Foot Locker eerste retailer die toetreedt tot FESI | RetailDetail

Foot Locker eerste retailer die toetreedt tot FESI

Foot Locker eerste retailer die toetreedt tot FESI

De algemene vergadering van de Federation of the European Sporting Goods Industry (FESI) heeft het licht op groen gezet voor de toetreding van retailers tot de organisatie. Foot Locker Europe sluit zich als eerste aan.

Grenzen vervagen tussen producenten en retailers

"De beslissing om retailers te laten toetreden tot FESI is een belangrijke stap en werd pas na grondige planning en diepgaand debat genomen", zegt Luca Businaro, president van de federatie die de belangen van de sportartikelproducenten behartigt bij Europa. "Onze organisatie wil de sector van de sportartikelen op alle niveaus in Europa vertegenwoordigen en de raad van bestuur was het erover eens dat we dit efficiënter kunnen doen met de extra input van de retailers erbij."

 

"Er is meer overlapping dan ooit tussen leveranciers en retailers", vervolgt Luca Businaro. "Als industrietak staan we samen dan ook sterker in onze onderhandelingen en contacten met de Europese instellingen. We kijken er alvast naar uit om de komende maanden retailers als lid van de FESI te mogen verwelkomen en zijn blij dat Foot Locker Europe alvast het voorbeeld geeft."

 

65 miljard euro omzet

De algemene vergadering heeft meteen ook Lew Kimble, CEO en president van Foot Locker Europe, verkozen tot lid van de raad van bestuur. Tegelijk werd Guiherme Athia van Nike verkozen tot vicevoorzitter van de belangenvereniging.

 

De FESI, opgericht in 1960, heeft sinds 1994 haar kantoren in de Belliardstraat in Brussel en lobbyt bij Europa in naam van zo'n 1.800 bedrijven uit de sportsector. Die zijn goed voor een gezamenlijke omzet van meer dan 65 miljard euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ex-medewerksters beschuldigen Nike van discriminatie

14/08/2018

Enkele Amerikaanse ex-werknemers van Nike hebben een rechtszaak aangespannen tegen het sportmerk. De vrouwen zouden minder loon hebben gekregen dan mannelijke collega’s en ongepast gedrag moeten ondergaan.

McGregor wint rechtszaak van Reebok

13/08/2018

Modemerk McGregor heeft verkregen dat Reebok de naam van vechtsporter Conor McGregor niet meer mag gebruiken. De naam is een inbreuk op het merkrecht, ook al bestaat McGregor momenteel niet: het label ging al twee jaar op rij failliet.

Omzet modegroep WE blijft teruglopen

10/08/2018

Modegroep WE International blijft omzet verliezen: de verkoopcijfers liepen vorig jaar met 2,8% terug naar 275,8 miljoen euro. Ook de operationele winst gaat erop achteruit, al blijft de nettowinst stabiel.

Sports Direct koopt failliete warenhuisketen House of Fraser

10/08/2018

Mike Ashley, de eigenaar van Sports Direct, koopt de Britse warenhuisketen House of Fraser voor zo’n 100 miljoen euro. De overname komt er luttele uren nadat de 169-jarige keten het faillissement aanvroeg.

Adidas scoort dankzij WK voetbal

09/08/2018

Het Duitse sportmodemerk Adidas heeft een topkwartaal achter de rug, met dank aan het voorbije WK voetbal. De totale omzet steeg 4% tot 5,26 miljard euro. liefst 3,2 miljard daarvan haalde Adidas uit de verkoop van sportschoenen.

Waste2Wear tovert 2 miljoen plastic flessen om tot kleding

07/08/2018

Textielbedrijf Waste2Wear zal eind dit jaar een herfst- en wintercollectie lanceren samen met zes grote modemerken. Die kleding zal volledig vervaardigd zijn uit gerecycleerde materialen afkomstig van de oceanen en vuilnisbelten.