G-Star geeft meer transparantie rond leveranciers | RetailDetail

G-Star geeft meer transparantie rond leveranciers

G-Star geeft meer transparantie rond leveranciers

Het Nederlandse jeansmerk G-Star heeft in navolging van onder andere H&M, Adidas en Nike besloten om de namen van zijn leveranciers vrij te geven voor het grote publiek. Zo wil het meer transparantie creëren.

Manufacturing Map

G-Star heeft daarom een 'Manufacturing Map' online gezet, waarop alle locaties en details van de verschillende fabrieken te vinden zijn. Geïnteresseerden kunnen bijvoorbeeld te weten komen welke producten er gemaakt worden of hoeveel mensen er werken. Zelfs de verhouding tussen mannen en vrouwen is er te vinden. Op de kaart staan 27 fabrieken aangeduid.


Bij producten in de online shop wordt ook onmiddellijk gelinkt naar de kaart. Consumenten kunnen dus heel eenvoudig zien waar hij kledingstuk werd gemaakt.


"Fabrikanten waar G-star al een decennium mee werkt hebben de helft van alle G-starproducten geproduceerd. Wij zijn trots op deze leveranciers en hebben daarom een tool gelanceerd, zodat consumenten hen kunnen leren kennen," schrijft het merk in een persbericht.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Nieuwe generatie aan het roer van schoenenketen Maniet

18/06/2018

De 28-jarige Allison Vanderplancke neemt het roer over van haar vader als CEO van schoenenketen Maniet. Het is al de vijfde generatie aan het hoofd van het Waalse familiebedrijf.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Eerste Vlaamse Kiabi komt in Brugge

14/06/2018

Amper twee jaar nadat Kiabi de grens met ons land overstak, opent het Franse confectiemerk dit najaar al zijn zesde Belgische winkel. Die komt in Brugge en wordt meteen de allereerste vestiging op Vlaamse bodem.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.

Supertrash na nog geen twee maanden alweer doorverkocht

14/06/2018

Nog geen twee maanden nadat het failliete kledinglabel Supertrash was gekocht door een investeerdersgroep, is het geesteskind van Olcay Gulsen alweer doorverkocht. De merkrechten zijn nu in handen van Unlimited Footwear Group.