Forever 21 staat voor grote Europese expansie

Forever 21 staat voor grote Europese expansie

Kledingketen Forever 21 wil de komende drie jaar liefst vijftig nieuwe filialen openen. De Amerikaanse keten heeft haar oog laten vallen op grote steden in Frankrijk, Duitsland, Portugal, Nederland, Italië, Polen en Tsjechië. België staat weliswaar niet op de to-do-lijst.

Op zoek naar locaties

Met de opening van de nieuwe winkels wil Forever 21 werken aan zijn doel om binnen drie jaar in totaal 600 winkels te hebben wereldwijd. Daartoe is de keten momenteel op zoek naar panden met een winkeloppervlakte van 1.500 tot 2.000 m², die gelegen zijn aan belangrijke winkelstraten in grote Europese steden. Ook streeft de budgetmodeketen naar een jaaromzet van 8 miljard dollar (6,75 miljard euro) binnen de volgende twee jaar.

 

Forever 21 opende dertig jaar geleden zijn eerste winkel in de Verenigde Staten en is sindsdien uitgegroeid tot een internationaal merk. Het heeft 450 winkels in het thuisland en nog eens honderd in de rest van de wereld.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Yoox Net-a-Porter haalt recordomzet in 2017

16/01/2018

Online retailer Yoox Net-a-Porter (YNAP) heeft in 2017 een recordomzet gehaald van meer dan 2 miljard euro. Dat is een groei van meer dan 10% ten opzichte van een jaar eerder, toen die grens net niet werd gehaald.

Hugo Boss haalt groeidoelen in 2017

16/01/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss heeft in 2017 zijn doelen weten te behalen, onder andere dankzij een sterke groei in het vierde kwartaal. Voor het volledige boekjaar ging de omzet voor wisselkoersen met 3% de hoogte in.

Eigenaars C&A denken aan verkoop aan Chinese investeerders

15/01/2018

De Nederlandse familie Brenninkmeijer bekijkt volgens het Duitse weekblad Der Spiegel de mogelijkheid om kledingketen C&A van de hand te doen. Daarbij komt het bedrijf mogelijk in Chinese handen.

Gucci opent restaurant en museum in Firenze

12/01/2018

Modemerk Gucci heeft in Firenze een museum en een restaurant voor vijftig personen geopend. Driesterrenchef Massimo Bottura zal daar de klanten voorzien van hoogstaande maaltijden.

Kering geeft controle over Puma af

12/01/2018

De Franse luxegroep Kering gaat 70% van de aandelen van het Duitse sportmerk Puma van de hand doen. Het wil zich voortaan immers enkel nog focussen op de luxemerken en Puma past niet meer in het plaatje.

Luxegroep Richemont groeit met 7 procent

11/01/2018

De Franse luxegroep Richemont is in het derde kwartaal van zijn boekjaar met 7% gegroeid bij constante wisselkoersen. Na wisselkoerseffecten werd een groot deel van die omzetgroei weggeveegd.

Back to top