H&M werkt aan nieuw merk | RetailDetail

H&M werkt aan nieuw merk

H&M werkt aan nieuw merk

Het Zweedse H&M is bezig met de ontwikkeling van nog een nieuw merk, dat op de markt zou kunnen komen in 2017. Dat heeft CEO Karl-Johan Persson te kennen gegeven in een interview. H&M heeft al o.a. COS en & Other Stories in de portefeuille.

"Volledig anders dan H&M"

Volgens Persson zal het nieuwe merk volledig anders zijn dan moedermerk H&M. Het bedrijf is wel nog bezig met het bekijken van de verschillende concepten.

 

Het laatste merk dat H&M lanceerde was & Other Stories, dat het levenslicht zag in 2013 met een eerste winkel in Londen. H&M heeft ook al duidelijk gemaakt dat het verder zal blijven focussen op & Other Stories en COS, zelfs na de lancering van een nieuw merk. Dit jaar zal het moedermerk H&M zelfs een beetje naar de achtergrond gedrongen worden in het voordeel van die twee dochtermerken.

 

H&M heeft naast die twee merken nochtans nog wel meer - zij het minder bekende - merken. Zo beschikt het over Monki, dat zich toelegt op jonge vrouwen, en Cheap Monday, een jeansmerk met een scherp kantje. H&M wil met de verschillende merken meerdere doelgroepen aanspreken en kledij verkopen in meerdere prijsklassen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


e5 Mode treedt toe tot de Fair Wear Foundation

24/05/2018

ECG, de design- en importafdeling van kledingketen e5 Mode, wordt lid van de Fair Wear Foundation. Die internationale organisatie ijvert samen met kledingmerken voor betere arbeidsomstandigheden voor textielarbeiders.

Schoenen Torfs wordt franchisenemer The Athlete’s Foot

23/05/2018

Op vrijdag 1 juni opent sneakerketen The Athlete’s Foot een winkel in Waasland Shopping Center. De tweede winkel in België is meteen ook de eerste in een partnership met Schoenen Torfs. Later dit jaar volgt nog een vestiging in Eeklo.

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.