Gimv investeert in Franse lingeriegroep Wolf | RetailDetail

Gimv investeert in Franse lingeriegroep Wolf

Gimv investeert in Franse lingeriegroep Wolf

Investeringsmaatschappij Gimv neemt een meerderheidsbelang in de Franse lingeriegroep Wolf. Gimv zal 52 procent van de aandelen in handen krijgen, terwijl ook een Frans overheidsfonds zal investeren in de lingerieproducent.

Wolf houdt 40 procent in handen

Gimv neemt daarvoor, samen met het lokale Franse fonds Alsace Capital, de aandelen over van Cathay Capital, het fonds EPS en een deel van de aandelen van bedrijfsleider Rémy Wolf. Alsace Capital zal zo acht procent van de aandelen in handen krijgen, terwijl Rémy Wolf zelf nog veertig procent van de aandelen overhoudt. Gimv zal ongeveer 18 miljoen euro investeren, waarmee het een van de grootste investeringen van het fonds wordt.

 

Wolf staat vooral bekend omwille van zijn bh's in grotere maten. Het bekendste eigen merk is Sans Complexe, dat omwille van de groeiende cupmaat van de Westerse vrouw in een groeiend marktsegment zit. Afgelopen jaar lanceerde Wolf nog twee eigen merken, waaronder 'Oups', dat mikt op jonge vrouwen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Hoe Brantano een volwaardige moderetailer wordt

22/02/2018

FNG gaat Brantano uitbouwen tot een sterk uithangbord voor merkenmode en -schoenen, en ambieert zo de eerste keuze te zijn voor een breed publiek. De retailer wil de markt dekken met drie complementaire winkelformules en een nieuw online platform.

Jack & Jones opent vijf winkels volgens nieuw concept

22/02/2018

Modeketen Jack & Jones opent dit voorjaar vijf winkels volgens een nieuw winkelconcept, vandaag is de primeur al voor het Westland Shopping Center in Anderlecht. Ook in maart en april staan er openingen gepland.

Maken Chinese gevangenen kleren voor H&M en C&A?

20/02/2018

De Britse ex-journalist Peter Humphrey beticht C&A en H&M van dwangarbeid. Met eigen ogen zou hij gezien hebben hoe gevangenen in Shanghai moesten werken voor Westerse ketens. De retailers onderzoeken de zaak.

Chanel neemt aandeel in online retailer Farfetch

19/02/2018

Het Franse modemerk Chanel heeft een minderheidsaandeel genomen in het Britse Farfetch. Chanel wil de kennis van de online retailer gebruiken om zelf meer digitale innovaties te ontwikkelen voor de eigen klanten.

Monoprix wil webshop Sarenza overnemen

19/02/2018

Winkelketen Monoprix, onderdeel van de Franse Groupe Casino, heeft gesprekken opgestart rond een overname van online schoenverkoper Sarenza. Sarenza is een van de belangrijkste online merken in Frankrijk.

Zalando breidt samenwerking met Duitse retailers uit

16/02/2018

Zalando heeft de samenwerking met fysieke retailers in Duitsland verder uitgebreid. Schoenwinkels konden al bestellingen versturen via Zalando en nu is dat ook het geval voor winkels die kleding verkopen.

Back to top