GU laat klanten kledij dagje testen | RetailDetail

GU laat klanten kledij dagje testen

GU laat klanten kledij dagje testen

De Japanse keten GU test in Tokio een concept waarbij klanten kledij een dagje kunnen testen voor ze moeten betalen. Zo wil de keten klanten helpen te beslissen of ze een kledingstuk effectief willen kopen.

Tot drie stuks

Klanten die de winkel in Tokio bezoeken, kunnen tot drie stukken een dagje uitlenen en ze dragen buiten de winkel. Ze moeten dan enkel even naar de kassa gaan en melden dat ze de kledij willen dragen. Daarna kunnen ze zich omkleden en op pad gaan. Enige voorwaarde is dat ze dezelfde dag terugkeren naar de winkel om de items te kopen of terug te brengen. Stukken die worden teruggebracht, zullen niet meer verkocht worden maar dienen om in de etalage te hangen.

 

Momenteel zit het concept nog in een testfase in één winkel in Tokio. Tot dertig shoppers kunnen gebruik maken van het concept, wat wil zeggen dat de winkel elke dag 90 kledingstukken kan uitlenen. Met de dienst wil GU klanten helpen om te zien of kledingstukken hen ook goed passen buiten het typische pashokje.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Hoe Brantano een volwaardige moderetailer wordt

22/02/2018

FNG gaat Brantano uitbouwen tot een sterk uithangbord voor merkenmode en -schoenen, en ambieert zo de eerste keuze te zijn voor een breed publiek. De retailer wil de markt dekken met drie complementaire winkelformules en een nieuw online platform.

Jack & Jones opent vijf winkels volgens nieuw concept

22/02/2018

Modeketen Jack & Jones opent dit voorjaar vijf winkels volgens een nieuw winkelconcept, vandaag is de primeur al voor het Westland Shopping Center in Anderlecht. Ook in maart en april staan er openingen gepland.

Maken Chinese gevangenen kleren voor H&M en C&A?

20/02/2018

De Britse ex-journalist Peter Humphrey beticht C&A en H&M van dwangarbeid. Met eigen ogen zou hij gezien hebben hoe gevangenen in Shanghai moesten werken voor Westerse ketens. De retailers onderzoeken de zaak.

Chanel neemt aandeel in online retailer Farfetch

19/02/2018

Het Franse modemerk Chanel heeft een minderheidsaandeel genomen in het Britse Farfetch. Chanel wil de kennis van de online retailer gebruiken om zelf meer digitale innovaties te ontwikkelen voor de eigen klanten.

Monoprix wil webshop Sarenza overnemen

19/02/2018

Winkelketen Monoprix, onderdeel van de Franse Groupe Casino, heeft gesprekken opgestart rond een overname van online schoenverkoper Sarenza. Sarenza is een van de belangrijkste online merken in Frankrijk.

Zalando breidt samenwerking met Duitse retailers uit

16/02/2018

Zalando heeft de samenwerking met fysieke retailers in Duitsland verder uitgebreid. Schoenwinkels konden al bestellingen versturen via Zalando en nu is dat ook het geval voor winkels die kleding verkopen.

Back to top