Gap krijgt een VP Customer Experience

Gap krijgt een VP Customer Experience

Kledingketen Gap schrapt de baan van creatief directeur Rebekka Bay. In de plaats komt er een Senior Vice-President Customer Experience. Een week eerder kondigde de onderneming ook al aan dat Piperlime, een online kleren- en schoenenwinkel, eind april zou worden opgedoekt.

Verkoop gedaald in eindejaarsperiode

Gap is vooral gekend van de gelijknamige winkels, maar is tegelijk het bedrijf achter Banana Republic, Old Navy en Athleta. De Gap-winkels kenden een dalende verkoop in november en december met respectievelijk 4 en 5 procent. Dat was ondanks de campagne 'Dress Normal' die in de herfst werd gelanceerd.

 

Wereldwijd verdrievoudigde het aantal winkels de afgelopen negen jaar. In thuisland VS daalde het aantal verkooppunten daarentegen met 7 procent.

 

De retailer tracht zijn dalende verkoop nu op te krikken via allerlei maatregelen, waarvan het ontslag van Rebekka Bay de voorlopig laatste is. Zij zal niet vervangen worden. In plaats daarvan zal Scott Key, vandaag al aan de slag bij Gap, Senior Vice⁻President Customer Experience worden. In die hoedanigheid zal hij marketing en e-commerce overzien.

Tags: