Foot Locker eerste retailer die toetreedt tot FESI

Foot Locker eerste retailer die toetreedt tot FESI

De algemene vergadering van de Federation of the European Sporting Goods Industry (FESI) heeft het licht op groen gezet voor de toetreding van retailers tot de organisatie. Foot Locker Europe sluit zich als eerste aan.

Grenzen vervagen tussen producenten en retailers

"De beslissing om retailers te laten toetreden tot FESI is een belangrijke stap en werd pas na grondige planning en diepgaand debat genomen", zegt Luca Businaro, president van de federatie die de belangen van de sportartikelproducenten behartigt bij Europa. "Onze organisatie wil de sector van de sportartikelen op alle niveaus in Europa vertegenwoordigen en de raad van bestuur was het erover eens dat we dit efficiënter kunnen doen met de extra input van de retailers erbij."

 

"Er is meer overlapping dan ooit tussen leveranciers en retailers", vervolgt Luca Businaro. "Als industrietak staan we samen dan ook sterker in onze onderhandelingen en contacten met de Europese instellingen. We kijken er alvast naar uit om de komende maanden retailers als lid van de FESI te mogen verwelkomen en zijn blij dat Foot Locker Europe alvast het voorbeeld geeft."

 

65 miljard euro omzet

De algemene vergadering heeft meteen ook Lew Kimble, CEO en president van Foot Locker Europe, verkozen tot lid van de raad van bestuur. Tegelijk werd Guiherme Athia van Nike verkozen tot vicevoorzitter van de belangenvereniging.

 

De FESI, opgericht in 1960, heeft sinds 1994 haar kantoren in de Belliardstraat in Brussel en lobbyt bij Europa in naam van zo'n 1.800 bedrijven uit de sportsector. Die zijn goed voor een gezamenlijke omzet van meer dan 65 miljard euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


H&M investeert in webwinkel rond duurzame kleding

23/11/2017

ADAY, een webwinkel die duurzame kleding voor vrouwen maakt, heeft in een investeringsronde 2 miljoen dollar (1,7 miljoen euro) weten op te halen. Een van de nieuwe investeerders is de investeringstak van H&M.

C&A verkoopt 13 Franse winkels

22/11/2017

Modeketen C&A doet dertien van zijn 160 Franse winkels van de hand. De panden en het personeel worden overgenomen door de Franse modeketens Chaussea en Stokomani.

Guess dankt sterk kwartaal aan Europa en Azië

22/11/2017

De omzet van het Amerikaanse modemerk Guess is in het derde kwartaal met meer dan 3% gegroeid. Dat heeft het bedrijf vooral te danken aan een sterke verkoop in Azië en Europa. Onder de streep was er wel sprake van verlies.

Urban Outfitters kruipt uit dal in derde kwartaal

21/11/2017

Na enkele kwartalen met negatieve resultaten heeft Urban Outiftters in het derde kwartaal opnieuw met groei kunnen aanknopen. De totale omzet groeide zo met 3,5%, ook op vergelijkbare basis was er een groei van 1%.

Willem Eelman verlaat C&A

21/11/2017

Chief operation & transformation officer Willem Eelman heeft bevestigd dat hij textielketen C&A zal verlaten. Hij was van 2014 tot september 2016 CFO bij het bedrijf, waarna hij zijn huidige rol opnam.

Deens modeplatform Miinto nu ook in België

21/11/2017

Het Deense modeplatform Miinto is sinds deze week ook beschikbaar in België. Op het platform kunnen kleinere moderetailers hun eigen producten verkopen, om zo sterker te staan tegen grote webshops.

Back to top