Goedkope Uggs zorgen voor stormloop bij Media Markt

Goedkope Uggs zorgen voor stormloop bij Media Markt

Bij Media Markt in Nederland loopt sinds gisteren de actieweek Gekkenhuis, waarbij de elektronicaketen allerhande producten verkoopt die normaal gezien niet binnen hun kraam passen, zoals schoenen of ondergoed.

Lage prijs

Vooral de Uggs van het gelijknamige Australische schoenenmerk bleken bijzonder populair. Media Markt verkocht de schoenen immers tegen een sterk verlaagde prijs, wat zorgde voor een ware stormloop. Binnen enkele minuten waren alle Uggs uit de winkelrekken verdwenen. De Ugg-schoenen zijn dan misschien niet bij iedereen geliefd, een grote groep consumenten heeft er duidelijk nog veel voor over om een paar tegen een lage prijs te bemachtigen - tot duwen en vechten toe (klik op de link voor een filmpje).


Bij Ugg Australia zijn ze echter niet te spreken over de actie van Media Markt. Volgens hen is de kans groot dat de schoenen die Media Markt verkoopt namaak zijn of dat ze tenminste op een minder legale wijze zijn geïmporteerd. Het bedrijf probeerde dan ook nog via een rechtszaak om de verkoop tegen te houden, maar het is daar dus niet in geslaagd.

 

Ook een flink aantal klanten was trouwens niet tevreden over de actie van Media Markt. Ze vonden het niet kunnen dat de Uggs zo snel uitverkocht waren en al zeker niet toen ze te horen kregen dat ze op de webshop van Media Markt tegen dezelfde prijs de deur uit gingen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Belgische mode houdt wereldwijde reputatie hoog

24/11/2017

Er is leven na de ‘Zes van Antwerpen’: België blijft internationale faam verwerven op modevlak. Na Antwerpse mode krijgt nu ook Brusselse mode een stevige reputatie, een imago dat de overheid mee ondersteunt.

Test kleding in extreem weer in flagshipstore Woolrich

24/11/2017

Modemerk Woolrich heeft in Milaan een nieuwe flagshipstore geopend met een interessante toevoeging. Klanten kunnen hun winterjas immers uittesten in een kamer met extreme temperaturen.

H&M investeert in webwinkel rond duurzame kleding

23/11/2017

ADAY, een webwinkel die duurzame kleding voor vrouwen maakt, heeft in een investeringsronde 2 miljoen dollar (1,7 miljoen euro) weten op te halen. Een van de nieuwe geldschieters is de investeringstak van H&M.

C&A verkoopt 13 Franse winkels

22/11/2017

Modeketen C&A doet dertien van zijn 160 Franse winkels van de hand. De panden en het personeel worden overgenomen door de Franse modeketens Chaussea en Stokomani.

Guess dankt sterk kwartaal aan Europa en Azië

22/11/2017

De omzet van het Amerikaanse modemerk Guess is in het derde kwartaal met meer dan 3% gegroeid. Dat heeft het bedrijf vooral te danken aan een sterke verkoop in Azië en Europa. Onder de streep was er wel sprake van verlies.

Urban Outfitters kruipt uit dal in derde kwartaal

21/11/2017

Na enkele kwartalen met negatieve resultaten heeft Urban Outiftters in het derde kwartaal opnieuw met groei kunnen aanknopen. De totale omzet groeide zo met 3,5%, ook op vergelijkbare basis was er een groei van 1%.

Back to top