Gap wil 1 miljoen vrouwen betrekken in P.A.C.E.-programma | RetailDetail

Gap wil 1 miljoen vrouwen betrekken in P.A.C.E.-programma

Gap wil 1 miljoen vrouwen betrekken in P.A.C.E.-programma

Het Amerikaanse modebedrijf Gap wil tot een miljoen vrouwen bereiken met het programma P.A.C.E., waarmee het merk sinds 2007 voorziet in lessen voor vrouwen uit de textielindustrie, zodat ze hun leven kunnen verbeteren.

80 procent vrouwen in industrie

Gap voorziet daarbij tot 80 uur aan lessen in negen verschillende onderwerpen, zoals communicatievaardigheden, financiën, tijdmanagement en probleemoplossing. Zo moeten ze in de toekomst vooruitgang kunnen maken in hun carrière en in hun leven. P.A.C.E. staat dan ook voor Personal Advancement & Career Enhancement.

 

Gap hoopt tegen 2020 1 miljoen vrouwen uit de textielindustrie te bereiken met het programma. Momenteel zijn bijna 80 procent van alle werknemers in de textielindustrie vrouwen, maar ze maken zelden vooruitgang in hun carrière: vrouwen krijgen amper kansen in toezichthoudende rollen en er is vrijwel geen sprake van opleiding.

 

Momenteel heeft P.A.C.E. 30.000 vrouwen bereikt in tien landen. "De mensen die werken in onze fabrieken en onze producten maken zijn bijzonder belangrijk en de meeste van hen zijn vrouwen", zei Art Peck, CEO van Gap, aan Fortune. "Wij geloven dat dit goed is voor het bedrijf. We geloof ook dat dit het juiste is om te doen."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Bestseller investeert in About You

20/07/2018

De Deense Bestseller-groep neemt een aanzienlijke participatie in het Duitse modeplatform About You. Een kapitaalverhoging met zo’n 250 miljoen euro moet een verdere groei van de online retailer mogelijk maken.

Burberry ziet 100 miljoen euro in rook opgaan

20/07/2018

Niet iedereen ziet de noodzaak van duurzaamheid in: het Britse modemerk Burberry stookte vorig jaar voor meer dan dertig miljoen euro aan merkproducten op "om te vermijden dat ze in verkeerde handen zouden vallen".

Overnemer voor Belgische winkels Men at Work

20/07/2018

De drie Belgische vestigingen van de failliete modeketen Men at Work en de Antwerpse kledingzaak Fish & Chips zouden een nieuwe eigenaar hebben. Op meer details is het wel nog even wachten…

Postorder-icoon 3 Suisses legt in België de boeken neer

19/07/2018

De Belgische afdeling van 3 Suisses is failliet verklaard, na een rampzalig begin van de soldenperiode: de webshop verkocht al in de eerste soldendagen 30% minder. Elf banen staan op de tocht.

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.