H&M verkoopt collectie van Antwerpse studente | RetailDetail

H&M verkoopt collectie van Antwerpse studente

H&M verkoopt collectie van Antwerpse studente

Kledinggroep H&M gaat vanaf 17 oktober een collectie van Minju Kim verkopen, zowel online als in een aantal van zijn winkels. Het gaat om negen kledingstukken voor dames en twee accessoires. De 27-jarige Zuid-Koreaanse ontwerpster studeerde dit voorjaar af aan de Modeacademie van Antwerpen.

Cartoons verwerken in kledij

Kim krijgt de eigen collectie bij de Zweedse modegroep omdat ze de H&M Design Award 2013 heeft gewonnen. Ze legt zich toe op het transformeren van cartoonkarakters in kleding. Voor de winnende collectie deed ze inspiratie op bij de Japanse mangacartoonist Junji Ito. Ronde silhouetten en vrolijke kleuren voeren daarbij de boventoon.

 

De collectie zal overigens niet exclusief verkocht worden bij H&M, maar zal ook bij de Amerikaanse keten Opening Ceremony in New York, Los Angeles en Londen in de rekken liggen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Belgian Friday is nieuw Belgisch online koopjesweekend

15/05/2018

Na Black Friday is er nu ook de eerste Belgian Friday: de ketens Kiabi, La RedouteSarenza, Veritas, Jack & Jones en Tape à l'Oeil lanceren op vrijdag 18 mei een nieuw winkelevenement, met kortingen en acties voor wie online shopt.

.NU: een luxeconcept voor de zoekende man

15/05/2018

Terwijl grote retailers vechten voor hun leven, duiken vernieuwende kleine boetieks overal op in de winkelstraten. .NU in Gent is zo’n nieuw concept, dat het tekort aan luxueuze herenboetieks wil opvangen.