Foot Locker realiseert recordomzet en -winst

Foot Locker realiseert recordomzet en -winst

Foot Locker heeft in het eerste kwartaal van 2014 een overtuigende prestatie neergezet: zowel de winst als de omzet stegen naar recordhoogtes. De nettowinst steeg naar een bedrag van 162 miljoen dollar.

14% extra omzet

Met die 162 miljoen dollar (118,8 miljoen euro) nettowinst doet Foot Locker het stukken beter dan een jaar eerder, toen de kwartaalwinst uitkwam op 138 miljoen dollar (101,2 miljoen euro). Dat had de Amerikaanse schoenenverkoper te danken aan een omzet die met 14 procent steeg, van 1,6 miljard dollar (1,2 miljard euro) naar 1,9 miljard dollar (1,37 miljard euro).

 

Het is dan ook geen verrassing dat CEO Ken C. Hicks uitermate tevreden is met de prestaties van Foot Locker in het eerste kwartaal. "We zijn sterk gestart in 2014, met een kwartaalomzet en -winst die het hoogst waren in de geschiedenis van ons bedrijf. Elke persoon in ons bedrijf speelt een belangrijke rol in onze sterke resultaten [...] terwijl we werken richting het volbrengen van onze operationele en financiële doelen op lange termijn", zegt hij in een persbericht.

 

In het eerste kwartaal opende Foot Locker 27 nieuwe winkels en renoveerde het er 49. Er werden ook 36 winkels gesloten. Foot Locker had aan het begin van deze maand 3.464 filialen in 23 landen. Verder zijn er ook nog 47 Foot Lockers in franchise in het Midden-Oosten en Zuid-Korea, en heeft het bedrijf nog 27 filialen van de merken Runners en Sidestep in franchise in Duitsland en Zwitserland.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


JBC haalt e-commercemagazijn terug naar België

17/11/2017

JBC verhuist zijn e-commercemagazijn weer van Nederland naar België. Voortaan stockeert de Belgische kledingketen zijn kleding bij Bleckmann in Grobbendonk. Dat is een onverwachte opsteker voor de Belgische e-commercesector.

H&M-dochter Monki geeft Antwerpen Belgische primeur

17/11/2017

Vandaag is in Antwerpen de eerste Belgische vestiging van het modemerk Monki geopend. Dat maakt deel uit van de Zweedse H&M Group en heeft in Europa en Azië al ongeveer 115 winkels.

Minstens 30 jobs op de helling bij Euro Shoe Group

17/11/2017

Bij Euro Shoe Group, het schoenen- en kledingconcern achter Bristol en Avance, verdwijnen ten minste dertig jobs. “De sanering zou gebeuren zonder naakte ontslagen”, zegt de 'nieuwe' topman Philippe Vanaudenhove.

Clouds of Fashion: van modeblog tot heuse retailonderneming

16/11/2017

Als jonge blogger een eigen retailonderneming uit de grond stampen, faut le faire. Laurentine Van Landeghem heeft zelfs haar studies stopgezet om zich te focussen op haar Clouds of Fashion. Op de RetailDetail Night vertelt ze haar verhaal. 

Lubach: “Eerlijke kleding is een kwestie van prioriteiten”

15/11/2017

Sinds de ramp bij Rana Plaza klinkt binnen de kledingindustrie de roep naar transparantie rond de productie van kleding, maar zondag bewees Arjen Lubach in Zondag met Lubach dat die transparantie er nog niet helemaal is.

Modeketen Canada Goose opent eerste Europese winkel

14/11/2017

De Canadese modeketen Canada Goose heeft in Londen zijn eerste Europese winkel geopend. De kleding van het merk is al langer te vinden in Europa, maar voorheen was dat enkel het geval bij multimerkenwinkels.

Back to top