FNG Group sluit sterk boekjaar af

FNG Group sluit sterk boekjaar af

FNG Group, het moederbedrijf van merken zoals Fred & Ginger, CKS en Claudia Sträter, heeft cijfers vrijgegeven voor zijn boekjaar dat liep tot en met 31/03/2014. Daaruit blijkt een sterke groei voor het bedrijf.

Aankoop Expresso bron van groei

De operationele omzet van FNG Group groeide met iets meer dan zestig procent naar 150 miljoen euro, terwijl ook de EBITDA met bijna 50 procent steeg naar 22 miljoen euro. Dat had het bedrijf te danken aan de acquisitie van het merk Expresso, maar ook met de uitbreiding van het aantal winkels. De vergelijkbare groei kwam uit op 12 procent.

 

Het afgelopen jaar groeide het aantal winkels van FNG Group, verdeeld over zes concepten, naar 131 winkels, komende van 102 winkels een jaar eerder. De komende maanden staan er nog eens tientallen nieuwe winkels op de planning.

 

Samenwerking met Tim Van Steenbergen

FNG Group kondigt daarnaast ook aan dat het een creatief platform heeft opgezet om zowel jonge als gevestigde ontwerpers een kans te geven een collectie voor het bedrijf te maken. De eerste designer waarmee wordt samengewerkt, is Tim Van Steenbergen.

 

"Dankzij het schaalvoordeel in productie, logistiek en distributie dat we creëren met onze merken, kunnen we onze schouders zetten onder een platform voor designers, en zo hun verhaal toegankelijker maken voor een groter publiek. Zo willen we Belgische mode meer kansen bieden. Het ontwerptalent van Tim en zijn uitgesproken handschrift kunnen we op deze manier combineren met de slagkracht van onze organisatie", zegt managing director Dieter Penninckx over het concept.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Lagere omzet en nieuwe CEO voor Geox

19/01/2018

De omzet bij het Italiaanse schoenenmerk Geox is in het voorbije boekjaar licht gedaald. Daarnaast werd voormalig CEO Gregorio Borgo vervangen door Matteo Mascazzini, die overkomt van het Italiaanse modemerk Gucci.

Primark ziet groei vertragen

18/01/2018

In het eerste kwartaal van het boekjaar is de omzet bij de Ierse modeketen Primark bij constante wisselkoersen met 7% gestegen, inclusief wisselkoerseffecten was dat zelfs met 9%. Dat is wel lager dan wat analisten verwacht hadden.

Winst blijft net onder verwachtingen bij Zalando

17/01/2018

De Duitse modewebshop Zalando is het voorbije boekjaar met bijna een kwart gegroeid, terwijl ook de bedrijfswinst met bijna 5% steeg. Dat laatste was wel net onder de verwachtingen van Zalando zelf.

Yoox Net-a-Porter haalt recordomzet in 2017

16/01/2018

Online retailer Yoox Net-a-Porter (YNAP) heeft in 2017 een recordomzet gehaald van meer dan 2 miljard euro. Dat is een groei van meer dan 10% ten opzichte van een jaar eerder, toen die grens net niet werd gehaald.

Hugo Boss haalt groeidoelen in 2017

16/01/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss heeft in 2017 zijn doelen weten te behalen, onder andere dankzij een sterke groei in het vierde kwartaal. Voor het volledige boekjaar ging de omzet voor wisselkoersen met 3% de hoogte in.

Eigenaars C&A denken aan verkoop aan Chinese investeerders

15/01/2018

De Nederlandse familie Brenninkmeijer bekijkt volgens het Duitse weekblad Der Spiegel de mogelijkheid om kledingketen C&A van de hand te doen. Daarbij komt het bedrijf mogelijk in Chinese handen.

Back to top