Fast Retailing (Uniqlo) ziet groei dankzij verkoop in China

Fast Retailing (Uniqlo) ziet groei dankzij verkoop in China

De Japanse modegroep Fast Retailing heeft in de eerste negen maanden van zijn financiële jaar sterke prestaties kunnen neerzetten, vanwege een sterke verkoop in China en andere delen van Azië.

Terugval in Japan

In het derde kwartaal steeg de nettowinst met 36 procent naar 27,6 miljard yen (202 miljoen euro). Voor de drie kwartalen samen was de nettowinst 132,3 miljard yen (968 miljoen euro), 52 procent meer dan een jaar eerder.


De omzet kwam het voorbije kwartaal met 398,4 miljard yen (2,92 miljard euro) in de buurt van de verwachtingen van de analisten. De verkoop werd vooral gestuwd dankzij sterke resultaten in China en Zuid-Korea. Op thuismarkt Japan steeg de omzet de voorbije drie kwartalen met 12 procent, maar in juni was er een terugval van 11,7 procent. Dat is de grootste daling sinds oktober 2013. De lagere verkoop was er te wijten aan het koude weer.


Fast Retailing, dat het moederbedrijf is van winkelketen Uniqlo, verwacht dat de omzet voor het volledige jaar met 19,3 procent zal stijgen en dat de operationele winst met 53,4 procent de hoogte in zal gaan.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


JBC haalt e-commercemagazijn terug naar België

17/11/2017

JBC verhuist zijn e-commercemagazijn weer van Nederland naar België. Voortaan stockeert de Belgische kledingketen zijn kleding bij Bleckmann in Grobbendonk. Dat is een onverwachte opsteker voor de Belgische e-commercesector.

H&M-dochter Monki geeft Antwerpen Belgische primeur

17/11/2017

Vandaag is in Antwerpen de eerste Belgische vestiging van het modemerk Monki geopend. Dat maakt deel uit van de Zweedse H&M Group en heeft in Europa en Azië al ongeveer 115 winkels.

Minstens 30 jobs op de helling bij Euro Shoe Group

17/11/2017

Bij Euro Shoe Group, het schoenen- en kledingconcern achter Bristol en Avance, verdwijnen ten minste dertig jobs. “De sanering zou gebeuren zonder naakte ontslagen”, zegt de 'nieuwe' topman Philippe Vanaudenhove.

Clouds of Fashion: van modeblog tot heuse retailonderneming

16/11/2017

Als jonge blogger een eigen retailonderneming uit de grond stampen, faut le faire. Laurentine Van Landeghem heeft zelfs haar studies stopgezet om zich te focussen op haar Clouds of Fashion. Op de RetailDetail Night vertelt ze haar verhaal. 

Lubach: “Eerlijke kleding is een kwestie van prioriteiten”

15/11/2017

Sinds de ramp bij Rana Plaza klinkt binnen de kledingindustrie de roep naar transparantie rond de productie van kleding, maar zondag bewees Arjen Lubach in Zondag met Lubach dat die transparantie er nog niet helemaal is.

Modeketen Canada Goose opent eerste Europese winkel

14/11/2017

De Canadese modeketen Canada Goose heeft in Londen zijn eerste Europese winkel geopend. De kleding van het merk is al langer te vinden in Europa, maar voorheen was dat enkel het geval bij multimerkenwinkels.

Back to top