Hasseltse schoenenzaak La Bottega wordt heuse belevingswinkel

Hasseltse schoenenzaak La Bottega wordt heuse belevingswinkel

La Bottega, al 25 jaar een begrip in en rond Hasselt, is aan een fameuze groeispurt bezig. De bestaande winkel wordt flink uitgebreid en er komen extra merkencorners, een personal shopping service en zelfs een bistro.

Van 800 naar 2.000 m²

La Bottega investeert zo'n 6 miljoen euro om zijn handelspand in de Hasseltse Paardsdemerstraat meer dan te verdubbelen. De uitbreiding met factor 2,5 komt er niet alleen om ruimte te creëren voor nieuwe merken en collecties, maar ook om de consumentenervaring te verbeteren, aldus zaakvoerster Karine Valy.

 

"De klant anno 2015 vraagt steeds om vernieuwing en verandering. Wij willen onze klanten een unieke shopervaring bieden door perfecte service en een apart aanbod in een ongekend en haast feeëriek kader. Winkelen bij La Bottega moet als het ware een ontdekkingsreis vol verrassingen zijn." Door de integratie van nieuwe afdelingen en merkenhoeken, een 'personal shopping'-dienst en zelfs een bistro wil La Bottega zich meer dan ooit positioneren als een 'one stop shop' voor al wat hip is in Hasselt.

 

Stokerij Smeets

Vooral de integratie van de historische Stokerij van de jeneverfamilie Smeets zal in het oog springen. "Door de investering van La Bottega - en dit uitsluitend met privékapitaal - is dit prachtige patrimonium van de familie Smeets één geheel gebleven", zegt Valy trots.

 

"Het jenevermuseum besliste zelfs onlangs om enkele originele stukken terug naar de stokerij te brengen, zodat ze opnieuw volledig tot hun recht komen. Door de combinatie van oude en nieuwe materialen wordt het de perfecte locatie voor hedendaagse collecties van nationale en internationale designers zoals Dries Van Noten, Tim Van Steenbergen, A.F. Vandevorst, Michael Kors, Red Valentino, Malène Birger en Vince", aldus de zaakvoerster.

 

La Bottega telt momenteel 39 medewerkers, maar de uitbreiding levert zeven extra banen op. De feestelijke opening staat ingepland voor eind maart 2015.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

15/09/2017

De vernieuwing van schoenketen Brantano onder de paraplu van de FNG Groep werpt zijn vruchten af: al meer dan de helft van de winkels is vernieuwd en die nieuwe winkels draaien gemiddeld 20% meer omzet.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Back to top