Forever 21 wil aantal winkels verdubbelen

Forever 21 wil aantal winkels verdubbelen

Kledingwinkelketen Forever 21 is van plan om de komende jaren fors uit te breiden en het kijkt daarvoor vooral naar mogelijkheden rond het nieuwe concept F21 Red, dat een breder assortiment aanbiedt.

Concurreren met grootmachten

CEO Don Chang vertelt aan vakblad WWD dat zijn ultieme doel is om de grootte van het bedrijf de komende drie jaar te verdubbelen. Momenteel heeft Forever 21 ongeveer 600 winkels wereldwijd, waarvan meer dan 130 buiten de Verenigde Staten.

 

Door het aantal filialen uit te breiden wil Forever21 beter kunnen concurreren met andere merken in de fast-fashion, zoals H&M en Zara, die momenteel een veelvoud hebben van het aantal winkels dat Forever 21 heeft.

 

Nieuw budgetconcept

Onderdeel van die uitbreiding moet het nieuwe concept F21 Red worden, waarvan de groep in mei in Los Angeles een eerste winkel opende. In die winkel wordt een breder gamma aan basisstukken aangeboden tegen lage prijzen, waarmee het tegemoet komt aan de vraag van de klant, die een uitgebreider aanbod vroeg.

 

Omdat het nieuwe concept het bedrijf toelaat om in grotere volumes aan te kopen, kan het ook de prijzen drukken. Zo is een paar jeans er al te vinden vanaf 7,80 dollar (5,70 euro) en een T-shirt vanaf 3,80 dollar (2,80 euro). Die lage prijzen hebben er wel al voor gezorgd dat er vragen worden gesteld over de werkomstandigheden en lonen in de textielfabrieken die produceren voor de keten.

 

Forever 21 gaat de komende maanden meer concrete informatie vrijgeven over zijn expansieplannen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

15/09/2017

De vernieuwing van schoenketen Brantano onder de paraplu van de FNG Groep werpt zijn vruchten af: al meer dan de helft van de winkels is vernieuwd en die nieuwe winkels draaien gemiddeld 20% meer omzet.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Back to top