Galeria Inno Hasselt opent op 28 november

Galeria Inno Hasselt opent op 28 november

Precies 30 jaar nadat het de deuren van de toenmalige Innovation dicht trok, opent Galeria Inno op 28 november zijn nieuwe vestiging in Hasselt - op exact dezelfde plek als toen!

Terug van lang weggeweest

"Hasselt stond al lang op onze verlanglijst. Met drie uitroeptekens", zegt onze landgenoot Olivier Van den Bossche, sinds oktober dit jaar de grote baas van moederconcern Galeria Kaufhof, in het Belang van Limburg. 

 

"Het was geen plotse beslissing", aldus nog de CEO. "Sinds 2006 waren we al naar Hasselt aan het kijken, maar we moesten de juiste locatie vinden. In de binnenstad, dat is ons DNA. En Hasselt was dé stad waar we nog niet zaten, de stad waar we moesten zijn... Omdat Hasselt een modestad is waar Inno perfect bij past." Volgende week is het dan zover: dan gaat de 16e vestiging van Galeria Inno open.

 

Toen de kans zich voordeed om het pand in de Koning Albertstraat te betrekken, de plek waar Innovation van 1961 tot 1984 zat en waar later een parkeergarage en een Go Sport gevestigd waren, aarzelde Galeria Inno dan ook geen moment.

 

Langer open

De nieuwe Galeria Inno zal 8.000 m² winkelruimte tellen, gespreid over vier etages, en 120 mensen een baan geven. "Er was veel belangstelling voor onze vacatures, ik heb zo'n 400 à 500 sollicitanten gehad voor 120 jobs. Ook heel wat mensen die hier wilden werken omdat hun moeder of oma er vroeger kwam", zegt winkelmanager An Petein (32), die eerder al ervaring opdeed in Namen en Brussel.

 

Grote belangstelling dus, ondanks het feit dat de winkel 's avonds tot 19 uur open zal zijn, een uur langer dan de andere winkels in de binnenstad. "Een weloverwogen keuze", klinkt het. "De buren sluiten om 18 uur, mensen kunnen dus bij ons nog even langslopen om iets te zoeken wat ze elders niet gevonden hebben." CEO Van den Bossche verwijst naar de vestiging bij het Waasland Shopping Center in Sint-Niklaas. Daar is Galeria Inno op vrijdagavond nóg langer open is: "De omzet die daar tussen 19 en 21 uur gedraaid wordt, is gigantisch."

 

...en waarom ook niet op zondag?

Meteen legt de grote baas van Galeria Kaufhof ook het politiek heikele thema van de zondagsopening op tafel: "Waarom zouden we gezamenlijk - winkels, horeca, de stad, musea - niet één keer per maand op zondag kunnen openen? Het is niet onze bedoeling om elke zondag open te zijn, alleen op economisch verantwoorde momenten."

 

"Kijk naar de concurrentie voor de regio Hasselt: wat doen Hasselaren op zondag? Ze trekken naar Maastricht voor funshopping, een leuke uitstap met het gezin. En het geld dat ze daar spenderen, geven ze niet meer uit in Hasselt."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


McGregor maakt opnieuw doorstart

25/09/2017

Nadat het voor de tweede keer op korte tijd failliet ging, zal McGregor, samen met zusterketens Gaastra en Adam, opnieuw een doorstart maken. De doorstart komt er onder leiding van Rens van der Schoor, die eerder ook Miss Etam en Promiss saneerde.

Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

15/09/2017

De vernieuwing van schoenketen Brantano onder de paraplu van de FNG Groep werpt zijn vruchten af: al meer dan de helft van de winkels is vernieuwd en die nieuwe winkels draaien gemiddeld 20% meer omzet.

Back to top