H&M komt op de proppen met eigen sportmerk | RetailDetail

H&M komt op de proppen met eigen sportmerk

H&M komt op de proppen met eigen sportmerk

H&M wil vanaf volgend jaar de concurrentie aangaan met verschillende sportmerken, want op 2 januari lanceert de Zweedse keten het label H&M Sport. Voorlopig zal de lijn wel enkel verkocht worden in een klein winkels.

Advies van topsporters

H&M vroeg advies aan verschillende Olympische topsporters tijdens de ontwikkeling van de kledingstukken. Zo werkte het samen met Therese Alshammer, een Zweedse zwemster die in haar carrière drie Olympische medailles won. H&M ziet in de uitbreiding naar sport een logische evolutie die past in de huidige maatschappij, waarin sport steeds belangrijker wordt.

 

Het heeft ook al een deal gesloten met de Zweedse sportbond. Zo mag het de komende vier jaar de Olympische tenues ontwerpen voor het Zweedse team. Tijdens de komende Olympische Winterspelen in Sotsji en de Olympische Spelen in Rio de Janeiro zullen de Zweedse sporters dus rondlopen in kledij van H&M, die volgens het bedrijf "modebewust" is, met een focus op "pasvorm en prestatie".

 

H&M verkoopt nu al yoga-, hardloop-, fitness- en fietskleding en is tevens sponsor van de Tsjechische tennisser Tomás Berdych.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ex-medewerksters beschuldigen Nike van discriminatie

14/08/2018

Enkele Amerikaanse ex-werknemers van Nike hebben een rechtszaak aangespannen tegen het sportmerk. De vrouwen zouden minder loon hebben gekregen dan mannelijke collega’s en ongepast gedrag moeten ondergaan.

McGregor wint rechtszaak van Reebok

13/08/2018

Modemerk McGregor heeft verkregen dat Reebok de naam van vechtsporter Conor McGregor niet meer mag gebruiken. De naam is een inbreuk op het merkrecht, ook al bestaat McGregor momenteel niet: het label ging al twee jaar op rij failliet.

Omzet modegroep WE blijft teruglopen

10/08/2018

Modegroep WE International blijft omzet verliezen: de verkoopcijfers liepen vorig jaar met 2,8% terug naar 275,8 miljoen euro. Ook de operationele winst gaat erop achteruit, al blijft de nettowinst stabiel.

Sports Direct koopt failliete warenhuisketen House of Fraser

10/08/2018

Mike Ashley, de eigenaar van Sports Direct, koopt de Britse warenhuisketen House of Fraser voor zo’n 100 miljoen euro. De overname komt er luttele uren nadat de 169-jarige keten het faillissement aanvroeg.

Adidas scoort dankzij WK voetbal

09/08/2018

Het Duitse sportmodemerk Adidas heeft een topkwartaal achter de rug, met dank aan het voorbije WK voetbal. De totale omzet steeg 4% tot 5,26 miljard euro. liefst 3,2 miljard daarvan haalde Adidas uit de verkoop van sportschoenen.

Waste2Wear tovert 2 miljoen plastic flessen om tot kleding

07/08/2018

Textielbedrijf Waste2Wear zal eind dit jaar een herfst- en wintercollectie lanceren samen met zes grote modemerken. Die kleding zal volledig vervaardigd zijn uit gerecycleerde materialen afkomstig van de oceanen en vuilnisbelten.