H&M verkoopt collectie van Antwerpse studente | RetailDetail

H&M verkoopt collectie van Antwerpse studente

H&M verkoopt collectie van Antwerpse studente

Kledinggroep H&M gaat vanaf 17 oktober een collectie van Minju Kim verkopen, zowel online als in een aantal van zijn winkels. Het gaat om negen kledingstukken voor dames en twee accessoires. De 27-jarige Zuid-Koreaanse ontwerpster studeerde dit voorjaar af aan de Modeacademie van Antwerpen.

Cartoons verwerken in kledij

Kim krijgt de eigen collectie bij de Zweedse modegroep omdat ze de H&M Design Award 2013 heeft gewonnen. Ze legt zich toe op het transformeren van cartoonkarakters in kleding. Voor de winnende collectie deed ze inspiratie op bij de Japanse mangacartoonist Junji Ito. Ronde silhouetten en vrolijke kleuren voeren daarbij de boventoon.

 

De collectie zal overigens niet exclusief verkocht worden bij H&M, maar zal ook bij de Amerikaanse keten Opening Ceremony in New York, Los Angeles en Londen in de rekken liggen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Hoe Brantano een volwaardige moderetailer wordt

22/02/2018

FNG gaat Brantano uitbouwen tot een sterk uithangbord voor merkenmode en -schoenen, en ambieert zo de eerste keuze te zijn voor een breed publiek. De retailer wil de markt dekken met drie complementaire winkelformules en een nieuw online platform.

Jack & Jones opent vijf winkels volgens nieuw concept

22/02/2018

Modeketen Jack & Jones opent dit voorjaar vijf winkels volgens een nieuw winkelconcept, vandaag is de primeur al voor het Westland Shopping Center in Anderlecht. Ook in maart en april staan er openingen gepland.

Maken Chinese gevangenen kleren voor H&M en C&A?

20/02/2018

De Britse ex-journalist Peter Humphrey beticht C&A en H&M van dwangarbeid. Met eigen ogen zou hij gezien hebben hoe gevangenen in Shanghai moesten werken voor Westerse ketens. De retailers onderzoeken de zaak.

Chanel neemt aandeel in online retailer Farfetch

19/02/2018

Het Franse modemerk Chanel heeft een minderheidsaandeel genomen in het Britse Farfetch. Chanel wil de kennis van de online retailer gebruiken om zelf meer digitale innovaties te ontwikkelen voor de eigen klanten.

Monoprix wil webshop Sarenza overnemen

19/02/2018

Winkelketen Monoprix, onderdeel van de Franse Groupe Casino, heeft gesprekken opgestart rond een overname van online schoenverkoper Sarenza. Sarenza is een van de belangrijkste online merken in Frankrijk.

Zalando breidt samenwerking met Duitse retailers uit

16/02/2018

Zalando heeft de samenwerking met fysieke retailers in Duitsland verder uitgebreid. Schoenwinkels konden al bestellingen versturen via Zalando en nu is dat ook het geval voor winkels die kleding verkopen.

Back to top