Foot Locker eerste retailer die toetreedt tot FESI

Foot Locker eerste retailer die toetreedt tot FESI

De algemene vergadering van de Federation of the European Sporting Goods Industry (FESI) heeft het licht op groen gezet voor de toetreding van retailers tot de organisatie. Foot Locker Europe sluit zich als eerste aan.

Grenzen vervagen tussen producenten en retailers

"De beslissing om retailers te laten toetreden tot FESI is een belangrijke stap en werd pas na grondige planning en diepgaand debat genomen", zegt Luca Businaro, president van de federatie die de belangen van de sportartikelproducenten behartigt bij Europa. "Onze organisatie wil de sector van de sportartikelen op alle niveaus in Europa vertegenwoordigen en de raad van bestuur was het erover eens dat we dit efficiënter kunnen doen met de extra input van de retailers erbij."

 

"Er is meer overlapping dan ooit tussen leveranciers en retailers", vervolgt Luca Businaro. "Als industrietak staan we samen dan ook sterker in onze onderhandelingen en contacten met de Europese instellingen. We kijken er alvast naar uit om de komende maanden retailers als lid van de FESI te mogen verwelkomen en zijn blij dat Foot Locker Europe alvast het voorbeeld geeft."

 

65 miljard euro omzet

De algemene vergadering heeft meteen ook Lew Kimble, CEO en president van Foot Locker Europe, verkozen tot lid van de raad van bestuur. Tegelijk werd Guiherme Athia van Nike verkozen tot vicevoorzitter van de belangenvereniging.

 

De FESI, opgericht in 1960, heeft sinds 1994 haar kantoren in de Belliardstraat in Brussel en lobbyt bij Europa in naam van zo'n 1.800 bedrijven uit de sportsector. Die zijn goed voor een gezamenlijke omzet van meer dan 65 miljard euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Yoox Net-a-Porter haalt recordomzet in 2017

16/01/2018

Online retailer Yoox Net-a-Porter (YNAP) heeft in 2017 een recordomzet gehaald van meer dan 2 miljard euro. Dat is een groei van meer dan 10% ten opzichte van een jaar eerder, toen die grens net niet werd gehaald.

Hugo Boss haalt groeidoelen in 2017

16/01/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss heeft in 2017 zijn doelen weten te behalen, onder andere dankzij een sterke groei in het vierde kwartaal. Voor het volledige boekjaar ging de omzet voor wisselkoersen met 3% de hoogte in.

Eigenaars C&A denken aan verkoop aan Chinese investeerders

15/01/2018

De Nederlandse familie Brenninkmeijer bekijkt volgens het Duitse weekblad Der Spiegel de mogelijkheid om kledingketen C&A van de hand te doen. Daarbij komt het bedrijf mogelijk in Chinese handen.

Gucci opent restaurant en museum in Firenze

12/01/2018

Modemerk Gucci heeft in Firenze een museum en een restaurant voor vijftig personen geopend. Driesterrenchef Massimo Bottura zal daar de klanten voorzien van hoogstaande maaltijden.

Kering geeft controle over Puma af

12/01/2018

De Franse luxegroep Kering gaat 70% van de aandelen van het Duitse sportmerk Puma van de hand doen. Het wil zich voortaan immers enkel nog focussen op de luxemerken en Puma past niet meer in het plaatje.

Luxegroep Richemont groeit met 7 procent

11/01/2018

De Franse luxegroep Richemont is in het derde kwartaal van zijn boekjaar met 7% gegroeid bij constante wisselkoersen. Na wisselkoerseffecten werd een groot deel van die omzetgroei weggeveegd.

Back to top