FNG Group zoekt kapitaal om te blijven groeien

FNG Group zoekt kapitaal om te blijven groeien

De Belgische FNG Group, moederbedrijf van concepten als Fred & Ginger, CKS en Cladia Sträter, gaat 500.000 nieuwe aandelen uitgeven om een kapitaalinjectie van 12,5 miljoen euro te bekomen.

Nieuwe markten

FNG Group wil dat geld gebruiken om verder te blijven groeien. Momenteel ligt de focus op het integreren van de net aangekochte merken Steps en Superstar, maar in de toekomst wil de groep uitbreiden in Frankrijk en Duitsland en de stap zetten naar nieuwe markten. FNG opent jaarlijks een twintigtal eigen winkels van verschillende merken: momenteel worden Expresso en Claudia Sträter verder uitgerold in België en Nederland en wordt het nieuwe damesconcept GINGER gelanceerd.

 

FNG opende recent nog kantoren in Turkije, Indië en Hongkong en het kocht de Nederlandse merken Steps en Superstar. "Mode is uiteraard geen exacte wetenschap. Door deze multimerkenstrategie realiseren we schaalvoordelen en spreiden we het collectie-risico", zegt Dieter Penninckx, medeoprichter van FNG Group.

 

Deze zomer verhuist FNG Group naar een nieuw hoofdkantoor in Mechelen. Momenteel heeft de groep ongeveer 300 eigen winkels en de collecties worden verkocht bij meer dan 1.500 multibrandwinkels. Het haalt daarbij een geconsolideerde jaaromzet van 225 miljoen euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Test kleding in extreem weer in flagshipstore Woolrich

24/11/2017

Modemerk Woolrich heeft in Milaan een nieuwe flagshipstore geopend met een interessante toevoeging. Klanten kunnen hun winterjas immers uittesten in een kamer met extreme temperaturen.

H&M investeert in webwinkel rond duurzame kleding

23/11/2017

ADAY, een webwinkel die duurzame kleding voor vrouwen maakt, heeft in een investeringsronde 2 miljoen dollar (1,7 miljoen euro) weten op te halen. Een van de nieuwe geldschieters is de investeringstak van H&M.

C&A verkoopt 13 Franse winkels

22/11/2017

Modeketen C&A doet dertien van zijn 160 Franse winkels van de hand. De panden en het personeel worden overgenomen door de Franse modeketens Chaussea en Stokomani.

Guess dankt sterk kwartaal aan Europa en Azië

22/11/2017

De omzet van het Amerikaanse modemerk Guess is in het derde kwartaal met meer dan 3% gegroeid. Dat heeft het bedrijf vooral te danken aan een sterke verkoop in Azië en Europa. Onder de streep was er wel sprake van verlies.

Urban Outfitters kruipt uit dal in derde kwartaal

21/11/2017

Na enkele kwartalen met negatieve resultaten heeft Urban Outiftters in het derde kwartaal opnieuw met groei kunnen aanknopen. De totale omzet groeide zo met 3,5%, ook op vergelijkbare basis was er een groei van 1%.

Willem Eelman verlaat C&A

21/11/2017

Chief operation & transformation officer Willem Eelman heeft bevestigd dat hij textielketen C&A zal verlaten. Hij was van 2014 tot september 2016 CFO bij het bedrijf, waarna hij zijn huidige rol opnam.

Back to top