H&M strikt Olivier Rousteing van Balmain

H&M strikt Olivier Rousteing van Balmain

Het Zweedse modebedrijf H&M gaat in zee met Balmain, het Franse couturehuis onder leiding van Olivier Rousteing. Met 29 jaar is de Fransman meteen de jongste gastdesigner ooit bij H&M.

In 250 winkels en online

Vanaf 5 november liggen de ontwerpen van Rousteing in de rekken van 250 winkels en in de webshop. Tijdens de Billboard Music Awards zondagavond waren de eerste items van de collectie al even te zien op het podium.

 

''Als ontwerper is het mijn grootste doel om tot mijn generatie te kunnen spreken. H&M biedt me de unieke kans om iedereen deel te laten uitmaken van de wereld van Balmain en om een gevoel van samenhorigheid te creëren", aldus de Fransman.

 

Het modeconcern is vanzelfsprekend "heel erg opgetogen" over de nieuwste samenwerking: "Balmain staat voor een unieke mix van haute couture en streetwear. Bovendien staat het merk ook nauw in verbinding met de wereld van de muziek en de showbizz, waardoor de collecties steeds verrassend blijven."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Lagere omzet en nieuwe CEO voor Geox

19/01/2018

De omzet bij het Italiaanse schoenenmerk Geox is in het voorbije boekjaar licht gedaald. Daarnaast werd voormalig CEO Gregorio Borgo vervangen door Matteo Mascazzini, die overkomt van het Italiaanse modemerk Gucci.

Primark ziet groei vertragen

18/01/2018

In het eerste kwartaal van het boekjaar is de omzet bij de Ierse modeketen Primark bij constante wisselkoersen met 7% gestegen, inclusief wisselkoerseffecten was dat zelfs met 9%. Dat is wel lager dan wat analisten verwacht hadden.

Winst blijft net onder verwachtingen bij Zalando

17/01/2018

De Duitse modewebshop Zalando is het voorbije boekjaar met bijna een kwart gegroeid, terwijl ook de bedrijfswinst met bijna 5% steeg. Dat laatste was wel net onder de verwachtingen van Zalando zelf.

Yoox Net-a-Porter haalt recordomzet in 2017

16/01/2018

Online retailer Yoox Net-a-Porter (YNAP) heeft in 2017 een recordomzet gehaald van meer dan 2 miljard euro. Dat is een groei van meer dan 10% ten opzichte van een jaar eerder, toen die grens net niet werd gehaald.

Hugo Boss haalt groeidoelen in 2017

16/01/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss heeft in 2017 zijn doelen weten te behalen, onder andere dankzij een sterke groei in het vierde kwartaal. Voor het volledige boekjaar ging de omzet voor wisselkoersen met 3% de hoogte in.

Eigenaars C&A denken aan verkoop aan Chinese investeerders

15/01/2018

De Nederlandse familie Brenninkmeijer bekijkt volgens het Duitse weekblad Der Spiegel de mogelijkheid om kledingketen C&A van de hand te doen. Daarbij komt het bedrijf mogelijk in Chinese handen.

Back to top