hier zal overwaaien. Met SVNTY willen we pionieren, we gaan als eerste Athletic Chic naar België brengen."


SVNTY zal te vinden zijn bij een zestigtal verkooppunten in België en Nederland.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zalando breidt samenwerking met Duitse retailers uit

16/02/2018

Zalando heeft de samenwerking met fysieke retailers in Duitsland verder uitgebreid. Schoenwinkels konden al bestellingen versturen via Zalando en nu is dat ook het geval voor winkels die kleding verkopen.

Kiabi opent grootste Belgische winkel in Westland Shopping Center

15/02/2018

De Franse kledingketen Kiabi opent zijn vijfde Belgische winkel in het Westland Shopping Center in Anderlecht. Het is meteen de grootste vestiging van de familieketen in ons land, met een oppervlakte van ruim 1.800 m².

H&M waarschuwt voor moeilijk 2018

15/02/2018

De Zweedse modegroep H&M waarschuwt dat ook 2018 nog een moeilijk jaar kan worden voor het bedrijf. Het maakt dan wel werk van de online verkoop, de omzet in de winkels zal het komende jaar waarschijnlijk verder dalen.

Kindermodemerk Tumble ’n Dry heeft nieuwe CEO

14/02/2018

Het Nederlandse kinderkledingmerk Tumble ’n Dry heeft met Leonie Grunder een nieuwe CEO aangesteld. Zij neemt de fakkel over van Petra Vos, die besloten heeft het modebedrijf te verlaten.

Monki na Antwerpen ook naar Gent

13/02/2018

Monki, een van de ketens van de Zweedse H&M-groep, opent nog voor de zomer een tweede vestiging in België. Na Antwerpen komt de keten ook naar Gent, waar ze haar intrek neemt in de Veldstraat.

Juttu steekt de taalgrens over

13/02/2018

Juttu, de zusterketen van A.S. Adventure, is klaar om heel België te veroveren. Na winkels in Antwerpen, Roeselare en Brugge komt er volgende maand een vestiging in Brussel en een Franstalige webshop. Ook Gent krijgt binnenkort een eigen vestiging.

Back to top