G-Star geeft meer transparantie rond leveranciers

G-Star geeft meer transparantie rond leveranciers

Het Nederlandse jeansmerk G-Star heeft in navolging van onder andere H&M, Adidas en Nike besloten om de namen van zijn leveranciers vrij te geven voor het grote publiek. Zo wil het meer transparantie creëren.

Manufacturing Map

G-Star heeft daarom een 'Manufacturing Map' online gezet, waarop alle locaties en details van de verschillende fabrieken te vinden zijn. Geïnteresseerden kunnen bijvoorbeeld te weten komen welke producten er gemaakt worden of hoeveel mensen er werken. Zelfs de verhouding tussen mannen en vrouwen is er te vinden. Op de kaart staan 27 fabrieken aangeduid.


Bij producten in de online shop wordt ook onmiddellijk gelinkt naar de kaart. Consumenten kunnen dus heel eenvoudig zien waar hij kledingstuk werd gemaakt.


"Fabrikanten waar G-star al een decennium mee werkt hebben de helft van alle G-starproducten geproduceerd. Wij zijn trots op deze leveranciers en hebben daarom een tool gelanceerd, zodat consumenten hen kunnen leren kennen," schrijft het merk in een persbericht.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Lagere omzet en nieuwe CEO voor Geox

19/01/2018

De omzet bij het Italiaanse schoenenmerk Geox is in het voorbije boekjaar licht gedaald. Daarnaast werd voormalig CEO Gregorio Borgo vervangen door Matteo Mascazzini, die overkomt van het Italiaanse modemerk Gucci.

Primark ziet groei vertragen

18/01/2018

In het eerste kwartaal van het boekjaar is de omzet bij de Ierse modeketen Primark bij constante wisselkoersen met 7% gestegen, inclusief wisselkoerseffecten was dat zelfs met 9%. Dat is wel lager dan wat analisten verwacht hadden.

Winst blijft net onder verwachtingen bij Zalando

17/01/2018

De Duitse modewebshop Zalando is het voorbije boekjaar met bijna een kwart gegroeid, terwijl ook de bedrijfswinst met bijna 5% steeg. Dat laatste was wel net onder de verwachtingen van Zalando zelf.

Yoox Net-a-Porter haalt recordomzet in 2017

16/01/2018

Online retailer Yoox Net-a-Porter (YNAP) heeft in 2017 een recordomzet gehaald van meer dan 2 miljard euro. Dat is een groei van meer dan 10% ten opzichte van een jaar eerder, toen die grens net niet werd gehaald.

Hugo Boss haalt groeidoelen in 2017

16/01/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss heeft in 2017 zijn doelen weten te behalen, onder andere dankzij een sterke groei in het vierde kwartaal. Voor het volledige boekjaar ging de omzet voor wisselkoersen met 3% de hoogte in.

Eigenaars C&A denken aan verkoop aan Chinese investeerders

15/01/2018

De Nederlandse familie Brenninkmeijer bekijkt volgens het Duitse weekblad Der Spiegel de mogelijkheid om kledingketen C&A van de hand te doen. Daarbij komt het bedrijf mogelijk in Chinese handen.

Back to top