Give-a-day van Bestseller levert 15 miljoen euro op

Give-a-day van Bestseller levert 15 miljoen euro op

De actie van het Deense modeconcern Bestseller, waarbij het de totale omzet van één dag aan het goede doel zou schenken, heeft vorige vrijdag iets meer dan 15 miljoen euro voor het goede doel opgeleverd.

"Trots op de resultaten"

Het moederbedrijf van onder andere Vero Moda, Jack & Jones en Only schonk op 10 april, tijdens de Give-a-day, de helft van zijn omzet aan wereldwijde goede doelen als Save The Children, Unicef en GAIN. De andere helft ging naar lokale organisaties: voor België was dat Hippo & Friends, dat zich inzet voor kinderen met type 1-diabetes.

 

"Door GIVE-A-DAY willen wij iets terugdoen voor de gemeenschappen waar wij onze successen boeken en waar wij hulpbehoevenden willen helpen. Wij zijn bijzonder trots op de resultaten die wij geboekt hebben en wij zijn onder de indruk van de enorme betrokkenheid van onze collega's en onze klanten, zonder wie dit niet mogelijk zou zijn geweest", aldus communicatiedirector Mogens Werge.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


JBC haalt e-commercemagazijn terug naar België

17/11/2017

JBC verhuist zijn e-commercemagazijn weer van Nederland naar België. Voortaan stockeert de Belgische kledingketen zijn kleding bij Bleckmann in Grobbendonk. Dat is een onverwachte opsteker voor de Belgische e-commercesector.

H&M-dochter Monki geeft Antwerpen Belgische primeur

17/11/2017

Vandaag is in Antwerpen de eerste Belgische vestiging van het modemerk Monki geopend. Dat maakt deel uit van de Zweedse H&M Group en heeft in Europa en Azië al ongeveer 115 winkels.

Minstens 30 jobs op de helling bij Euro Shoe Group

17/11/2017

Bij Euro Shoe Group, het schoenen- en kledingconcern achter Bristol en Avance, verdwijnen ten minste dertig jobs. “De sanering zou gebeuren zonder naakte ontslagen”, zegt de 'nieuwe' topman Philippe Vanaudenhove.

Clouds of Fashion: van modeblog tot heuse retailonderneming

16/11/2017

Als jonge blogger een eigen retailonderneming uit de grond stampen, faut le faire. Laurentine Van Landeghem heeft zelfs haar studies stopgezet om zich te focussen op haar Clouds of Fashion. Op de RetailDetail Night vertelt ze haar verhaal. 

Lubach: “Eerlijke kleding is een kwestie van prioriteiten”

15/11/2017

Sinds de ramp bij Rana Plaza klinkt binnen de kledingindustrie de roep naar transparantie rond de productie van kleding, maar zondag bewees Arjen Lubach in Zondag met Lubach dat die transparantie er nog niet helemaal is.

Modeketen Canada Goose opent eerste Europese winkel

14/11/2017

De Canadese modeketen Canada Goose heeft in Londen zijn eerste Europese winkel geopend. De kleding van het merk is al langer te vinden in Europa, maar voorheen was dat enkel het geval bij multimerkenwinkels.

Back to top