Franse modeketens Etam en 1.2.3 hebben goed jaar achter de rug

Franse modeketens Etam en 1.2.3 hebben goed jaar achter de rug

De Franse retailgroep Etam Développement, van de lingerieketens Etam en Undiz en van modeketen 1.2.3, heeft een gunstig jaar achter de rug: de nettowinst steeg met meer dan 13% en ook de operationele winst kon een stijging van meer dan 5% laten optekenen.

Terugval in China

De omzet van de Franse modegroep kwam uit op 1,22 miljard euro, een stijging van 0,4% en een vergelijkbare groei van 3,1%. De nettowinst kwam daarbij uit op 24,1 miljoen euro. In Europa groeide de Etam Group 4,3 procent naar 838 miljoen euro: bij de winkelketen Etam groeide de vergelijkbare omzet in Europa met 3,1 procent, terwijl er in China sprake was van een daling van 3,6 procent.

 

De retailactiviteiten van Etam behaalden een omzet van 679,1 miljoen euro, goed voor een groei van 5,4 procent en 3,1 procent op vergelijkbare basis. De groep hoopt in 2015 dan ook nieuwe markten aan te boren in Zuidoost-Azië en in Zuid-Amerika. In China zouden er het komende jaar minder winkels moeten sluiten dan de vorige jaren het geval was geweest.

 

De Franse groep Etam Développement valt niet te verwarren met het Nederlandse familiebedrijf Etam Groep, dat pas de boeken heeft moeten neerleggen. De Nederlandse Etam Groep is in het Nederlandse winkellandschap aanwezig met de ketens Miss Etam en Promiss.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Belgische mode houdt wereldwijde reputatie hoog

24/11/2017

Er is leven na de ‘Zes van Antwerpen’: België blijft internationale faam verwerven op modevlak. Na Antwerpse mode krijgt nu ook Brusselse mode een stevige reputatie, een imago dat de overheid mee ondersteunt.

Test kleding in extreem weer in flagshipstore Woolrich

24/11/2017

Modemerk Woolrich heeft in Milaan een nieuwe flagshipstore geopend met een interessante toevoeging. Klanten kunnen hun winterjas immers uittesten in een kamer met extreme temperaturen.

H&M investeert in webwinkel rond duurzame kleding

23/11/2017

ADAY, een webwinkel die duurzame kleding voor vrouwen maakt, heeft in een investeringsronde 2 miljoen dollar (1,7 miljoen euro) weten op te halen. Een van de nieuwe geldschieters is de investeringstak van H&M.

C&A verkoopt 13 Franse winkels

22/11/2017

Modeketen C&A doet dertien van zijn 160 Franse winkels van de hand. De panden en het personeel worden overgenomen door de Franse modeketens Chaussea en Stokomani.

Guess dankt sterk kwartaal aan Europa en Azië

22/11/2017

De omzet van het Amerikaanse modemerk Guess is in het derde kwartaal met meer dan 3% gegroeid. Dat heeft het bedrijf vooral te danken aan een sterke verkoop in Azië en Europa. Onder de streep was er wel sprake van verlies.

Urban Outfitters kruipt uit dal in derde kwartaal

21/11/2017

Na enkele kwartalen met negatieve resultaten heeft Urban Outiftters in het derde kwartaal opnieuw met groei kunnen aanknopen. De totale omzet groeide zo met 3,5%, ook op vergelijkbare basis was er een groei van 1%.

Back to top