FNG Group ziet omzet boven kwart miljard euro groeien | RetailDetail

FNG Group ziet omzet boven kwart miljard euro groeien

FNG Group ziet omzet boven kwart miljard euro groeien

Het Belgische modehuis FNG Group heeft er een goed financieel jaar opzitten: de omzet steeg met 70% en kwam voor het eerst uit boven 250 miljoen euro. Ook de winst ging sterk de hoogte in.

Uitbouw Nederlandse merken

De geconsolideerde omzet van FNG Group, het moederbedrijf van merken als Fred & Ginger en Steps, kwam uit op 254 miljoen euro (+69,3%). Daarbij kreeg ook de EBITDA een sterke boost: die ging met 25,6% omhoog naar 27,5 miljoen euro.

 

De omzet groeide organisch met 12,6%, dankzij de uitrol van de Nederlandse merken in België en het verder uitwerken van de omnichannelaanpak. De overige groei was voornamelijk te danken aan de acquisitie van de merken Steps en Superstar. FNG Group zal zich de komende maanden vooral concentreren op de uitrol van de Nederlandse concepten in België en het uitwerken van de nieuwe concepten F.R.E.D. en GINGER.

 

Momenteel heeft FNG Group 365 eigen verkooppunten, waarvan 119 in België en 233 in Nederland. Daarnaast worden de merken verkocht in meer dan 2.500 verkooppunten in West-Europa.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Belgian Friday is nieuw Belgisch online koopjesweekend

15/05/2018

Na Black Friday is er nu ook de eerste Belgian Friday: de ketens Kiabi, La RedouteSarenza, Veritas, Jack & Jones en Tape à l'Oeil lanceren op vrijdag 18 mei een nieuw winkelevenement, met kortingen en acties voor wie online shopt.

.NU: een luxeconcept voor de zoekende man

15/05/2018

Terwijl grote retailers vechten voor hun leven, duiken vernieuwende kleine boetieks overal op in de winkelstraten. .NU in Gent is zo’n nieuw concept, dat het tekort aan luxueuze herenboetieks wil opvangen.