FNG Group sluit sterk boekjaar af

FNG Group sluit sterk boekjaar af

FNG Group, het moederbedrijf van merken zoals Fred & Ginger, CKS en Claudia Sträter, heeft cijfers vrijgegeven voor zijn boekjaar dat liep tot en met 31/03/2014. Daaruit blijkt een sterke groei voor het bedrijf.

Aankoop Expresso bron van groei

De operationele omzet van FNG Group groeide met iets meer dan zestig procent naar 150 miljoen euro, terwijl ook de EBITDA met bijna 50 procent steeg naar 22 miljoen euro. Dat had het bedrijf te danken aan de acquisitie van het merk Expresso, maar ook met de uitbreiding van het aantal winkels. De vergelijkbare groei kwam uit op 12 procent.

 

Het afgelopen jaar groeide het aantal winkels van FNG Group, verdeeld over zes concepten, naar 131 winkels, komende van 102 winkels een jaar eerder. De komende maanden staan er nog eens tientallen nieuwe winkels op de planning.

 

Samenwerking met Tim Van Steenbergen

FNG Group kondigt daarnaast ook aan dat het een creatief platform heeft opgezet om zowel jonge als gevestigde ontwerpers een kans te geven een collectie voor het bedrijf te maken. De eerste designer waarmee wordt samengewerkt, is Tim Van Steenbergen.

 

"Dankzij het schaalvoordeel in productie, logistiek en distributie dat we creëren met onze merken, kunnen we onze schouders zetten onder een platform voor designers, en zo hun verhaal toegankelijker maken voor een groter publiek. Zo willen we Belgische mode meer kansen bieden. Het ontwerptalent van Tim en zijn uitgesproken handschrift kunnen we op deze manier combineren met de slagkracht van onze organisatie", zegt managing director Dieter Penninckx over het concept.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


C&A verkoopt 13 Franse winkels

22/11/2017

Modeketen C&A doet dertien van zijn 160 Franse winkels van de hand. De panden en het personeel worden overgenomen door de Franse modeketens Chaussea en Stokomani.

Guess dankt sterk kwartaal aan Europa en Azië

22/11/2017

De omzet van het Amerikaanse modemerk Guess is in het derde kwartaal met meer dan 3% gegroeid. Dat heeft het bedrijf vooral te danken aan een sterke verkoop in Azië en Europa. Onder de streep was er wel sprake van verlies.

Urban Outfitters kruipt uit dal in derde kwartaal

21/11/2017

Na enkele kwartalen met negatieve resultaten heeft Urban Outiftters in het derde kwartaal opnieuw met groei kunnen aanknopen. De totale omzet groeide zo met 3,5%, ook op vergelijkbare basis was er een groei van 1%.

Willem Eelman verlaat C&A

21/11/2017

Chief operation & transformation officer Willem Eelman heeft bevestigd dat hij textielketen C&A zal verlaten. Hij was van 2014 tot september 2016 CFO bij het bedrijf, waarna hij zijn huidige rol opnam.

Deens modeplatform Miinto nu ook in België

21/11/2017

Het Deense modeplatform Miinto is sinds deze week ook beschikbaar in België. Op het platform kunnen kleinere moderetailers hun eigen producten verkopen, om zo sterker te staan tegen grote webshops.

JBC haalt e-commercemagazijn terug naar België

17/11/2017

JBC verhuist zijn e-commercemagazijn weer van Nederland naar België. Voortaan stockeert de Belgische kledingketen zijn kleding bij Bleckmann in Grobbendonk. Dat is een onverwachte opsteker voor de Belgische e-commercesector.

Back to top