Gap krijgt een VP Customer Experience | RetailDetail

Gap krijgt een VP Customer Experience

Gap krijgt een VP Customer Experience

Kledingketen Gap schrapt de baan van creatief directeur Rebekka Bay. In de plaats komt er een Senior Vice-President Customer Experience. Een week eerder kondigde de onderneming ook al aan dat Piperlime, een online kleren- en schoenenwinkel, eind april zou worden opgedoekt.

Verkoop gedaald in eindejaarsperiode

Gap is vooral gekend van de gelijknamige winkels, maar is tegelijk het bedrijf achter Banana Republic, Old Navy en Athleta. De Gap-winkels kenden een dalende verkoop in november en december met respectievelijk 4 en 5 procent. Dat was ondanks de campagne 'Dress Normal' die in de herfst werd gelanceerd.

 

Wereldwijd verdrievoudigde het aantal winkels de afgelopen negen jaar. In thuisland VS daalde het aantal verkooppunten daarentegen met 7 procent.

 

De retailer tracht zijn dalende verkoop nu op te krikken via allerlei maatregelen, waarvan het ontslag van Rebekka Bay de voorlopig laatste is. Zij zal niet vervangen worden. In plaats daarvan zal Scott Key, vandaag al aan de slag bij Gap, Senior Vice⁻President Customer Experience worden. In die hoedanigheid zal hij marketing en e-commerce overzien.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Nieuwe generatie aan het roer van schoenenketen Maniet

18/06/2018

De 28-jarige Allison Vanderplancke neemt het roer over van haar vader als CEO van schoenenketen Maniet. Het is al de vijfde generatie aan het hoofd van het Waalse familiebedrijf.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Eerste Vlaamse Kiabi komt in Brugge

14/06/2018

Amper twee jaar nadat Kiabi de grens met ons land overstak, opent het Franse confectiemerk dit najaar al zijn zesde Belgische winkel. Die komt in Brugge en wordt meteen de allereerste vestiging op Vlaamse bodem.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.

Supertrash na nog geen twee maanden alweer doorverkocht

14/06/2018

Nog geen twee maanden nadat het failliete kledinglabel Supertrash was gekocht door een investeerdersgroep, is het geesteskind van Olcay Gulsen alweer doorverkocht. De merkrechten zijn nu in handen van Unlimited Footwear Group.