FNG Group ziet omzet boven kwart miljard euro groeien

FNG Group ziet omzet boven kwart miljard euro groeien

Het Belgische modehuis FNG Group heeft er een goed financieel jaar opzitten: de omzet steeg met 70% en kwam voor het eerst uit boven 250 miljoen euro. Ook de winst ging sterk de hoogte in.

Uitbouw Nederlandse merken

De geconsolideerde omzet van FNG Group, het moederbedrijf van merken als Fred & Ginger en Steps, kwam uit op 254 miljoen euro (+69,3%). Daarbij kreeg ook de EBITDA een sterke boost: die ging met 25,6% omhoog naar 27,5 miljoen euro.

 

De omzet groeide organisch met 12,6%, dankzij de uitrol van de Nederlandse merken in België en het verder uitwerken van de omnichannelaanpak. De overige groei was voornamelijk te danken aan de acquisitie van de merken Steps en Superstar. FNG Group zal zich de komende maanden vooral concentreren op de uitrol van de Nederlandse concepten in België en het uitwerken van de nieuwe concepten F.R.E.D. en GINGER.

 

Momenteel heeft FNG Group 365 eigen verkooppunten, waarvan 119 in België en 233 in Nederland. Daarnaast worden de merken verkocht in meer dan 2.500 verkooppunten in West-Europa.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


JBC haalt e-commercemagazijn terug naar België

17/11/2017

JBC verhuist zijn e-commercemagazijn weer van Nederland naar België. Voortaan stockeert de Belgische kledingketen zijn kleding bij Bleckmann in Grobbendonk. Dat is een onverwachte opsteker voor de Belgische e-commercesector.

H&M-dochter Monki geeft Antwerpen Belgische primeur

17/11/2017

Vandaag is in Antwerpen de eerste Belgische vestiging van het modemerk Monki geopend. Dat maakt deel uit van de Zweedse H&M Group en heeft in Europa en Azië al ongeveer 115 winkels.

Minstens 30 jobs op de helling bij Euro Shoe Group

17/11/2017

Bij Euro Shoe Group, het schoenen- en kledingconcern achter Bristol en Avance, verdwijnen ten minste dertig jobs. “De sanering zou gebeuren zonder naakte ontslagen”, zegt de 'nieuwe' topman Philippe Vanaudenhove.

Clouds of Fashion: van modeblog tot heuse retailonderneming

16/11/2017

Als jonge blogger een eigen retailonderneming uit de grond stampen, faut le faire. Laurentine Van Landeghem heeft zelfs haar studies stopgezet om zich te focussen op haar Clouds of Fashion. Op de RetailDetail Night vertelt ze haar verhaal. 

Lubach: “Eerlijke kleding is een kwestie van prioriteiten”

15/11/2017

Sinds de ramp bij Rana Plaza klinkt binnen de kledingindustrie de roep naar transparantie rond de productie van kleding, maar zondag bewees Arjen Lubach in Zondag met Lubach dat die transparantie er nog niet helemaal is.

Modeketen Canada Goose opent eerste Europese winkel

14/11/2017

De Canadese modeketen Canada Goose heeft in Londen zijn eerste Europese winkel geopend. De kleding van het merk is al langer te vinden in Europa, maar voorheen was dat enkel het geval bij multimerkenwinkels.

Back to top