G-Star geeft meer transparantie rond leveranciers

G-Star geeft meer transparantie rond leveranciers

Het Nederlandse jeansmerk G-Star heeft in navolging van onder andere H&M, Adidas en Nike besloten om de namen van zijn leveranciers vrij te geven voor het grote publiek. Zo wil het meer transparantie creëren.

Manufacturing Map

G-Star heeft daarom een 'Manufacturing Map' online gezet, waarop alle locaties en details van de verschillende fabrieken te vinden zijn. Geïnteresseerden kunnen bijvoorbeeld te weten komen welke producten er gemaakt worden of hoeveel mensen er werken. Zelfs de verhouding tussen mannen en vrouwen is er te vinden. Op de kaart staan 27 fabrieken aangeduid.


Bij producten in de online shop wordt ook onmiddellijk gelinkt naar de kaart. Consumenten kunnen dus heel eenvoudig zien waar hij kledingstuk werd gemaakt.


"Fabrikanten waar G-star al een decennium mee werkt hebben de helft van alle G-starproducten geproduceerd. Wij zijn trots op deze leveranciers en hebben daarom een tool gelanceerd, zodat consumenten hen kunnen leren kennen," schrijft het merk in een persbericht.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


JBC haalt e-commercemagazijn terug naar België

17/11/2017

JBC verhuist zijn e-commercemagazijn weer van Nederland naar België. Voortaan stockeert de Belgische kledingketen zijn kleding bij Bleckmann in Grobbendonk. Dat is een onverwachte opsteker voor de Belgische e-commercesector.

H&M-dochter Monki geeft Antwerpen Belgische primeur

17/11/2017

Vandaag is in Antwerpen de eerste Belgische vestiging van het modemerk Monki geopend. Dat maakt deel uit van de Zweedse H&M Group en heeft in Europa en Azië al ongeveer 115 winkels.

Minstens 30 jobs op de helling bij Euro Shoe Group

17/11/2017

Bij Euro Shoe Group, het schoenen- en kledingconcern achter Bristol en Avance, verdwijnen ten minste dertig jobs. “De sanering zou gebeuren zonder naakte ontslagen”, zegt de 'nieuwe' topman Philippe Vanaudenhove.

Clouds of Fashion: van modeblog tot heuse retailonderneming

16/11/2017

Als jonge blogger een eigen retailonderneming uit de grond stampen, faut le faire. Laurentine Van Landeghem heeft zelfs haar studies stopgezet om zich te focussen op haar Clouds of Fashion. Op de RetailDetail Night vertelt ze haar verhaal. 

Lubach: “Eerlijke kleding is een kwestie van prioriteiten”

15/11/2017

Sinds de ramp bij Rana Plaza klinkt binnen de kledingindustrie de roep naar transparantie rond de productie van kleding, maar zondag bewees Arjen Lubach in Zondag met Lubach dat die transparantie er nog niet helemaal is.

Modeketen Canada Goose opent eerste Europese winkel

14/11/2017

De Canadese modeketen Canada Goose heeft in Londen zijn eerste Europese winkel geopend. De kleding van het merk is al langer te vinden in Europa, maar voorheen was dat enkel het geval bij multimerkenwinkels.

Back to top