Forever 21 wil aantal winkels verdubbelen | RetailDetail

Forever 21 wil aantal winkels verdubbelen

Forever 21 wil aantal winkels verdubbelen

Kledingwinkelketen Forever 21 is van plan om de komende jaren fors uit te breiden en het kijkt daarvoor vooral naar mogelijkheden rond het nieuwe concept F21 Red, dat een breder assortiment aanbiedt.

Concurreren met grootmachten

CEO Don Chang vertelt aan vakblad WWD dat zijn ultieme doel is om de grootte van het bedrijf de komende drie jaar te verdubbelen. Momenteel heeft Forever 21 ongeveer 600 winkels wereldwijd, waarvan meer dan 130 buiten de Verenigde Staten.

 

Door het aantal filialen uit te breiden wil Forever21 beter kunnen concurreren met andere merken in de fast-fashion, zoals H&M en Zara, die momenteel een veelvoud hebben van het aantal winkels dat Forever 21 heeft.

 

Nieuw budgetconcept

Onderdeel van die uitbreiding moet het nieuwe concept F21 Red worden, waarvan de groep in mei in Los Angeles een eerste winkel opende. In die winkel wordt een breder gamma aan basisstukken aangeboden tegen lage prijzen, waarmee het tegemoet komt aan de vraag van de klant, die een uitgebreider aanbod vroeg.

 

Omdat het nieuwe concept het bedrijf toelaat om in grotere volumes aan te kopen, kan het ook de prijzen drukken. Zo is een paar jeans er al te vinden vanaf 7,80 dollar (5,70 euro) en een T-shirt vanaf 3,80 dollar (2,80 euro). Die lage prijzen hebben er wel al voor gezorgd dat er vragen worden gesteld over de werkomstandigheden en lonen in de textielfabrieken die produceren voor de keten.

 

Forever 21 gaat de komende maanden meer concrete informatie vrijgeven over zijn expansieplannen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


H&M brengt eigen hersteldienst naar winkels

21/06/2018

H&M introduceert een nieuw concept: in de afdeling Take Care van sommige winkels kun je kleren laten herstellen of personaliseren. Zowel in de gloednieuwe winkel in Parijs als in het vlaggenschip in Hamburg is al een hersteldienst te vinden.

Nieuwe generatie aan het roer van schoenenketen Maniet

18/06/2018

De 28-jarige Allison Vanderplancke neemt het roer over van haar vader als CEO van schoenenketen Maniet. Het is al de vijfde generatie aan het hoofd van het Waalse familiebedrijf.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Eerste Vlaamse Kiabi komt in Brugge

14/06/2018

Amper twee jaar nadat Kiabi de grens met ons land overstak, opent het Franse confectiemerk dit najaar al zijn zesde Belgische winkel. Die komt in Brugge en wordt meteen de allereerste vestiging op Vlaamse bodem.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.