Fossil neemt producent van 'wearables' over | RetailDetail

Fossil neemt producent van 'wearables' over

Fossil neemt producent van 'wearables' over

Het modemerk Fossil, dat vooral bekend is vanwege zijn horloges, heeft een overeenkomst gesloten voor de overname van het merk Misfit. Dat maakt momenteel vooral wearables. Fossil wil hun technologie gaan gebruiken in de eigen horloges.

Doel: Horloges die activiteit meten

Fossiel zal voor Misfit een bedrag van 260 miljoen dollar (242 miljoen euro) betalen. Het bekendste product van Misfit zijn de Shine-wearables, waarmee de activiteit van de drager kan worden opgevolgd. Fossil wil die technologie nu gaan toepassen in de eigen horloges. Het is nog niet duidelijk of er in de toekomst echte smartwatches komen van Fossil.


De oprichter van Misfit, Sonny Vu, gaat nu aan de slag als Chief Technology Officer bij Fossil. Hij wordt verantwoordelijk voor de integratie van de nieuwe technologie. De apparaten van Misfit zullen ook nog verkocht worden in de winkel. Het merk zal dus niet verdwijnen.


Fossil is één van de populairste horlogemakers ter wereld. Jaarlijks gaan er ongeveer 50 miljoen horloges van het merk over de toonbank.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Postorder-icoon 3 Suisses legt in België de boeken neer

19/07/2018

De Belgische afdeling van 3 Suisses is failliet verklaard, na een rampzalig begin van de soldenperiode: de webshop verkocht al in de eerste soldendagen 30% minder. Elf banen staan op de tocht.

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

Van de Velde zakt weg na teleurstellende omzetcijfers

10/07/2018

Het Oost-Vlaamse lingeriebedrijf Van de Velde kampt met een daling van de omzet. Pas eind april volgde een lichte verbetering van de bedrijfsresultaten, maar toch zakte de halfjaaromzet met 3,9% tot 110,8 miljoen euro.