H&M komt op de proppen met eigen sportmerk | RetailDetail

H&M komt op de proppen met eigen sportmerk

H&M komt op de proppen met eigen sportmerk

H&M wil vanaf volgend jaar de concurrentie aangaan met verschillende sportmerken, want op 2 januari lanceert de Zweedse keten het label H&M Sport. Voorlopig zal de lijn wel enkel verkocht worden in een klein winkels.

Advies van topsporters

H&M vroeg advies aan verschillende Olympische topsporters tijdens de ontwikkeling van de kledingstukken. Zo werkte het samen met Therese Alshammer, een Zweedse zwemster die in haar carrière drie Olympische medailles won. H&M ziet in de uitbreiding naar sport een logische evolutie die past in de huidige maatschappij, waarin sport steeds belangrijker wordt.

 

Het heeft ook al een deal gesloten met de Zweedse sportbond. Zo mag het de komende vier jaar de Olympische tenues ontwerpen voor het Zweedse team. Tijdens de komende Olympische Winterspelen in Sotsji en de Olympische Spelen in Rio de Janeiro zullen de Zweedse sporters dus rondlopen in kledij van H&M, die volgens het bedrijf "modebewust" is, met een focus op "pasvorm en prestatie".

 

H&M verkoopt nu al yoga-, hardloop-, fitness- en fietskleding en is tevens sponsor van de Tsjechische tennisser Tomás Berdych.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Stevent Men at Work op faillissement af?

22/06/2018

De Nederlandse denim- en streetwearketen Men at Work zit in financiële moeilijkheden: ze sluit haar webshop en ook voor de fysieke winkels dreigt mogelijk de sluiting.

H&M brengt eigen hersteldienst naar winkels

21/06/2018

H&M introduceert een nieuw concept: in de afdeling Take Care van sommige winkels kun je kleren laten herstellen of personaliseren. Zowel in de gloednieuwe winkel in Parijs als in het vlaggenschip in Hamburg is al een hersteldienst te vinden.

Nieuwe generatie aan het roer van schoenenketen Maniet

18/06/2018

De 28-jarige Allison Vanderplancke neemt het roer over van haar vader als CEO van schoenenketen Maniet. Het is al de vijfde generatie aan het hoofd van het Waalse familiebedrijf.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Eerste Vlaamse Kiabi komt in Brugge

14/06/2018

Amper twee jaar nadat Kiabi de grens met ons land overstak, opent het Franse confectiemerk dit najaar al zijn zesde Belgische winkel. Die komt in Brugge en wordt meteen de allereerste vestiging op Vlaamse bodem.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.