Fast Retailing (Uniqlo) ziet groei dankzij verkoop in China

Fast Retailing (Uniqlo) ziet groei dankzij verkoop in China

De Japanse modegroep Fast Retailing heeft in de eerste negen maanden van zijn financiële jaar sterke prestaties kunnen neerzetten, vanwege een sterke verkoop in China en andere delen van Azië.

Terugval in Japan

In het derde kwartaal steeg de nettowinst met 36 procent naar 27,6 miljard yen (202 miljoen euro). Voor de drie kwartalen samen was de nettowinst 132,3 miljard yen (968 miljoen euro), 52 procent meer dan een jaar eerder.


De omzet kwam het voorbije kwartaal met 398,4 miljard yen (2,92 miljard euro) in de buurt van de verwachtingen van de analisten. De verkoop werd vooral gestuwd dankzij sterke resultaten in China en Zuid-Korea. Op thuismarkt Japan steeg de omzet de voorbije drie kwartalen met 12 procent, maar in juni was er een terugval van 11,7 procent. Dat is de grootste daling sinds oktober 2013. De lagere verkoop was er te wijten aan het koude weer.


Fast Retailing, dat het moederbedrijf is van winkelketen Uniqlo, verwacht dat de omzet voor het volledige jaar met 19,3 procent zal stijgen en dat de operationele winst met 53,4 procent de hoogte in zal gaan.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

15/09/2017

De vernieuwing van schoenketen Brantano onder de paraplu van de FNG Groep werpt zijn vruchten af: al meer dan de helft van de winkels is vernieuwd en die nieuwe winkels draaien gemiddeld 20% meer omzet.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Back to top