Gap wil 1 miljoen vrouwen betrekken in P.A.C.E.-programma

Gap wil 1 miljoen vrouwen betrekken in P.A.C.E.-programma

Het Amerikaanse modebedrijf Gap wil tot een miljoen vrouwen bereiken met het programma P.A.C.E., waarmee het merk sinds 2007 voorziet in lessen voor vrouwen uit de textielindustrie, zodat ze hun leven kunnen verbeteren.

80 procent vrouwen in industrie

Gap voorziet daarbij tot 80 uur aan lessen in negen verschillende onderwerpen, zoals communicatievaardigheden, financiën, tijdmanagement en probleemoplossing. Zo moeten ze in de toekomst vooruitgang kunnen maken in hun carrière en in hun leven. P.A.C.E. staat dan ook voor Personal Advancement & Career Enhancement.

 

Gap hoopt tegen 2020 1 miljoen vrouwen uit de textielindustrie te bereiken met het programma. Momenteel zijn bijna 80 procent van alle werknemers in de textielindustrie vrouwen, maar ze maken zelden vooruitgang in hun carrière: vrouwen krijgen amper kansen in toezichthoudende rollen en er is vrijwel geen sprake van opleiding.

 

Momenteel heeft P.A.C.E. 30.000 vrouwen bereikt in tien landen. "De mensen die werken in onze fabrieken en onze producten maken zijn bijzonder belangrijk en de meeste van hen zijn vrouwen", zei Art Peck, CEO van Gap, aan Fortune. "Wij geloven dat dit goed is voor het bedrijf. We geloof ook dat dit het juiste is om te doen."

Tags: