Fossil neemt producent van 'wearables' over

Fossil neemt producent van 'wearables' over

Het modemerk Fossil, dat vooral bekend is vanwege zijn horloges, heeft een overeenkomst gesloten voor de overname van het merk Misfit. Dat maakt momenteel vooral wearables. Fossil wil hun technologie gaan gebruiken in de eigen horloges.

Doel: Horloges die activiteit meten

Fossiel zal voor Misfit een bedrag van 260 miljoen dollar (242 miljoen euro) betalen. Het bekendste product van Misfit zijn de Shine-wearables, waarmee de activiteit van de drager kan worden opgevolgd. Fossil wil die technologie nu gaan toepassen in de eigen horloges. Het is nog niet duidelijk of er in de toekomst echte smartwatches komen van Fossil.


De oprichter van Misfit, Sonny Vu, gaat nu aan de slag als Chief Technology Officer bij Fossil. Hij wordt verantwoordelijk voor de integratie van de nieuwe technologie. De apparaten van Misfit zullen ook nog verkocht worden in de winkel. Het merk zal dus niet verdwijnen.


Fossil is één van de populairste horlogemakers ter wereld. Jaarlijks gaan er ongeveer 50 miljoen horloges van het merk over de toonbank.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Lagere omzet en nieuwe CEO voor Geox

19/01/2018

De omzet bij het Italiaanse schoenenmerk Geox is in het voorbije boekjaar licht gedaald. Daarnaast werd voormalig CEO Gregorio Borgo vervangen door Matteo Mascazzini, die overkomt van het Italiaanse modemerk Gucci.

Primark ziet groei vertragen

18/01/2018

In het eerste kwartaal van het boekjaar is de omzet bij de Ierse modeketen Primark bij constante wisselkoersen met 7% gestegen, inclusief wisselkoerseffecten was dat zelfs met 9%. Dat is wel lager dan wat analisten verwacht hadden.

Winst blijft net onder verwachtingen bij Zalando

17/01/2018

De Duitse modewebshop Zalando is het voorbije boekjaar met bijna een kwart gegroeid, terwijl ook de bedrijfswinst met bijna 5% steeg. Dat laatste was wel net onder de verwachtingen van Zalando zelf.

Yoox Net-a-Porter haalt recordomzet in 2017

16/01/2018

Online retailer Yoox Net-a-Porter (YNAP) heeft in 2017 een recordomzet gehaald van meer dan 2 miljard euro. Dat is een groei van meer dan 10% ten opzichte van een jaar eerder, toen die grens net niet werd gehaald.

Hugo Boss haalt groeidoelen in 2017

16/01/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss heeft in 2017 zijn doelen weten te behalen, onder andere dankzij een sterke groei in het vierde kwartaal. Voor het volledige boekjaar ging de omzet voor wisselkoersen met 3% de hoogte in.

Eigenaars C&A denken aan verkoop aan Chinese investeerders

15/01/2018

De Nederlandse familie Brenninkmeijer bekijkt volgens het Duitse weekblad Der Spiegel de mogelijkheid om kledingketen C&A van de hand te doen. Daarbij komt het bedrijf mogelijk in Chinese handen.

Back to top