Give-a-day van Bestseller levert 15 miljoen euro op | RetailDetail

Give-a-day van Bestseller levert 15 miljoen euro op

Give-a-day van Bestseller levert 15 miljoen euro op

De actie van het Deense modeconcern Bestseller, waarbij het de totale omzet van één dag aan het goede doel zou schenken, heeft vorige vrijdag iets meer dan 15 miljoen euro voor het goede doel opgeleverd.

"Trots op de resultaten"

Het moederbedrijf van onder andere Vero Moda, Jack & Jones en Only schonk op 10 april, tijdens de Give-a-day, de helft van zijn omzet aan wereldwijde goede doelen als Save The Children, Unicef en GAIN. De andere helft ging naar lokale organisaties: voor België was dat Hippo & Friends, dat zich inzet voor kinderen met type 1-diabetes.

 

"Door GIVE-A-DAY willen wij iets terugdoen voor de gemeenschappen waar wij onze successen boeken en waar wij hulpbehoevenden willen helpen. Wij zijn bijzonder trots op de resultaten die wij geboekt hebben en wij zijn onder de indruk van de enorme betrokkenheid van onze collega's en onze klanten, zonder wie dit niet mogelijk zou zijn geweest", aldus communicatiedirector Mogens Werge.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Bestseller investeert in About You

20/07/2018

De Deense Bestseller-groep neemt een aanzienlijke participatie in het Duitse modeplatform About You. Een kapitaalverhoging met zo’n 250 miljoen euro moet een verdere groei van de online retailer mogelijk maken.

Burberry ziet 100 miljoen euro in rook opgaan

20/07/2018

Niet iedereen ziet de noodzaak van duurzaamheid in: het Britse modemerk Burberry stookte vorig jaar voor meer dan dertig miljoen euro aan merkproducten op "om te vermijden dat ze in verkeerde handen zouden vallen".

Overnemer voor Belgische winkels Men at Work

20/07/2018

De drie Belgische vestigingen van de failliete modeketen Men at Work en de Antwerpse kledingzaak Fish & Chips zouden een nieuwe eigenaar hebben. Op meer details is het wel nog even wachten…

Postorder-icoon 3 Suisses legt in België de boeken neer

19/07/2018

De Belgische afdeling van 3 Suisses is failliet verklaard, na een rampzalig begin van de soldenperiode: de webshop verkocht al in de eerste soldendagen 30% minder. Elf banen staan op de tocht.

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.