Gap opent exclusieve webshop bij Zalando | RetailDetail

Gap opent exclusieve webshop bij Zalando

Gap opent exclusieve webshop bij Zalando

Het Amerikaanse modemerk Gap opende gisteren een virtuele shop-in-shop op de Duitse modewebshop Zalando. Dat heeft de exclusieve rechten verworven voor de online verkoop van het Amerikaanse merk.

Minder investeren

Dankzij die lancering kan Gap onmiddellijk profiteren van het grote publiek van de online modewinkel, zonder zelf zwaar te moeten investeren in infrastructuur en lokale versies van een eigen webshop.

 

Voor de Duitsers past de toetreding van Gap in de nieuwe strategie, die Zalando moet laten uitgroeien tot een online platform in plaats van enkel een winkel. Door het grote retailers eenvoudig te maken om snel een eigen winkel op te zetten bij Zalando, hoopt het in de toekomst meer soortgelijke deals af te ronden.

 

Het Amerikaanse Gap werd in 1969 opgericht en telt momenteel meer dan 3.250 winkels wereldwijd. Het bedrijf is nog steeds grotendeels in handen van de familie van oprichters Donald en Doris Fisher.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


e5 Mode treedt toe tot de Fair Wear Foundation

24/05/2018

ECG, de design- en importafdeling van kledingketen e5 Mode, wordt lid van de Fair Wear Foundation. Die internationale organisatie ijvert samen met kledingmerken voor betere arbeidsomstandigheden voor textielarbeiders.

Schoenen Torfs wordt franchisenemer The Athlete’s Foot

23/05/2018

Op vrijdag 1 juni opent sneakerketen The Athlete’s Foot een winkel in Waasland Shopping Center. De tweede winkel in België is meteen ook de eerste in een partnership met Schoenen Torfs. Later dit jaar volgt nog een vestiging in Eeklo.

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.