Gap lost in eerste kwartaal verwachtingen niet in

Gap lost in eerste kwartaal verwachtingen niet in

Het Amerikaanse kledingbedrijf Gap heeft in het eerste kwartaal de verwachtingen van analisten niet gehaald. Enkel het merk Old Navy groeit nog. De voorbije 31 kwartalen had Gap nochtans steeds de verwachtingen van analisten overtroffen. 

Terugvallende vergelijkbare omzetten

De totale omzet van Gap daalde met 3 procent naar 3,66 miljard dollar (3,32 miljard euro), terwijl ook de nettowinst lager uitkwam op 329 miljoen dollar (299 miljoen euro). Die daling van 8 procent wordt deels toegeschreven aan wisselkoerseffecten.

 

Zowel de merken Gap als Banana Republic zagen echter ook hun vergelijkbare omzet terugvallen. Bij Banana Republic daalde die met 8 procent het voorbije kwartaal, terwijl Gap zijn vergelijkbare omzet zelfs met 10 procent zag terugvallen.

 

Enkel het goedkopere merk Old Navy kon nog positieve resultaten voorleggen. Daar steeg de vergelijkbare omzet met 3 procent. Voor het volledige bedrijf daalde de vergelijkbare omzet met 4 procent.


De nieuwe CEO Art Peck, die pas sinds februari aan de slag is bij het bedrijf, zag de resultaten aankomen, maar zegt ook dat hij volgend jaar verbetering in de resultaten voorziet. "De resultaten van Old Navy geven mij vertrouwen - het team heeft de juiste formule gevonden en blijft de goede toon aanslaan, die klanten lijkt te bevallen. Gap blijft een prioriteit, we leggen daar de nadruk op het herontdekken van het optimisme en de frisse Amerikaanse stijl waar het merk om bekend stond," zegt Peck.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


C&A verkoopt 13 Franse winkels

22/11/2017

Modeketen C&A doet dertien van zijn 160 Franse winkels van de hand. De panden en het personeel worden overgenomen door de Franse modeketens Chaussea en Stokomani.

Guess dankt sterk kwartaal aan Europa en Azië

22/11/2017

De omzet van het Amerikaanse modemerk Guess is in het derde kwartaal met meer dan 3% gegroeid. Dat heeft het bedrijf vooral te danken aan een sterke verkoop in Azië en Europa. Onder de streep was er wel sprake van verlies.

Urban Outfitters kruipt uit dal in derde kwartaal

21/11/2017

Na enkele kwartalen met negatieve resultaten heeft Urban Outiftters in het derde kwartaal opnieuw met groei kunnen aanknopen. De totale omzet groeide zo met 3,5%, ook op vergelijkbare basis was er een groei van 1%.

Willem Eelman verlaat C&A

21/11/2017

Chief operation & transformation officer Willem Eelman heeft bevestigd dat hij textielketen C&A zal verlaten. Hij was van 2014 tot september 2016 CFO bij het bedrijf, waarna hij zijn huidige rol opnam.

Deens modeplatform Miinto nu ook in België

21/11/2017

Het Deense modeplatform Miinto is sinds deze week ook beschikbaar in België. Op het platform kunnen kleinere moderetailers hun eigen producten verkopen, om zo sterker te staan tegen grote webshops.

JBC haalt e-commercemagazijn terug naar België

17/11/2017

JBC verhuist zijn e-commercemagazijn weer van Nederland naar België. Voortaan stockeert de Belgische kledingketen zijn kleding bij Bleckmann in Grobbendonk. Dat is een onverwachte opsteker voor de Belgische e-commercesector.

Back to top