Guess wil expansie in Europa | RetailDetail

Guess wil expansie in Europa

Guess wil expansie in Europa

Guess wil flink uitbreiden in Europa. Het modemerk wil dit jaar meer dan 50 winkels openen in Europa, waarvan het merendeel in eigen beheer. Sinds januari zijn er al 15 nieuwe filialen open gegaan.

Heropening flagshipstore Milaan

Nog dit jaar moeten er in totaal 55 winkels van Guess openen in Europa. Het jeansmerk zal er daarvan 30 zelf gaan beheren, vooral dan in Polen, Spanje, Frankrijk en Duitsland. De andere 25 winkels zullen door franchisenemers geopend worden in Rusland en Oost-Europa.

 

Recent heropende Guess zijn flagshipstore in Corso Buenos Aires, een belangrijke winkelstraat in Milaan. "Een belangrijk signaal van de wens van het bedrijf om het merk te consolideren in Europa. Dit is één van onze belangrijkste winkels, een fundamenteel element in ons bedrijf en het beleid van het merk, een iconische plaats die de waarden en het merk van Guess weergeeft", zei het merk over de opening van de winkel. De winkel is 400 vierkante meter groot en telt twee verdiepingen.

 

In 2013 had het Amerikaanse modehuis een omzet van 1,89 miljard euro, drie procent minder dan een jaar eerder. In Europa viel de verkoop met vier procent terug naar 657 miljoen euro. Momenteel heeft Guess 1.708 winkels in meer dan 90 landen, waarvan 627 in Europa en het Midden-Oosten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Stevent Men at Work op faillissement af?

22/06/2018

De Nederlandse denim- en streetwearketen Men at Work zit in financiële moeilijkheden: ze sluit haar webshop en ook voor de fysieke winkels dreigt mogelijk de sluiting.

H&M brengt eigen hersteldienst naar winkels

21/06/2018

H&M introduceert een nieuw concept: in de afdeling Take Care van sommige winkels kun je kleren laten herstellen of personaliseren. Zowel in de gloednieuwe winkel in Parijs als in het vlaggenschip in Hamburg is al een hersteldienst te vinden.

Nieuwe generatie aan het roer van schoenenketen Maniet

18/06/2018

De 28-jarige Allison Vanderplancke neemt het roer over van haar vader als CEO van schoenenketen Maniet. Het is al de vijfde generatie aan het hoofd van het Waalse familiebedrijf.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Eerste Vlaamse Kiabi komt in Brugge

14/06/2018

Amper twee jaar nadat Kiabi de grens met ons land overstak, opent het Franse confectiemerk dit najaar al zijn zesde Belgische winkel. Die komt in Brugge en wordt meteen de allereerste vestiging op Vlaamse bodem.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.