Groeiend aantal klanten bezorgt Yoox meer omzet

Groeiend aantal klanten bezorgt Yoox meer omzet

De Italiaanse modewebshopgroep Yoox heeft in het eerste kwartaal van 2015 een omzet geboekt van 147,2 miljoen euro. Die stijging van 16,4% danken de Italianen aan een hoger aantal klanten, die bovendien meer uitgaven.

18,8 miljoen virtuele bezoekers per maand

De groep trok via haar combinatie van online multimerken- en monomerkenwinkels in het eerste kwartaal maandelijks gemiddeld 18,8 miljoen bezoekers. Vorig jaar bleef de wijzer in dezelfde periode nog staan op 14,8 miljoen potentiële klanten. Dit leidde tot 984.000 orders in het trimester, tegenover 842.000 vorig jaar. De gemiddelde bestelling groeide minimaal, van 194 naar 198 euro.

 

De toegenomen omzet leverde Yoox in het eerste kwartaal een nettowinst op van 1,2 miljoen euro, een stijging met 30% vergeleken met dezelfde periode vorig jaar.

 

Voor de komende maanden ligt de voorgenomen fusie met Net-A-Porter, dat door de Compagnie Financière Richemont wordt gecontroleerd, op de werktafel. Yoox hoopt ze tegen september te kunnen afronden. De combinatie was over geheel 2014 goed voor een gezamenlijke omzet van 1,3 miljard euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

15/09/2017

De vernieuwing van schoenketen Brantano onder de paraplu van de FNG Groep werpt zijn vruchten af: al meer dan de helft van de winkels is vernieuwd en die nieuwe winkels draaien gemiddeld 20% meer omzet.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Hermès groeit met meer dan 10 procent

14/09/2017

In de eerste helft van 2017 is de omzet bij het Franse modemerk Hermès met 11% gestegen. Vooral in Azië was er sprake van een grote sprong voorwaarts. Ook de winst ging er met 11% op vooruit.

Neem al een kijkje in Arket Brussel

14/09/2017

De nieuwe winkelformule van H&M Group opent op vrijdag 15 september officieel de deuren aan de Brusselse Guldenvlieslaan. De pers kreeg een sneak preview en ontdekte een verrassende mix van mode, interieurartikelen en food. 

Maak kennis met HRVST, de duurzaamste jeans ter wereld

14/09/2017

Tom Duhoux, bezieler van het circulaire denimlabel HRVST, komt op de RetailDetail Day demonstreren hoe hij bijdraagt aan een schonere mode-industrie. Breng zeker uw oude jeans mee. Er zijn nog enkele tickets!

Back to top