FNG Group ziet omzet boven kwart miljard euro groeien | RetailDetail

FNG Group ziet omzet boven kwart miljard euro groeien

FNG Group ziet omzet boven kwart miljard euro groeien

Het Belgische modehuis FNG Group heeft er een goed financieel jaar opzitten: de omzet steeg met 70% en kwam voor het eerst uit boven 250 miljoen euro. Ook de winst ging sterk de hoogte in.

Uitbouw Nederlandse merken

De geconsolideerde omzet van FNG Group, het moederbedrijf van merken als Fred & Ginger en Steps, kwam uit op 254 miljoen euro (+69,3%). Daarbij kreeg ook de EBITDA een sterke boost: die ging met 25,6% omhoog naar 27,5 miljoen euro.

 

De omzet groeide organisch met 12,6%, dankzij de uitrol van de Nederlandse merken in België en het verder uitwerken van de omnichannelaanpak. De overige groei was voornamelijk te danken aan de acquisitie van de merken Steps en Superstar. FNG Group zal zich de komende maanden vooral concentreren op de uitrol van de Nederlandse concepten in België en het uitwerken van de nieuwe concepten F.R.E.D. en GINGER.

 

Momenteel heeft FNG Group 365 eigen verkooppunten, waarvan 119 in België en 233 in Nederland. Daarnaast worden de merken verkocht in meer dan 2.500 verkooppunten in West-Europa.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Postorder-icoon 3 Suisses legt in België de boeken neer

19/07/2018

De Belgische afdeling van 3 Suisses is failliet verklaard, na een rampzalig begin van de soldenperiode: de webshop verkocht al in de eerste soldendagen 30% minder. Elf banen staan op de tocht.

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

Van de Velde zakt weg na teleurstellende omzetcijfers

10/07/2018

Het Oost-Vlaamse lingeriebedrijf Van de Velde kampt met een daling van de omzet. Pas eind april volgde een lichte verbetering van de bedrijfsresultaten, maar toch zakte de halfjaaromzet met 3,9% tot 110,8 miljoen euro.