Freddy Pant Room geopend in Antwerpen | RetailDetail

Freddy Pant Room geopend in Antwerpen

Freddy Pant Room geopend in Antwerpen

De Nationalestraat in Antwerpen heeft er een ietwat 'aparte' winkel bij: Freddy Pant Room, geïmporteerd uit Italië en met slechts één product in de aanbieding... maar dan wel een bestseller van formaat.

Eén miljoen WR.UP's

Antwerpen heeft er alweer een Belgische primeur bij: de allereerste Belgische flagship store van Freddy Pant Room. De nieuwe winkel verkoopt slechts één product: de WR.UP. Niet de zoveelste 'afslankende jeansbroek', maar "een figuurcorrigerende broek uit jersey, met een sportieve look".

 

Het Italiaanse modebedrijf Freddy werd in de jaren 1970 opgericht door Carlo Freddi, die zich toelegde op danskledij alvorens zijn aanbod stilaan uit te breiden. Twee jaar geleden kwam de groep met een figuurcorrigerende broek op de markt.


Die werd een schot in de roos: van de WR.UP gingen intussen al een miljoen stuks over de toonbank. Meteen werd voor het eerst de kaap van de 50 miljoen euro omzet gerond, dankzij een stijging van 10% tijdens het laatste kwartaal van 2013.

 

Al vijfde flagship van Freddy

"De WR.UP is ons hero product", zegt vicepresident Mike Thompson in Gazet van Antwerpen: "Hiermee willen we wereldwijd bekend worden. Antwerpen is de vijfde stad waarin we een winkel openen, na onder meer Londen en Moskou. Dit is ons eerste Belgische filiaal."

 

De Antwerpse winkel is niet echt groot, maar dat is ook niet nodig als je maar één product te koop hebt. "Dat is dan ook onze strategie. Door te focussen op slechts één specifiek product, kunnen we met weinig investeringen toch een mooie omzet halen. We willen internationaal bekend worden met onze WR.UP. De gewone Freddy-kledingcollectie blijft voorlopig enkel in Italië te koop", aldus nog Thompson.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Manfield opent eerste Belgische winkel in Antwerpen

25/05/2018

De eerste Belgische winkel van het Nederlandse schoenenmerk Manfield is open. In de Stadsfeestzaal in Antwerpen vinden klanten het nieuwste winkelconcept van het merk, waarin luxe en merkbeleving centraal staan.

e5 Mode treedt toe tot de Fair Wear Foundation

24/05/2018

ECG, de design- en importafdeling van kledingketen e5 Mode, wordt lid van de Fair Wear Foundation. Die internationale organisatie ijvert samen met kledingmerken voor betere arbeidsomstandigheden voor textielarbeiders.

Schoenen Torfs wordt franchisenemer The Athlete’s Foot

23/05/2018

Op vrijdag 1 juni opent sneakerketen The Athlete’s Foot een winkel in Waasland Shopping Center. De tweede winkel in België is meteen ook de eerste in een partnership met Schoenen Torfs. Later dit jaar volgt nog een vestiging in Eeklo.

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.