Freddy Pant Room geopend in Antwerpen | RetailDetail

Freddy Pant Room geopend in Antwerpen

Freddy Pant Room geopend in Antwerpen

De Nationalestraat in Antwerpen heeft er een ietwat 'aparte' winkel bij: Freddy Pant Room, geïmporteerd uit Italië en met slechts één product in de aanbieding... maar dan wel een bestseller van formaat.

Eén miljoen WR.UP's

Antwerpen heeft er alweer een Belgische primeur bij: de allereerste Belgische flagship store van Freddy Pant Room. De nieuwe winkel verkoopt slechts één product: de WR.UP. Niet de zoveelste 'afslankende jeansbroek', maar "een figuurcorrigerende broek uit jersey, met een sportieve look".

 

Het Italiaanse modebedrijf Freddy werd in de jaren 1970 opgericht door Carlo Freddi, die zich toelegde op danskledij alvorens zijn aanbod stilaan uit te breiden. Twee jaar geleden kwam de groep met een figuurcorrigerende broek op de markt.


Die werd een schot in de roos: van de WR.UP gingen intussen al een miljoen stuks over de toonbank. Meteen werd voor het eerst de kaap van de 50 miljoen euro omzet gerond, dankzij een stijging van 10% tijdens het laatste kwartaal van 2013.

 

Al vijfde flagship van Freddy

"De WR.UP is ons hero product", zegt vicepresident Mike Thompson in Gazet van Antwerpen: "Hiermee willen we wereldwijd bekend worden. Antwerpen is de vijfde stad waarin we een winkel openen, na onder meer Londen en Moskou. Dit is ons eerste Belgische filiaal."

 

De Antwerpse winkel is niet echt groot, maar dat is ook niet nodig als je maar één product te koop hebt. "Dat is dan ook onze strategie. Door te focussen op slechts één specifiek product, kunnen we met weinig investeringen toch een mooie omzet halen. We willen internationaal bekend worden met onze WR.UP. De gewone Freddy-kledingcollectie blijft voorlopig enkel in Italië te koop", aldus nog Thompson.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Bestseller investeert in About You

20/07/2018

De Deense Bestseller-groep neemt een aanzienlijke participatie in het Duitse modeplatform About You. Een kapitaalverhoging met zo’n 250 miljoen euro moet een verdere groei van de online retailer mogelijk maken.

Burberry ziet 100 miljoen euro in rook opgaan

20/07/2018

Niet iedereen ziet de noodzaak van duurzaamheid in: het Britse modemerk Burberry stookte vorig jaar voor meer dan dertig miljoen euro aan merkproducten op "om te vermijden dat ze in verkeerde handen zouden vallen".

Overnemer voor Belgische winkels Men at Work

20/07/2018

De drie Belgische vestigingen van de failliete modeketen Men at Work en de Antwerpse kledingzaak Fish & Chips zouden een nieuwe eigenaar hebben. Op meer details is het wel nog even wachten…

Postorder-icoon 3 Suisses legt in België de boeken neer

19/07/2018

De Belgische afdeling van 3 Suisses is failliet verklaard, na een rampzalig begin van de soldenperiode: de webshop verkocht al in de eerste soldendagen 30% minder. Elf banen staan op de tocht.

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.