Freddy Pant Room geopend in Antwerpen | RetailDetail

Freddy Pant Room geopend in Antwerpen

Freddy Pant Room geopend in Antwerpen

De Nationalestraat in Antwerpen heeft er een ietwat 'aparte' winkel bij: Freddy Pant Room, geïmporteerd uit Italië en met slechts één product in de aanbieding... maar dan wel een bestseller van formaat.

Eén miljoen WR.UP's

Antwerpen heeft er alweer een Belgische primeur bij: de allereerste Belgische flagship store van Freddy Pant Room. De nieuwe winkel verkoopt slechts één product: de WR.UP. Niet de zoveelste 'afslankende jeansbroek', maar "een figuurcorrigerende broek uit jersey, met een sportieve look".

 

Het Italiaanse modebedrijf Freddy werd in de jaren 1970 opgericht door Carlo Freddi, die zich toelegde op danskledij alvorens zijn aanbod stilaan uit te breiden. Twee jaar geleden kwam de groep met een figuurcorrigerende broek op de markt.


Die werd een schot in de roos: van de WR.UP gingen intussen al een miljoen stuks over de toonbank. Meteen werd voor het eerst de kaap van de 50 miljoen euro omzet gerond, dankzij een stijging van 10% tijdens het laatste kwartaal van 2013.

 

Al vijfde flagship van Freddy

"De WR.UP is ons hero product", zegt vicepresident Mike Thompson in Gazet van Antwerpen: "Hiermee willen we wereldwijd bekend worden. Antwerpen is de vijfde stad waarin we een winkel openen, na onder meer Londen en Moskou. Dit is ons eerste Belgische filiaal."

 

De Antwerpse winkel is niet echt groot, maar dat is ook niet nodig als je maar één product te koop hebt. "Dat is dan ook onze strategie. Door te focussen op slechts één specifiek product, kunnen we met weinig investeringen toch een mooie omzet halen. We willen internationaal bekend worden met onze WR.UP. De gewone Freddy-kledingcollectie blijft voorlopig enkel in Italië te koop", aldus nog Thompson.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Hoe Brantano een volwaardige moderetailer wordt

22/02/2018

FNG gaat Brantano uitbouwen tot een sterk uithangbord voor merkenmode en -schoenen, en ambieert zo de eerste keuze te zijn voor een breed publiek. De retailer wil de markt dekken met drie complementaire winkelformules en een nieuw online platform.

Jack & Jones opent vijf winkels volgens nieuw concept

22/02/2018

Modeketen Jack & Jones opent dit voorjaar vijf winkels volgens een nieuw winkelconcept, vandaag is de primeur al voor het Westland Shopping Center in Anderlecht. Ook in maart en april staan er openingen gepland.

Maken Chinese gevangenen kleren voor H&M en C&A?

20/02/2018

De Britse ex-journalist Peter Humphrey beticht C&A en H&M van dwangarbeid. Met eigen ogen zou hij gezien hebben hoe gevangenen in Shanghai moesten werken voor Westerse ketens. De retailers onderzoeken de zaak.

Chanel neemt aandeel in online retailer Farfetch

19/02/2018

Het Franse modemerk Chanel heeft een minderheidsaandeel genomen in het Britse Farfetch. Chanel wil de kennis van de online retailer gebruiken om zelf meer digitale innovaties te ontwikkelen voor de eigen klanten.

Monoprix wil webshop Sarenza overnemen

19/02/2018

Winkelketen Monoprix, onderdeel van de Franse Groupe Casino, heeft gesprekken opgestart rond een overname van online schoenverkoper Sarenza. Sarenza is een van de belangrijkste online merken in Frankrijk.

Zalando breidt samenwerking met Duitse retailers uit

16/02/2018

Zalando heeft de samenwerking met fysieke retailers in Duitsland verder uitgebreid. Schoenwinkels konden al bestellingen versturen via Zalando en nu is dat ook het geval voor winkels die kleding verkopen.

Back to top