Gap krijgt een VP Customer Experience

Gap krijgt een VP Customer Experience

Kledingketen Gap schrapt de baan van creatief directeur Rebekka Bay. In de plaats komt er een Senior Vice-President Customer Experience. Een week eerder kondigde de onderneming ook al aan dat Piperlime, een online kleren- en schoenenwinkel, eind april zou worden opgedoekt.

Verkoop gedaald in eindejaarsperiode

Gap is vooral gekend van de gelijknamige winkels, maar is tegelijk het bedrijf achter Banana Republic, Old Navy en Athleta. De Gap-winkels kenden een dalende verkoop in november en december met respectievelijk 4 en 5 procent. Dat was ondanks de campagne 'Dress Normal' die in de herfst werd gelanceerd.

 

Wereldwijd verdrievoudigde het aantal winkels de afgelopen negen jaar. In thuisland VS daalde het aantal verkooppunten daarentegen met 7 procent.

 

De retailer tracht zijn dalende verkoop nu op te krikken via allerlei maatregelen, waarvan het ontslag van Rebekka Bay de voorlopig laatste is. Zij zal niet vervangen worden. In plaats daarvan zal Scott Key, vandaag al aan de slag bij Gap, Senior Vice⁻President Customer Experience worden. In die hoedanigheid zal hij marketing en e-commerce overzien.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

15/09/2017

De vernieuwing van schoenketen Brantano onder de paraplu van de FNG Groep werpt zijn vruchten af: al meer dan de helft van de winkels is vernieuwd en die nieuwe winkels draaien gemiddeld 20% meer omzet.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Hermès groeit met meer dan 10 procent

14/09/2017

In de eerste helft van 2017 is de omzet bij het Franse modemerk Hermès met 11% gestegen. Vooral in Azië was er sprake van een grote sprong voorwaarts. Ook de winst ging er met 11% op vooruit.

Neem al een kijkje in Arket Brussel

14/09/2017

De nieuwe winkelformule van H&M Group opent op vrijdag 15 september officieel de deuren aan de Brusselse Guldenvlieslaan. De pers kreeg een sneak preview en ontdekte een verrassende mix van mode, interieurartikelen en food. 

Maak kennis met HRVST, de duurzaamste jeans ter wereld

14/09/2017

Tom Duhoux, bezieler van het circulaire denimlabel HRVST, komt op de RetailDetail Day demonstreren hoe hij bijdraagt aan een schonere mode-industrie. Breng zeker uw oude jeans mee. Er zijn nog enkele tickets!

Back to top