Foot Locker heeft sterk jaar achter de rug

Foot Locker heeft sterk jaar achter de rug

De nettowinst van de Amerikaanse schoenenketen Foot Locker is vorig jaar met meer dan een vijfde omhoog geschoten. Daarmee mag de nieuwe CEO Richard Johnson van een sterke start spreken.

Sterke stijging nettowinst

Johnson nam in december het roer over van Ken Hicks, die van 2009 tot 2014 CEO was bij Foot Locker. In het laatste kwartaal van het boekjaar 2014, dat eindigde op 31 januari, lag de omzet met 1,9 miljard dollar (1,8 miljard euro) 6,7% hoger dan een jaar eerder. De vergelijkbare omzet groeide met 10,2% en de nettowinst steeg zelfs met 20,7% naar 146 miljoen dollar (135 miljoen euro).

 

Ook over het volledige financiële jaar kan Foot Locker sterke prestaties voorleggen: de omzet steeg met 9,9% naar een recordhoogte van 7,2 miljard dollar (6,6 miljard euro) en op vergelijkbare basis was er sprake van een omzetgroei van 8%.

 

De nettowinst groeide zelfs met 21,2% naar 520 miljoen dollar (480 miljoen euro). Daarmee heeft Foot Locker volgens CEO Johnson zelfs al een groot deel van zijn doelen voor de lange termijn bereikt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

15/09/2017

De vernieuwing van schoenketen Brantano onder de paraplu van de FNG Groep werpt zijn vruchten af: al meer dan de helft van de winkels is vernieuwd en die nieuwe winkels draaien gemiddeld 20% meer omzet.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Back to top