Gimv investeert in Franse lingeriegroep Wolf

Gimv investeert in Franse lingeriegroep Wolf

Investeringsmaatschappij Gimv neemt een meerderheidsbelang in de Franse lingeriegroep Wolf. Gimv zal 52 procent van de aandelen in handen krijgen, terwijl ook een Frans overheidsfonds zal investeren in de lingerieproducent.

Wolf houdt 40 procent in handen

Gimv neemt daarvoor, samen met het lokale Franse fonds Alsace Capital, de aandelen over van Cathay Capital, het fonds EPS en een deel van de aandelen van bedrijfsleider Rémy Wolf. Alsace Capital zal zo acht procent van de aandelen in handen krijgen, terwijl Rémy Wolf zelf nog veertig procent van de aandelen overhoudt. Gimv zal ongeveer 18 miljoen euro investeren, waarmee het een van de grootste investeringen van het fonds wordt.

 

Wolf staat vooral bekend omwille van zijn bh's in grotere maten. Het bekendste eigen merk is Sans Complexe, dat omwille van de groeiende cupmaat van de Westerse vrouw in een groeiend marktsegment zit. Afgelopen jaar lanceerde Wolf nog twee eigen merken, waaronder 'Oups', dat mikt op jonge vrouwen.

Tags: