Gap wil 1 miljoen vrouwen betrekken in P.A.C.E.-programma

Gap wil 1 miljoen vrouwen betrekken in P.A.C.E.-programma

Het Amerikaanse modebedrijf Gap wil tot een miljoen vrouwen bereiken met het programma P.A.C.E., waarmee het merk sinds 2007 voorziet in lessen voor vrouwen uit de textielindustrie, zodat ze hun leven kunnen verbeteren.

80 procent vrouwen in industrie

Gap voorziet daarbij tot 80 uur aan lessen in negen verschillende onderwerpen, zoals communicatievaardigheden, financiën, tijdmanagement en probleemoplossing. Zo moeten ze in de toekomst vooruitgang kunnen maken in hun carrière en in hun leven. P.A.C.E. staat dan ook voor Personal Advancement & Career Enhancement.

 

Gap hoopt tegen 2020 1 miljoen vrouwen uit de textielindustrie te bereiken met het programma. Momenteel zijn bijna 80 procent van alle werknemers in de textielindustrie vrouwen, maar ze maken zelden vooruitgang in hun carrière: vrouwen krijgen amper kansen in toezichthoudende rollen en er is vrijwel geen sprake van opleiding.

 

Momenteel heeft P.A.C.E. 30.000 vrouwen bereikt in tien landen. "De mensen die werken in onze fabrieken en onze producten maken zijn bijzonder belangrijk en de meeste van hen zijn vrouwen", zei Art Peck, CEO van Gap, aan Fortune. "Wij geloven dat dit goed is voor het bedrijf. We geloof ook dat dit het juiste is om te doen."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Lagere omzet en nieuwe CEO voor Geox

19/01/2018

De omzet bij het Italiaanse schoenenmerk Geox is in het voorbije boekjaar licht gedaald. Daarnaast werd voormalig CEO Gregorio Borgo vervangen door Matteo Mascazzini, die overkomt van het Italiaanse modemerk Gucci.

Primark ziet groei vertragen

18/01/2018

In het eerste kwartaal van het boekjaar is de omzet bij de Ierse modeketen Primark bij constante wisselkoersen met 7% gestegen, inclusief wisselkoerseffecten was dat zelfs met 9%. Dat is wel lager dan wat analisten verwacht hadden.

Winst blijft net onder verwachtingen bij Zalando

17/01/2018

De Duitse modewebshop Zalando is het voorbije boekjaar met bijna een kwart gegroeid, terwijl ook de bedrijfswinst met bijna 5% steeg. Dat laatste was wel net onder de verwachtingen van Zalando zelf.

Yoox Net-a-Porter haalt recordomzet in 2017

16/01/2018

Online retailer Yoox Net-a-Porter (YNAP) heeft in 2017 een recordomzet gehaald van meer dan 2 miljard euro. Dat is een groei van meer dan 10% ten opzichte van een jaar eerder, toen die grens net niet werd gehaald.

Hugo Boss haalt groeidoelen in 2017

16/01/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss heeft in 2017 zijn doelen weten te behalen, onder andere dankzij een sterke groei in het vierde kwartaal. Voor het volledige boekjaar ging de omzet voor wisselkoersen met 3% de hoogte in.

Eigenaars C&A denken aan verkoop aan Chinese investeerders

15/01/2018

De Nederlandse familie Brenninkmeijer bekijkt volgens het Duitse weekblad Der Spiegel de mogelijkheid om kledingketen C&A van de hand te doen. Daarbij komt het bedrijf mogelijk in Chinese handen.

Back to top