Foot Locker realiseert recordomzet en -winst

Foot Locker realiseert recordomzet en -winst

Foot Locker heeft in het eerste kwartaal van 2014 een overtuigende prestatie neergezet: zowel de winst als de omzet stegen naar recordhoogtes. De nettowinst steeg naar een bedrag van 162 miljoen dollar.

14% extra omzet

Met die 162 miljoen dollar (118,8 miljoen euro) nettowinst doet Foot Locker het stukken beter dan een jaar eerder, toen de kwartaalwinst uitkwam op 138 miljoen dollar (101,2 miljoen euro). Dat had de Amerikaanse schoenenverkoper te danken aan een omzet die met 14 procent steeg, van 1,6 miljard dollar (1,2 miljard euro) naar 1,9 miljard dollar (1,37 miljard euro).

 

Het is dan ook geen verrassing dat CEO Ken C. Hicks uitermate tevreden is met de prestaties van Foot Locker in het eerste kwartaal. "We zijn sterk gestart in 2014, met een kwartaalomzet en -winst die het hoogst waren in de geschiedenis van ons bedrijf. Elke persoon in ons bedrijf speelt een belangrijke rol in onze sterke resultaten [...] terwijl we werken richting het volbrengen van onze operationele en financiële doelen op lange termijn", zegt hij in een persbericht.

 

In het eerste kwartaal opende Foot Locker 27 nieuwe winkels en renoveerde het er 49. Er werden ook 36 winkels gesloten. Foot Locker had aan het begin van deze maand 3.464 filialen in 23 landen. Verder zijn er ook nog 47 Foot Lockers in franchise in het Midden-Oosten en Zuid-Korea, en heeft het bedrijf nog 27 filialen van de merken Runners en Sidestep in franchise in Duitsland en Zwitserland.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

15/09/2017

De vernieuwing van schoenketen Brantano onder de paraplu van de FNG Groep werpt zijn vruchten af: al meer dan de helft van de winkels is vernieuwd en die nieuwe winkels draaien gemiddeld 20% meer omzet.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Back to top