Give-a-day van Bestseller levert 15 miljoen euro op

Give-a-day van Bestseller levert 15 miljoen euro op

De actie van het Deense modeconcern Bestseller, waarbij het de totale omzet van één dag aan het goede doel zou schenken, heeft vorige vrijdag iets meer dan 15 miljoen euro voor het goede doel opgeleverd.

"Trots op de resultaten"

Het moederbedrijf van onder andere Vero Moda, Jack & Jones en Only schonk op 10 april, tijdens de Give-a-day, de helft van zijn omzet aan wereldwijde goede doelen als Save The Children, Unicef en GAIN. De andere helft ging naar lokale organisaties: voor België was dat Hippo & Friends, dat zich inzet voor kinderen met type 1-diabetes.

 

"Door GIVE-A-DAY willen wij iets terugdoen voor de gemeenschappen waar wij onze successen boeken en waar wij hulpbehoevenden willen helpen. Wij zijn bijzonder trots op de resultaten die wij geboekt hebben en wij zijn onder de indruk van de enorme betrokkenheid van onze collega's en onze klanten, zonder wie dit niet mogelijk zou zijn geweest", aldus communicatiedirector Mogens Werge.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


The Sting weet flinke winst te maken in boekjaar 2016

22/01/2018

Modeketen The Sting heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het een jaar eerder nog meer dan 5 miljoen euro verlies moest slikken. Ook zusterformule Costes wist het boekjaar 2016 positief af te sluiten.

Lagere omzet en nieuwe CEO voor Geox

19/01/2018

De omzet bij het Italiaanse schoenenmerk Geox is in het voorbije boekjaar licht gedaald. Daarnaast werd voormalig CEO Gregorio Borgo vervangen door Matteo Mascazzini, die overkomt van het Italiaanse modemerk Gucci.

Primark ziet groei vertragen

18/01/2018

In het eerste kwartaal van het boekjaar is de omzet bij de Ierse modeketen Primark bij constante wisselkoersen met 7% gestegen, inclusief wisselkoerseffecten was dat zelfs met 9%. Dat is wel lager dan wat analisten verwacht hadden.

Winst blijft net onder verwachtingen bij Zalando

17/01/2018

De Duitse modewebshop Zalando is het voorbije boekjaar met bijna een kwart gegroeid, terwijl ook de bedrijfswinst met bijna 5% steeg. Dat laatste was wel net onder de verwachtingen van Zalando zelf.

Yoox Net-a-Porter haalt recordomzet in 2017

16/01/2018

Online retailer Yoox Net-a-Porter (YNAP) heeft in 2017 een recordomzet gehaald van meer dan 2 miljard euro. Dat is een groei van meer dan 10% ten opzichte van een jaar eerder, toen die grens net niet werd gehaald.

Hugo Boss haalt groeidoelen in 2017

16/01/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss heeft in 2017 zijn doelen weten te behalen, onder andere dankzij een sterke groei in het vierde kwartaal. Voor het volledige boekjaar ging de omzet voor wisselkoersen met 3% de hoogte in.

Back to top