Freddy Pant Room geopend in Antwerpen

Freddy Pant Room geopend in Antwerpen

De Nationalestraat in Antwerpen heeft er een ietwat 'aparte' winkel bij: Freddy Pant Room, geïmporteerd uit Italië en met slechts één product in de aanbieding... maar dan wel een bestseller van formaat.

Eén miljoen WR.UP's

Antwerpen heeft er alweer een Belgische primeur bij: de allereerste Belgische flagship store van Freddy Pant Room. De nieuwe winkel verkoopt slechts één product: de WR.UP. Niet de zoveelste 'afslankende jeansbroek', maar "een figuurcorrigerende broek uit jersey, met een sportieve look".

 

Het Italiaanse modebedrijf Freddy werd in de jaren 1970 opgericht door Carlo Freddi, die zich toelegde op danskledij alvorens zijn aanbod stilaan uit te breiden. Twee jaar geleden kwam de groep met een figuurcorrigerende broek op de markt.


Die werd een schot in de roos: van de WR.UP gingen intussen al een miljoen stuks over de toonbank. Meteen werd voor het eerst de kaap van de 50 miljoen euro omzet gerond, dankzij een stijging van 10% tijdens het laatste kwartaal van 2013.

 

Al vijfde flagship van Freddy

"De WR.UP is ons hero product", zegt vicepresident Mike Thompson in Gazet van Antwerpen: "Hiermee willen we wereldwijd bekend worden. Antwerpen is de vijfde stad waarin we een winkel openen, na onder meer Londen en Moskou. Dit is ons eerste Belgische filiaal."

 

De Antwerpse winkel is niet echt groot, maar dat is ook niet nodig als je maar één product te koop hebt. "Dat is dan ook onze strategie. Door te focussen op slechts één specifiek product, kunnen we met weinig investeringen toch een mooie omzet halen. We willen internationaal bekend worden met onze WR.UP. De gewone Freddy-kledingcollectie blijft voorlopig enkel in Italië te koop", aldus nog Thompson.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Persoonlijke webwinkel voor elke Zalando-klant op komst

15/12/2017

Bij Zalando zijn liefst 600 medewerkers bezig met artificiële intelligentie. De online moderetailer wil zijn shopomgeving op die manier volledig personaliseren: binnen de 18 maanden moeten alle klanten er een eigen aanbod op maat aantreffen. 

Minder klanten en dus minder omzet voor H&M

15/12/2017

De Zweedse H&M Group heeft in het vierde kwartaal de omzet met 4 procent zien dalen. Die daling is te wijten aan het feit dat de winkels van het modebedrijf minder klanten over de vloer hebben gekregen.

Zo verbetert JBC de winkelervaring

14/12/2017

JBC opent vandaag haar Innovation Lab op de Corda Campus in Hasselt. De kledingketen experimenteert er met bewegingssensoren, gepersonaliseerde in-store boodschappen, een pop-up printshop en een feedbacktotem.

Hunkemöller is Europees Retailer van het Jaar

14/12/2017

De Nederlandse lingerieketen Hunkemöller is verkozen tot ‘Retail of the Year Europe 2017-2018’. De verkiezing werd voor de derde keer georganiseerd door Q&A, dat ook in België en Nederland de Retailer van het Jaar verkiest.

Amancio Ortega neemt afscheid van Inditex met grote kwartaalgroei

14/12/2017

In de eerste drie kwartalen van het boekjaar 2017 is de omzet van Inditex met 10% gegroeid naar 17,96 miljard euro. Dat maakte het Spaanse modebedrijf bekend in de schaduw van het afscheid van de grote man achter Inditex, Amancio Ortega.

Hunkemöller levert binnen twee uur aan de deur

12/12/2017

Lingerieketen Hunkemöller biedt in aanloop naar de feestdagen een deel van zijn klanten een nieuwe service. Wie binnen de ring van Amsterdam of Antwerpen woont, kan zijn aankoop immers binnen twee uur laten leveren.

Back to top