Guess wil expansie in Europa

Guess wil expansie in Europa

Guess wil flink uitbreiden in Europa. Het modemerk wil dit jaar meer dan 50 winkels openen in Europa, waarvan het merendeel in eigen beheer. Sinds januari zijn er al 15 nieuwe filialen open gegaan.

Heropening flagshipstore Milaan

Nog dit jaar moeten er in totaal 55 winkels van Guess openen in Europa. Het jeansmerk zal er daarvan 30 zelf gaan beheren, vooral dan in Polen, Spanje, Frankrijk en Duitsland. De andere 25 winkels zullen door franchisenemers geopend worden in Rusland en Oost-Europa.

 

Recent heropende Guess zijn flagshipstore in Corso Buenos Aires, een belangrijke winkelstraat in Milaan. "Een belangrijk signaal van de wens van het bedrijf om het merk te consolideren in Europa. Dit is één van onze belangrijkste winkels, een fundamenteel element in ons bedrijf en het beleid van het merk, een iconische plaats die de waarden en het merk van Guess weergeeft", zei het merk over de opening van de winkel. De winkel is 400 vierkante meter groot en telt twee verdiepingen.

 

In 2013 had het Amerikaanse modehuis een omzet van 1,89 miljard euro, drie procent minder dan een jaar eerder. In Europa viel de verkoop met vier procent terug naar 657 miljoen euro. Momenteel heeft Guess 1.708 winkels in meer dan 90 landen, waarvan 627 in Europa en het Midden-Oosten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Lagere omzet en nieuwe CEO voor Geox

19/01/2018

De omzet bij het Italiaanse schoenenmerk Geox is in het voorbije boekjaar licht gedaald. Daarnaast werd voormalig CEO Gregorio Borgo vervangen door Matteo Mascazzini, die overkomt van het Italiaanse modemerk Gucci.

Primark ziet groei vertragen

18/01/2018

In het eerste kwartaal van het boekjaar is de omzet bij de Ierse modeketen Primark bij constante wisselkoersen met 7% gestegen, inclusief wisselkoerseffecten was dat zelfs met 9%. Dat is wel lager dan wat analisten verwacht hadden.

Winst blijft net onder verwachtingen bij Zalando

17/01/2018

De Duitse modewebshop Zalando is het voorbije boekjaar met bijna een kwart gegroeid, terwijl ook de bedrijfswinst met bijna 5% steeg. Dat laatste was wel net onder de verwachtingen van Zalando zelf.

Yoox Net-a-Porter haalt recordomzet in 2017

16/01/2018

Online retailer Yoox Net-a-Porter (YNAP) heeft in 2017 een recordomzet gehaald van meer dan 2 miljard euro. Dat is een groei van meer dan 10% ten opzichte van een jaar eerder, toen die grens net niet werd gehaald.

Hugo Boss haalt groeidoelen in 2017

16/01/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss heeft in 2017 zijn doelen weten te behalen, onder andere dankzij een sterke groei in het vierde kwartaal. Voor het volledige boekjaar ging de omzet voor wisselkoersen met 3% de hoogte in.

Eigenaars C&A denken aan verkoop aan Chinese investeerders

15/01/2018

De Nederlandse familie Brenninkmeijer bekijkt volgens het Duitse weekblad Der Spiegel de mogelijkheid om kledingketen C&A van de hand te doen. Daarbij komt het bedrijf mogelijk in Chinese handen.

Back to top