FNG rondt overname Expresso succesvol af | RetailDetail

FNG rondt overname Expresso succesvol af

FNG rondt overname Expresso succesvol af
Het Belgische modehuis FNG Group heeft de overname afgerond van het Nederlandse damesmerk Expresso. Door deze overname versterkt de groep zijn verkoopsnetwerk in Nederland en Duitsland, met meer dan vijftig conceptwinkels.

Meer dan ooit een échte Beneluxspeler

Voor FNG past deze overname in de strategie om "verder door te groeien tot een echte Beneluxspeler", vertelde managing director Dieter Penninckx van het modehuis boven Fred & Ginger, Van Hassels, CKS, Baker Bridge en Claudia Sträter eind juli nog aan RetailDetail.

 

Nu de overname achter de rug is, telt FNG 125 eigen winkels met meer dan 800 medewerkers, een dertigtal shop-in-shops en meer dan 1.500 multibrandstores die de FNG-collecties verdelen. De geconsolideerde omzet van FNG Group stijgt tot meer dan 125 miljoen euro op jaarbasis.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Nieuwe generatie aan het roer van schoenenketen Maniet

18/06/2018

De 28-jarige Allison Vanderplancke neemt het roer over van haar vader als CEO van schoenenketen Maniet. Het is al de vijfde generatie aan het hoofd van het Waalse familiebedrijf.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Eerste Vlaamse Kiabi komt in Brugge

14/06/2018

Amper twee jaar nadat Kiabi de grens met ons land overstak, opent het Franse confectiemerk dit najaar al zijn zesde Belgische winkel. Die komt in Brugge en wordt meteen de allereerste vestiging op Vlaamse bodem.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.

Supertrash na nog geen twee maanden alweer doorverkocht

14/06/2018

Nog geen twee maanden nadat het failliete kledinglabel Supertrash was gekocht door een investeerdersgroep, is het geesteskind van Olcay Gulsen alweer doorverkocht. De merkrechten zijn nu in handen van Unlimited Footwear Group.