FNG Group voegt nieuwe merken toe | RetailDetail

FNG Group voegt nieuwe merken toe

FNG Group voegt nieuwe merken toe

De Belgische modegroep FNG Group, die onder andere de merken Fred & Ginger en CKs in zijn portefeuille heeft, gaat enkele nieuwe merken toevoegen aan zijn arsenaal. De aanwinsten komen over van de Nederlandse Coltex Retail Group.

Steps en Superstar

In een eerste fase zal het centraal aangestuurd aankoopplatform uitbreiden met kantoren in New Delhi, Istanboel en Hongkong. Zo "zal FNG nog beter kunnen inspelen op operationele performantie enerzijds en op het maatschappelijk verantwoord kader anderzijds", stelt de groep.

 

Daarna zullen de damesmerken Steps en Superstar toegevoegd worden aan het pakket van FNG Group, die een aanvoer krijgen naar een driehonderdtal eigen verkooppunten en 1.500 multibrandstores. De omzet zal stijgen naar 225 miljoen euro per jaar.

 

Door de toevoeging van de merken Steps en Superstar wordt FNG Group een Beneluxspeler met meer dan 1.800 werknemers. De groep werd in 2003 opgericht door drie burgerlijke ingenieurs.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Bestseller investeert in About You

20/07/2018

De Deense Bestseller-groep neemt een aanzienlijke participatie in het Duitse modeplatform About You. Een kapitaalverhoging met zo’n 250 miljoen euro moet een verdere groei van de online retailer mogelijk maken.

Burberry ziet 100 miljoen euro in rook opgaan

20/07/2018

Niet iedereen ziet de noodzaak van duurzaamheid in: het Britse modemerk Burberry stookte vorig jaar voor meer dan dertig miljoen euro aan merkproducten op "om te vermijden dat ze in verkeerde handen zouden vallen".

Overnemer voor Belgische winkels Men at Work

20/07/2018

De drie Belgische vestigingen van de failliete modeketen Men at Work en de Antwerpse kledingzaak Fish & Chips zouden een nieuwe eigenaar hebben. Op meer details is het wel nog even wachten…

Postorder-icoon 3 Suisses legt in België de boeken neer

19/07/2018

De Belgische afdeling van 3 Suisses is failliet verklaard, na een rampzalig begin van de soldenperiode: de webshop verkocht al in de eerste soldendagen 30% minder. Elf banen staan op de tocht.

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.