Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

 

Een van de Antwerpse Zes

Van Noten, een van de legendarische Antwerpse Zes, blijft wel creatief directeur van het modehuis dat hij  in 1986 oprichtte en al die tijd leidde. Als belangrijke minderheidsaandeelhouder behoudt hij ook het voorzitterschap van de raad van bestuur. "Ik heb lang gezocht naar een sterke partner voor het bedrijf dat ik nu al meer dan 30 jaar heb opgebouwd”, zegt Van Noten. “Ik ben vooral blij dat Antwerpen en mijn team tot het hart van het bedrijf blijven behoren. Samen staan we klaar om onze dromen waar te maken.”

 

Puig is een grote naam in het modewereldje: het Spaanse concern is onder meer eigenaar van Nina Ricci, Paco Rabanne en Caroline Herrera. “Als onafhankelijk modehuis heeft Dries Van Noten doorheen de jaren een uitzonderlijke reputatie opgebouwd met zijn avant-garde modecollecties”, zegt CEO en voorzitter Marc Puig. “Dit partnership toont onze strategische inzet om onze modebusiness voort te ontwikkelen.”

 

Eerder dit jaar schreef Women’s Wear Daily al dat Van Noten op zoek was naar een overnemer. De gespecialiseerde modewebsite raamde de waarde van het modelabel toen op omgerekend dik 80 miljoen euro. Hoe groot de participatie van Puig precies is en hoeveel geld de Spanjaarden ervoor op tafel hebben gelegd, is niet bekend.