Gap wil 1 miljoen vrouwen betrekken in P.A.C.E.-programma

Gap wil 1 miljoen vrouwen betrekken in P.A.C.E.-programma

Het Amerikaanse modebedrijf Gap wil tot een miljoen vrouwen bereiken met het programma P.A.C.E., waarmee het merk sinds 2007 voorziet in lessen voor vrouwen uit de textielindustrie, zodat ze hun leven kunnen verbeteren.

80 procent vrouwen in industrie

Gap voorziet daarbij tot 80 uur aan lessen in negen verschillende onderwerpen, zoals communicatievaardigheden, financiën, tijdmanagement en probleemoplossing. Zo moeten ze in de toekomst vooruitgang kunnen maken in hun carrière en in hun leven. P.A.C.E. staat dan ook voor Personal Advancement & Career Enhancement.

 

Gap hoopt tegen 2020 1 miljoen vrouwen uit de textielindustrie te bereiken met het programma. Momenteel zijn bijna 80 procent van alle werknemers in de textielindustrie vrouwen, maar ze maken zelden vooruitgang in hun carrière: vrouwen krijgen amper kansen in toezichthoudende rollen en er is vrijwel geen sprake van opleiding.

 

Momenteel heeft P.A.C.E. 30.000 vrouwen bereikt in tien landen. "De mensen die werken in onze fabrieken en onze producten maken zijn bijzonder belangrijk en de meeste van hen zijn vrouwen", zei Art Peck, CEO van Gap, aan Fortune. "Wij geloven dat dit goed is voor het bedrijf. We geloof ook dat dit het juiste is om te doen."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

15/09/2017

De vernieuwing van schoenketen Brantano onder de paraplu van de FNG Groep werpt zijn vruchten af: al meer dan de helft van de winkels is vernieuwd en die nieuwe winkels draaien gemiddeld 20% meer omzet.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Back to top