FNG op zoek naar 40 tot 50 miljoen euro

FNG op zoek naar 40 tot 50 miljoen euro

Kledinggroep FNG wil via de uitgifte van obligaties 40 à 50 miljoen euro ophalen. Met dat geld wil de groep boven onder meer Fred & Ginger en Claudia Sträter zijn recente overnames in Nederland financieren.

Steps en Superstar

Dat FNG voor zijn grootste overname ooit obligaties zou uitgeven, was geen geheim. Toen de groep begin november de Nederlandse dameslabels Steps en Superstar alsook de aankooporganisatie van Coltex Retail Group overnam, liet het management al weten dat het die operatie deels met eigen middelen, deels met leningen bij de bank en deels met een obligatie-uitgifte zou financieren.

 

Zakenkrant De Tijd meent nu te weten dat FNG 40 à 50 miljoen euro wil ophalen bij beleggers, al wil topman Dieter Penninckx die informatie bevestigen noch ontkennen.

 

FNG heeft wel goede ervaringen met het uitgeven van obligaties: toen het in 2012 Claudia Sträter en een jaar later Expresso kocht, verhoogde het elke keer zijn kapitaal, voor een totaal van alles samen 18,5 miljoen euro. "Daarbij oversteeg de vraag telkens het aanbod", aldus nog De Tijd.

 

Stichtend trio heeft 60% kapitaal in handen

FNG is voor 60% eigendom van Dieter Penninckx, zijn vrouw Anja Maes en hun vriend Manu Bracke. De drie, allen burgerlijk ingenieur van opleiding, richtten het bedrijf op in 2003.

 

Daarnaast is er ook nog ander 'bekend volk' in de aandeelhoudersstructuur, zoals AS Adventure-oprichter Emiel Lathouwers, Guido De Vos (de man achter het ook al door FNG overgenomen fashionmerk CKS) en vermogensbeheerder Econopolis (vertegenwoordigd door Geert Noels).

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zo verbetert JBC de winkelervaring

14/12/2017

JBC opent vandaag haar Innovation Lab op de Corda Campus in Hasselt. De kledingketen experimenteert er momenteel met bewegingssensoren, gepersonaliseerde in-store boodschappen, een pop-up printshop en een feedbacktotem.

Hunkemöller is Europees Retailer van het Jaar

14/12/2017

De Nederlandse lingerieketen Hunkemöller is verkozen tot ‘Retail of the Year Europe 2017-2018’. De verkiezing werd voor de derde keer georganiseerd door Q&A, dat ook in België en Nederland de Retailer van het Jaar verkiest.

Amancio Ortega neemt afscheid van Inditex met grote kwartaalgroei

14/12/2017

In de eerste drie kwartalen van het boekjaar 2017 is de omzet van Inditex met 10% gegroeid naar 17,96 miljard euro. Dat maakte het Spaanse modebedrijf bekend in de schaduw van het afscheid van de grote man achter Inditex, Amancio Ortega.

Hunkemöller levert binnen twee uur aan de deur

12/12/2017

Lingerieketen Hunkemöller biedt in aanloop naar de feestdagen een deel van zijn klanten een nieuwe service. Wie binnen de ring van Amsterdam of Antwerpen woont, kan zijn aankoop immers binnen twee uur laten leveren.

Glinstertje hoop voor de moderetail in 2018

08/12/2017

Het moeilijkste is voorbij voor de modesector, zegt studiebureau McKinsey. Al blijft niks zoals het was: de meeste groei is voortaan in het Zuiden en het Oosten te vinden, fast-fashion wordt sneller en de groten worden nog groter.

Weekday in de lente ook naar Brussel

06/12/2017

Na twee vestigingen in Antwerpen maakt Weekday, een van de merken van de Zweedse H&M Group, volgend jaar ook de sprong naar Brussel. In de lente moet een winkel openen aan de Kapitein Crespelstraat, vlakbij de Guldenvlieslaan

Back to top