Gap wil 1 miljoen vrouwen betrekken in P.A.C.E.-programma

Gap wil 1 miljoen vrouwen betrekken in P.A.C.E.-programma

Het Amerikaanse modebedrijf Gap wil tot een miljoen vrouwen bereiken met het programma P.A.C.E., waarmee het merk sinds 2007 voorziet in lessen voor vrouwen uit de textielindustrie, zodat ze hun leven kunnen verbeteren.

80 procent vrouwen in industrie

Gap voorziet daarbij tot 80 uur aan lessen in negen verschillende onderwerpen, zoals communicatievaardigheden, financiën, tijdmanagement en probleemoplossing. Zo moeten ze in de toekomst vooruitgang kunnen maken in hun carrière en in hun leven. P.A.C.E. staat dan ook voor Personal Advancement & Career Enhancement.

 

Gap hoopt tegen 2020 1 miljoen vrouwen uit de textielindustrie te bereiken met het programma. Momenteel zijn bijna 80 procent van alle werknemers in de textielindustrie vrouwen, maar ze maken zelden vooruitgang in hun carrière: vrouwen krijgen amper kansen in toezichthoudende rollen en er is vrijwel geen sprake van opleiding.

 

Momenteel heeft P.A.C.E. 30.000 vrouwen bereikt in tien landen. "De mensen die werken in onze fabrieken en onze producten maken zijn bijzonder belangrijk en de meeste van hen zijn vrouwen", zei Art Peck, CEO van Gap, aan Fortune. "Wij geloven dat dit goed is voor het bedrijf. We geloof ook dat dit het juiste is om te doen."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Urban Outfitters kruipt uit dal in derde kwartaal

21/11/2017

Na enkele kwartalen met negatieve resultaten heeft Urban Outiftters in het derde kwartaal opnieuw met groei kunnen aanknopen. De totale omzet groeide zo met 3,5%, ook op vergelijkbare basis was er een groei van 1%.

Willem Eelman verlaat C&A

21/11/2017

Chief operation & transformation officer Willem Eelman heeft bevestigd dat hij textielketen C&A zal verlaten. Hij was van 2014 tot september 2016 CFO bij het bedrijf, waarna hij zijn huidige rol opnam.

Deens modeplatform Miinto nu ook in België

21/11/2017

Het Deense modeplatform Miinto is sinds deze week ook beschikbaar in België. Op het platform kunnen kleinere moderetailers hun eigen producten verkopen, om zo sterker te staan tegen grote webshops.

JBC haalt e-commercemagazijn terug naar België

17/11/2017

JBC verhuist zijn e-commercemagazijn weer van Nederland naar België. Voortaan stockeert de Belgische kledingketen zijn kleding bij Bleckmann in Grobbendonk. Dat is een onverwachte opsteker voor de Belgische e-commercesector.

H&M-dochter Monki geeft Antwerpen Belgische primeur

17/11/2017

Vandaag is in Antwerpen de eerste Belgische vestiging van het modemerk Monki geopend. Dat maakt deel uit van de Zweedse H&M Group en heeft in Europa en Azië al ongeveer 115 winkels.

Minstens 30 jobs op de helling bij Euro Shoe Group

17/11/2017

Bij Euro Shoe Group, het schoenen- en kledingconcern achter Bristol en Avance, verdwijnen ten minste dertig jobs. “De sanering zou gebeuren zonder naakte ontslagen”, zegt de 'nieuwe' topman Philippe Vanaudenhove.

Back to top