Gap opent exclusieve webshop bij Zalando

Gap opent exclusieve webshop bij Zalando

Het Amerikaanse modemerk Gap opende gisteren een virtuele shop-in-shop op de Duitse modewebshop Zalando. Dat heeft de exclusieve rechten verworven voor de online verkoop van het Amerikaanse merk.

Minder investeren

Dankzij die lancering kan Gap onmiddellijk profiteren van het grote publiek van de online modewinkel, zonder zelf zwaar te moeten investeren in infrastructuur en lokale versies van een eigen webshop.

 

Voor de Duitsers past de toetreding van Gap in de nieuwe strategie, die Zalando moet laten uitgroeien tot een online platform in plaats van enkel een winkel. Door het grote retailers eenvoudig te maken om snel een eigen winkel op te zetten bij Zalando, hoopt het in de toekomst meer soortgelijke deals af te ronden.

 

Het Amerikaanse Gap werd in 1969 opgericht en telt momenteel meer dan 3.250 winkels wereldwijd. Het bedrijf is nog steeds grotendeels in handen van de familie van oprichters Donald en Doris Fisher.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Yoox Net-a-Porter haalt recordomzet in 2017

16/01/2018

 Online retailer Yoox Net-a-Porter (YNAP) heeft in 2017 een recordomzet gehaald van meer dan 2 miljard euro. Dat is een groei van meer dan 10 procent ten opzichte van een jaar eerder, toen die grens net niet werd gehaald.

Hugo Boss haalt groeidoelen in 2017

16/01/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss heeft in 2017 zijn doelen weten te behalen, onder andere dankzij een sterke groei in het vierde kwartaal. Voor het volledige boekjaar ging de omzet voor wisselkoersen met 3% de hoogte in.

Eigenaars C&A denken aan verkoop aan Chinese investeerders

15/01/2018

De Nederlandse familie Brenninkmeijer bekijkt volgens het Duitse weekblad Der Spiegel de mogelijkheid om kledingketen C&A van de hand te doen. Daarbij komt het bedrijf mogelijk in Chinese handen.

Gucci opent restaurant en museum in Firenze

12/01/2018

Modemerk Gucci heeft in Firenze een museum en een restaurant voor vijftig personen geopend. Driesterrenchef Massimo Bottura zal daar de klanten voorzien van hoogstaande maaltijden.

Kering geeft controle over Puma af

12/01/2018

De Franse luxegroep Kering gaat 70% van de aandelen van het Duitse sportmerk Puma van de hand doen. Het wil zich voortaan immers enkel nog focussen op de luxemerken en Puma past niet meer in het plaatje.

Luxegroep Richemont groeit met 7 procent

11/01/2018

De Franse luxegroep Richemont is in het derde kwartaal van zijn boekjaar met 7% gegroeid bij constante wisselkoersen. Na wisselkoerseffecten werd een groot deel van die omzetgroei weggeveegd.

Back to top