FNG Group voegt nieuwe merken toe

FNG Group voegt nieuwe merken toe

De Belgische modegroep FNG Group, die onder andere de merken Fred & Ginger en CKs in zijn portefeuille heeft, gaat enkele nieuwe merken toevoegen aan zijn arsenaal. De aanwinsten komen over van de Nederlandse Coltex Retail Group.

Steps en Superstar

In een eerste fase zal het centraal aangestuurd aankoopplatform uitbreiden met kantoren in New Delhi, Istanboel en Hongkong. Zo "zal FNG nog beter kunnen inspelen op operationele performantie enerzijds en op het maatschappelijk verantwoord kader anderzijds", stelt de groep.

 

Daarna zullen de damesmerken Steps en Superstar toegevoegd worden aan het pakket van FNG Group, die een aanvoer krijgen naar een driehonderdtal eigen verkooppunten en 1.500 multibrandstores. De omzet zal stijgen naar 225 miljoen euro per jaar.

 

Door de toevoeging van de merken Steps en Superstar wordt FNG Group een Beneluxspeler met meer dan 1.800 werknemers. De groep werd in 2003 opgericht door drie burgerlijke ingenieurs.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


JBC haalt e-commercemagazijn terug naar België

17/11/2017

JBC verhuist zijn e-commercemagazijn weer van Nederland naar België. Voortaan stockeert de Belgische kledingketen zijn kleding bij Bleckmann in Grobbendonk. Dat is een onverwachte opsteker voor de Belgische e-commercesector.

H&M-dochter Monki geeft Antwerpen Belgische primeur

17/11/2017

Vandaag is in Antwerpen de eerste Belgische vestiging van het modemerk Monki geopend. Dat maakt deel uit van de Zweedse H&M Group en heeft in Europa en Azië al ongeveer 115 winkels.

Minstens 30 jobs op de helling bij Euro Shoe Group

17/11/2017

Bij Euro Shoe Group, het schoenen- en kledingconcern achter Bristol en Avance, verdwijnen ten minste dertig jobs. “De sanering zou gebeuren zonder naakte ontslagen”, zegt de 'nieuwe' topman Philippe Vanaudenhove.

Clouds of Fashion: van modeblog tot heuse retailonderneming

16/11/2017

Als jonge blogger een eigen retailonderneming uit de grond stampen, faut le faire. Laurentine Van Landeghem heeft zelfs haar studies stopgezet om zich te focussen op haar Clouds of Fashion. Op de RetailDetail Night vertelt ze haar verhaal. 

Lubach: “Eerlijke kleding is een kwestie van prioriteiten”

15/11/2017

Sinds de ramp bij Rana Plaza klinkt binnen de kledingindustrie de roep naar transparantie rond de productie van kleding, maar zondag bewees Arjen Lubach in Zondag met Lubach dat die transparantie er nog niet helemaal is.

Modeketen Canada Goose opent eerste Europese winkel

14/11/2017

De Canadese modeketen Canada Goose heeft in Londen zijn eerste Europese winkel geopend. De kleding van het merk is al langer te vinden in Europa, maar voorheen was dat enkel het geval bij multimerkenwinkels.

Back to top