Foot Locker heeft sterk jaar achter de rug

Foot Locker heeft sterk jaar achter de rug

De nettowinst van de Amerikaanse schoenenketen Foot Locker is vorig jaar met meer dan een vijfde omhoog geschoten. Daarmee mag de nieuwe CEO Richard Johnson van een sterke start spreken.

Sterke stijging nettowinst

Johnson nam in december het roer over van Ken Hicks, die van 2009 tot 2014 CEO was bij Foot Locker. In het laatste kwartaal van het boekjaar 2014, dat eindigde op 31 januari, lag de omzet met 1,9 miljard dollar (1,8 miljard euro) 6,7% hoger dan een jaar eerder. De vergelijkbare omzet groeide met 10,2% en de nettowinst steeg zelfs met 20,7% naar 146 miljoen dollar (135 miljoen euro).

 

Ook over het volledige financiële jaar kan Foot Locker sterke prestaties voorleggen: de omzet steeg met 9,9% naar een recordhoogte van 7,2 miljard dollar (6,6 miljard euro) en op vergelijkbare basis was er sprake van een omzetgroei van 8%.

 

De nettowinst groeide zelfs met 21,2% naar 520 miljoen dollar (480 miljoen euro). Daarmee heeft Foot Locker volgens CEO Johnson zelfs al een groot deel van zijn doelen voor de lange termijn bereikt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Belgische mode houdt wereldwijde reputatie hoog

24/11/2017

Er is leven na de ‘Zes van Antwerpen’: België blijft internationale faam verwerven op modevlak. Na Antwerpse mode krijgt nu ook Brusselse mode een stevige reputatie, een imago dat de overheid mee ondersteunt.

Test kleding in extreem weer in flagshipstore Woolrich

24/11/2017

Modemerk Woolrich heeft in Milaan een nieuwe flagshipstore geopend met een interessante toevoeging. Klanten kunnen hun winterjas immers uittesten in een kamer met extreme temperaturen.

H&M investeert in webwinkel rond duurzame kleding

23/11/2017

ADAY, een webwinkel die duurzame kleding voor vrouwen maakt, heeft in een investeringsronde 2 miljoen dollar (1,7 miljoen euro) weten op te halen. Een van de nieuwe geldschieters is de investeringstak van H&M.

C&A verkoopt 13 Franse winkels

22/11/2017

Modeketen C&A doet dertien van zijn 160 Franse winkels van de hand. De panden en het personeel worden overgenomen door de Franse modeketens Chaussea en Stokomani.

Guess dankt sterk kwartaal aan Europa en Azië

22/11/2017

De omzet van het Amerikaanse modemerk Guess is in het derde kwartaal met meer dan 3% gegroeid. Dat heeft het bedrijf vooral te danken aan een sterke verkoop in Azië en Europa. Onder de streep was er wel sprake van verlies.

Urban Outfitters kruipt uit dal in derde kwartaal

21/11/2017

Na enkele kwartalen met negatieve resultaten heeft Urban Outiftters in het derde kwartaal opnieuw met groei kunnen aanknopen. De totale omzet groeide zo met 3,5%, ook op vergelijkbare basis was er een groei van 1%.

Back to top