Fossil neemt producent van 'wearables' over

Fossil neemt producent van 'wearables' over

Het modemerk Fossil, dat vooral bekend is vanwege zijn horloges, heeft een overeenkomst gesloten voor de overname van het merk Misfit. Dat maakt momenteel vooral wearables. Fossil wil hun technologie gaan gebruiken in de eigen horloges.

Doel: Horloges die activiteit meten

Fossiel zal voor Misfit een bedrag van 260 miljoen dollar (242 miljoen euro) betalen. Het bekendste product van Misfit zijn de Shine-wearables, waarmee de activiteit van de drager kan worden opgevolgd. Fossil wil die technologie nu gaan toepassen in de eigen horloges. Het is nog niet duidelijk of er in de toekomst echte smartwatches komen van Fossil.


De oprichter van Misfit, Sonny Vu, gaat nu aan de slag als Chief Technology Officer bij Fossil. Hij wordt verantwoordelijk voor de integratie van de nieuwe technologie. De apparaten van Misfit zullen ook nog verkocht worden in de winkel. Het merk zal dus niet verdwijnen.


Fossil is één van de populairste horlogemakers ter wereld. Jaarlijks gaan er ongeveer 50 miljoen horloges van het merk over de toonbank.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


JBC haalt e-commercemagazijn terug naar België

17/11/2017

JBC verhuist zijn e-commercemagazijn weer van Nederland naar België. Voortaan stockeert de Belgische kledingketen zijn kleding bij Bleckmann in Grobbendonk. Dat is een onverwachte opsteker voor de Belgische e-commercesector.

H&M-dochter Monki geeft Antwerpen Belgische primeur

17/11/2017

Vandaag is in Antwerpen de eerste Belgische vestiging van het modemerk Monki geopend. Dat maakt deel uit van de Zweedse H&M Group en heeft in Europa en Azië al ongeveer 115 winkels.

Minstens 30 jobs op de helling bij Euro Shoe Group

17/11/2017

Bij Euro Shoe Group, het schoenen- en kledingconcern achter Bristol en Avance, verdwijnen ten minste dertig jobs. “De sanering zou gebeuren zonder naakte ontslagen”, zegt de 'nieuwe' topman Philippe Vanaudenhove.

Clouds of Fashion: van modeblog tot heuse retailonderneming

16/11/2017

Als jonge blogger een eigen retailonderneming uit de grond stampen, faut le faire. Laurentine Van Landeghem heeft zelfs haar studies stopgezet om zich te focussen op haar Clouds of Fashion. Op de RetailDetail Night vertelt ze haar verhaal. 

Lubach: “Eerlijke kleding is een kwestie van prioriteiten”

15/11/2017

Sinds de ramp bij Rana Plaza klinkt binnen de kledingindustrie de roep naar transparantie rond de productie van kleding, maar zondag bewees Arjen Lubach in Zondag met Lubach dat die transparantie er nog niet helemaal is.

Modeketen Canada Goose opent eerste Europese winkel

14/11/2017

De Canadese modeketen Canada Goose heeft in Londen zijn eerste Europese winkel geopend. De kleding van het merk is al langer te vinden in Europa, maar voorheen was dat enkel het geval bij multimerkenwinkels.

Back to top