FNG Group zoekt kapitaal om te blijven groeien | RetailDetail

FNG Group zoekt kapitaal om te blijven groeien

FNG Group zoekt kapitaal om te blijven groeien

De Belgische FNG Group, moederbedrijf van concepten als Fred & Ginger, CKS en Cladia Sträter, gaat 500.000 nieuwe aandelen uitgeven om een kapitaalinjectie van 12,5 miljoen euro te bekomen.

Nieuwe markten

FNG Group wil dat geld gebruiken om verder te blijven groeien. Momenteel ligt de focus op het integreren van de net aangekochte merken Steps en Superstar, maar in de toekomst wil de groep uitbreiden in Frankrijk en Duitsland en de stap zetten naar nieuwe markten. FNG opent jaarlijks een twintigtal eigen winkels van verschillende merken: momenteel worden Expresso en Claudia Sträter verder uitgerold in België en Nederland en wordt het nieuwe damesconcept GINGER gelanceerd.

 

FNG opende recent nog kantoren in Turkije, Indië en Hongkong en het kocht de Nederlandse merken Steps en Superstar. "Mode is uiteraard geen exacte wetenschap. Door deze multimerkenstrategie realiseren we schaalvoordelen en spreiden we het collectie-risico", zegt Dieter Penninckx, medeoprichter van FNG Group.

 

Deze zomer verhuist FNG Group naar een nieuw hoofdkantoor in Mechelen. Momenteel heeft de groep ongeveer 300 eigen winkels en de collecties worden verkocht bij meer dan 1.500 multibrandwinkels. Het haalt daarbij een geconsolideerde jaaromzet van 225 miljoen euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Stevent Men at Work op faillissement af?

22/06/2018

De Nederlandse denim- en streetwearketen Men at Work zit in financiële moeilijkheden: ze sluit haar webshop en ook voor de fysieke winkels dreigt mogelijk de sluiting.

H&M brengt eigen hersteldienst naar winkels

21/06/2018

H&M introduceert een nieuw concept: in de afdeling Take Care van sommige winkels kun je kleren laten herstellen of personaliseren. Zowel in de gloednieuwe winkel in Parijs als in het vlaggenschip in Hamburg is al een hersteldienst te vinden.

Nieuwe generatie aan het roer van schoenenketen Maniet

18/06/2018

De 28-jarige Allison Vanderplancke neemt het roer over van haar vader als CEO van schoenenketen Maniet. Het is al de vijfde generatie aan het hoofd van het Waalse familiebedrijf.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Eerste Vlaamse Kiabi komt in Brugge

14/06/2018

Amper twee jaar nadat Kiabi de grens met ons land overstak, opent het Franse confectiemerk dit najaar al zijn zesde Belgische winkel. Die komt in Brugge en wordt meteen de allereerste vestiging op Vlaamse bodem.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.