Groeiend aantal klanten bezorgt Yoox meer omzet

Groeiend aantal klanten bezorgt Yoox meer omzet

De Italiaanse modewebshopgroep Yoox heeft in het eerste kwartaal van 2015 een omzet geboekt van 147,2 miljoen euro. Die stijging van 16,4% danken de Italianen aan een hoger aantal klanten, die bovendien meer uitgaven.

18,8 miljoen virtuele bezoekers per maand

De groep trok via haar combinatie van online multimerken- en monomerkenwinkels in het eerste kwartaal maandelijks gemiddeld 18,8 miljoen bezoekers. Vorig jaar bleef de wijzer in dezelfde periode nog staan op 14,8 miljoen potentiële klanten. Dit leidde tot 984.000 orders in het trimester, tegenover 842.000 vorig jaar. De gemiddelde bestelling groeide minimaal, van 194 naar 198 euro.

 

De toegenomen omzet leverde Yoox in het eerste kwartaal een nettowinst op van 1,2 miljoen euro, een stijging met 30% vergeleken met dezelfde periode vorig jaar.

 

Voor de komende maanden ligt de voorgenomen fusie met Net-A-Porter, dat door de Compagnie Financière Richemont wordt gecontroleerd, op de werktafel. Yoox hoopt ze tegen september te kunnen afronden. De combinatie was over geheel 2014 goed voor een gezamenlijke omzet van 1,3 miljard euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


C&A verkoopt 13 Franse winkels

22/11/2017

Modeketen C&A doet dertien van zijn 160 Franse winkels van de hand. De panden en het personeel worden overgenomen door de Franse modeketens Chaussea en Stokomani.

Guess dankt sterk kwartaal aan Europa en Azië

22/11/2017

De omzet van het Amerikaanse modemerk Guess is in het derde kwartaal met meer dan 3% gegroeid. Dat heeft het bedrijf vooral te danken aan een sterke verkoop in Azië en Europa. Onder de streep was er wel sprake van verlies.

Urban Outfitters kruipt uit dal in derde kwartaal

21/11/2017

Na enkele kwartalen met negatieve resultaten heeft Urban Outiftters in het derde kwartaal opnieuw met groei kunnen aanknopen. De totale omzet groeide zo met 3,5%, ook op vergelijkbare basis was er een groei van 1%.

Willem Eelman verlaat C&A

21/11/2017

Chief operation & transformation officer Willem Eelman heeft bevestigd dat hij textielketen C&A zal verlaten. Hij was van 2014 tot september 2016 CFO bij het bedrijf, waarna hij zijn huidige rol opnam.

Deens modeplatform Miinto nu ook in België

21/11/2017

Het Deense modeplatform Miinto is sinds deze week ook beschikbaar in België. Op het platform kunnen kleinere moderetailers hun eigen producten verkopen, om zo sterker te staan tegen grote webshops.

JBC haalt e-commercemagazijn terug naar België

17/11/2017

JBC verhuist zijn e-commercemagazijn weer van Nederland naar België. Voortaan stockeert de Belgische kledingketen zijn kleding bij Bleckmann in Grobbendonk. Dat is een onverwachte opsteker voor de Belgische e-commercesector.

Back to top