Gimv investeert in Franse lingeriegroep Wolf | RetailDetail

Gimv investeert in Franse lingeriegroep Wolf

Gimv investeert in Franse lingeriegroep Wolf

Investeringsmaatschappij Gimv neemt een meerderheidsbelang in de Franse lingeriegroep Wolf. Gimv zal 52 procent van de aandelen in handen krijgen, terwijl ook een Frans overheidsfonds zal investeren in de lingerieproducent.

Wolf houdt 40 procent in handen

Gimv neemt daarvoor, samen met het lokale Franse fonds Alsace Capital, de aandelen over van Cathay Capital, het fonds EPS en een deel van de aandelen van bedrijfsleider Rémy Wolf. Alsace Capital zal zo acht procent van de aandelen in handen krijgen, terwijl Rémy Wolf zelf nog veertig procent van de aandelen overhoudt. Gimv zal ongeveer 18 miljoen euro investeren, waarmee het een van de grootste investeringen van het fonds wordt.

 

Wolf staat vooral bekend omwille van zijn bh's in grotere maten. Het bekendste eigen merk is Sans Complexe, dat omwille van de groeiende cupmaat van de Westerse vrouw in een groeiend marktsegment zit. Afgelopen jaar lanceerde Wolf nog twee eigen merken, waaronder 'Oups', dat mikt op jonge vrouwen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Belgian Friday is nieuw Belgisch online koopjesweekend

15/05/2018

Na Black Friday is er nu ook de eerste Belgian Friday: de ketens Kiabi, La RedouteSarenza, Veritas, Jack & Jones en Tape à l'Oeil lanceren op vrijdag 18 mei een nieuw winkelevenement, met kortingen en acties voor wie online shopt.

.NU: een luxeconcept voor de zoekende man

15/05/2018

Terwijl grote retailers vechten voor hun leven, duiken vernieuwende kleine boetieks overal op in de winkelstraten. .NU in Gent is zo’n nieuw concept, dat het tekort aan luxueuze herenboetieks wil opvangen.