Goedkope Uggs zorgen voor stormloop bij Media Markt

Goedkope Uggs zorgen voor stormloop bij Media Markt

Bij Media Markt in Nederland loopt sinds gisteren de actieweek Gekkenhuis, waarbij de elektronicaketen allerhande producten verkoopt die normaal gezien niet binnen hun kraam passen, zoals schoenen of ondergoed.

Lage prijs

Vooral de Uggs van het gelijknamige Australische schoenenmerk bleken bijzonder populair. Media Markt verkocht de schoenen immers tegen een sterk verlaagde prijs, wat zorgde voor een ware stormloop. Binnen enkele minuten waren alle Uggs uit de winkelrekken verdwenen. De Ugg-schoenen zijn dan misschien niet bij iedereen geliefd, een grote groep consumenten heeft er duidelijk nog veel voor over om een paar tegen een lage prijs te bemachtigen - tot duwen en vechten toe (klik op de link voor een filmpje).


Bij Ugg Australia zijn ze echter niet te spreken over de actie van Media Markt. Volgens hen is de kans groot dat de schoenen die Media Markt verkoopt namaak zijn of dat ze tenminste op een minder legale wijze zijn geïmporteerd. Het bedrijf probeerde dan ook nog via een rechtszaak om de verkoop tegen te houden, maar het is daar dus niet in geslaagd.

 

Ook een flink aantal klanten was trouwens niet tevreden over de actie van Media Markt. Ze vonden het niet kunnen dat de Uggs zo snel uitverkocht waren en al zeker niet toen ze te horen kregen dat ze op de webshop van Media Markt tegen dezelfde prijs de deur uit gingen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

15/09/2017

De vernieuwing van schoenketen Brantano onder de paraplu van de FNG Groep werpt zijn vruchten af: al meer dan de helft van de winkels is vernieuwd en die nieuwe winkels draaien gemiddeld 20% meer omzet.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Back to top