Forever 21 staat voor grote Europese expansie

Forever 21 staat voor grote Europese expansie

Kledingketen Forever 21 wil de komende drie jaar liefst vijftig nieuwe filialen openen. De Amerikaanse keten heeft haar oog laten vallen op grote steden in Frankrijk, Duitsland, Portugal, Nederland, Italië, Polen en Tsjechië. België staat weliswaar niet op de to-do-lijst.

Op zoek naar locaties

Met de opening van de nieuwe winkels wil Forever 21 werken aan zijn doel om binnen drie jaar in totaal 600 winkels te hebben wereldwijd. Daartoe is de keten momenteel op zoek naar panden met een winkeloppervlakte van 1.500 tot 2.000 m², die gelegen zijn aan belangrijke winkelstraten in grote Europese steden. Ook streeft de budgetmodeketen naar een jaaromzet van 8 miljard dollar (6,75 miljard euro) binnen de volgende twee jaar.

 

Forever 21 opende dertig jaar geleden zijn eerste winkel in de Verenigde Staten en is sindsdien uitgegroeid tot een internationaal merk. Het heeft 450 winkels in het thuisland en nog eens honderd in de rest van de wereld.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

15/09/2017

De vernieuwing van schoenketen Brantano onder de paraplu van de FNG Groep werpt zijn vruchten af: al meer dan de helft van de winkels is vernieuwd en die nieuwe winkels draaien gemiddeld 20% meer omzet.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Back to top