H&M sluit geslaagd 2010 niet in schoonheid af.

H&M sluit geslaagd 2010 niet in schoonheid af.

H&M heeft in 2010 een nettowinststijging van 14% weten te realiseren. Toch worstelde de modegigant met een inkrimping van de winst in het vierde kwartaal, hogere productiekosten en afgeblazen winkelopeningen.


In de periode tussen december 2009 en november 2010 presteerde H&M een nettowinst van 2,1 miljard euro. Er ligt nochtans sterke druk op de brutomarge van de kledingretailer. In Azië stijgen de personeelskosten, terwijl met name de katoenprijzen pieken.


Ook het vierde kwartaal leverde een negatieve bijdrage aan de geboekte winst. In het vierde kwartaal van het gebroken boekjaar daalde de nettowinst van bijna 690 miljoen euro naar 619,5 miljoen euro.


De bedroeg omzet in het afgelopen boekjaar 12,2 miljard euro. Die resultaten stellen de bewindvoerders van H&M zeer tevreden, al geven ze toe dat de situatie op veel markten nog precair is.


Zo moest de modeketen in 2010 afzien van een aantal winkelopeningen, omdat de bouw van veel winkelcentra in het slop zat. In plaats van de geplande 240 winkelopeningen, moest H&M zich tevreden stellen met 218 winkels.


Daarmee bereikt H&M een totaal 2.206 winkels wereldwijd. Gedurende 2010 heeft de Zweedse retailer bovendien zijn intrede gemaakt in Israël, Turkije en Zuid-Korea. Voor 2011 staan 250 winkels op het programma, voornamelijk in Groot-Brittannië, de VS en China.

H&M heeft in 2010 een nettowinststijging van 14% weten te realiseren. Toch worstelde de modegigant met een inkrimping van de winst in het vierde kwartaal, hogere productiekosten en afgeblazen winkelopeningen.


In de periode tussen december 2009 en november 2010 presteerde H&M een nettowinst van 2,1 miljard euro. Er ligt nochtans sterke druk op de brutomarge van de kledingretailer. In Azië stijgen de personeelskosten, terwijl met name de katoenprijzen pieken.


Ook het vierde kwartaal leverde een negatieve bijdrage aan de geboekte winst. In het vierde kwartaal van het gebroken boekjaar daalde de nettowinst van bijna 690 miljoen euro naar 619,5 miljoen euro.


De bedroeg omzet in het afgelopen boekjaar 12,2 miljard euro. Die resultaten stellen de bewindvoerders van H&M zeer tevreden, al geven ze toe dat de situatie op veel markten nog precair is.


Zo moest de modeketen in 2010 afzien van een aantal winkelopeningen, omdat de bouw van veel winkelcentra in het slop zat. In plaats van de geplande 240 winkelopeningen, moest H&M zich tevreden stellen met 218 winkels.


Daarmee bereikt H&M een totaal 2.206 winkels wereldwijd. Gedurende 2010 heeft de Zweedse retailer bovendien zijn intrede gemaakt in Israël, Turkije en Zuid-Korea. Voor 2011 staan 250 winkels op het programma, voornamelijk in Groot-Brittannië, de VS en China.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Hunkemöller gaat sterk investeren in Spanje

23/06/2017

Lingerieketen Hunkemöller gaat de komende jaren sterk investeren in Spanje: ze wil er de komende jaren haar winkelnetwerk vervijfvoudigen. Tegen 2021 moeten er in het land meer dan 100 vestigingen van Hunkemöller zijn.

AO76 komt met flagshipstore naar Nederland

23/06/2017

Het Belgische modelabel American Outfitters gooit het over een volledig andere boeg. Sinds kort heet het label AO76 en verkoopt het enkel nog mode voor kinderen van 4 tot 16 jaar. In augustus opent het ook een eerste winkel in Nederland.

Louboutin in nauwe schoentjes in rechtszaak rond rode zool

22/06/2017

De advocaat-generaal van het Hof van Justitie van de Europese Unie heeft in een advies aan dat hof gesteld dat de rode schoenzool van het merk Louboutin volgens hem geen beschermd handelsmerk kan zijn.

Costes Men verdwijnt opnieuw na slechts enkele maanden

22/06/2017

Costes, een dochterketen van The Sting, heeft besloten om niet langer verder te gaan met twee aparte formules voor mannen- en vrouwenmode. Voortaan zullen beide collecties altijd in dezelfde winkel te vinden zijn.

30 winkeleigenaars van Amazon geband tijdens rechtszaak rond namaak Louis Vuitton

22/06/2017

30 handelaars mogen hun winkel op Amazon niet uitbaten zolang de rechtszaak tussen hen en het modemerk Louis Vuitton loopt. Dat sleepte hen voor de rechter omdat ze namaakproducten van het merk verkochten.

Yoox Net-a-Porter stop nu ook met verkoop angorawol

22/06/2017

Online retailer Yoox Net-a-Porter heeft, na het bannen van producten met bont op de webshops, nu ook besloten om niet langer producten met angorawol aan te bieden. Dat heeft dierenrechtenorganisatie PETA laten weten.

Back to top