Fossil neemt producent van 'wearables' over

Fossil neemt producent van 'wearables' over

Het modemerk Fossil, dat vooral bekend is vanwege zijn horloges, heeft een overeenkomst gesloten voor de overname van het merk Misfit. Dat maakt momenteel vooral wearables. Fossil wil hun technologie gaan gebruiken in de eigen horloges.

Doel: Horloges die activiteit meten

Fossiel zal voor Misfit een bedrag van 260 miljoen dollar (242 miljoen euro) betalen. Het bekendste product van Misfit zijn de Shine-wearables, waarmee de activiteit van de drager kan worden opgevolgd. Fossil wil die technologie nu gaan toepassen in de eigen horloges. Het is nog niet duidelijk of er in de toekomst echte smartwatches komen van Fossil.


De oprichter van Misfit, Sonny Vu, gaat nu aan de slag als Chief Technology Officer bij Fossil. Hij wordt verantwoordelijk voor de integratie van de nieuwe technologie. De apparaten van Misfit zullen ook nog verkocht worden in de winkel. Het merk zal dus niet verdwijnen.


Fossil is één van de populairste horlogemakers ter wereld. Jaarlijks gaan er ongeveer 50 miljoen horloges van het merk over de toonbank.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

15/09/2017

De vernieuwing van schoenketen Brantano onder de paraplu van de FNG Groep werpt zijn vruchten af: al meer dan de helft van de winkels is vernieuwd en die nieuwe winkels draaien gemiddeld 20% meer omzet.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Back to top