FNG rondt overname Expresso succesvol af

FNG rondt overname Expresso succesvol af
Het Belgische modehuis FNG Group heeft de overname afgerond van het Nederlandse damesmerk Expresso. Door deze overname versterkt de groep zijn verkoopsnetwerk in Nederland en Duitsland, met meer dan vijftig conceptwinkels.

Meer dan ooit een échte Beneluxspeler

Voor FNG past deze overname in de strategie om "verder door te groeien tot een echte Beneluxspeler", vertelde managing director Dieter Penninckx van het modehuis boven Fred & Ginger, Van Hassels, CKS, Baker Bridge en Claudia Sträter eind juli nog aan RetailDetail.

 

Nu de overname achter de rug is, telt FNG 125 eigen winkels met meer dan 800 medewerkers, een dertigtal shop-in-shops en meer dan 1.500 multibrandstores die de FNG-collecties verdelen. De geconsolideerde omzet van FNG Group stijgt tot meer dan 125 miljoen euro op jaarbasis.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

15/09/2017

De vernieuwing van schoenketen Brantano onder de paraplu van de FNG Groep werpt zijn vruchten af: al meer dan de helft van de winkels is vernieuwd en die nieuwe winkels draaien gemiddeld 20% meer omzet.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Back to top