HOM wordt onderdeel van Huber Group

HOM wordt onderdeel van Huber Group

Het Franse herenmerk HOM heeft zich aangesloten bij de Huber Group. Voorheen maakte het 28 jaar deel uit van de Triumph Group, maar die groep is bezig met een heroriëntatie van zijn merkenportfolio.

"Win-winsituatie"

Huber Group profiteert nu van die heroriëntatie, door zijn activiteiten te kunnen uitbreiden met het premium herenondergoed van HOM. Binnen HOM zal er voorlopig weinig veranderen: Regine Weimar blijft aan als managing director en Triumph International zal de Huber Group ondersteunen tijdens de overgangsperiode.

 

"Dit partnerschap zal een echte win-winsituatie worden", zegt Weimar: "We zullen Huber ondersteunen bij het dieper binnendringen in de Franse en Aziatische markten, door te profiteren van de reputatie, distributiekanalen en het imago van het merk HOM. In ruil daarvoor zal Huber investeren in onze ontwikkelingsstrategie". Bovendien kan HOM ook "profiteren van Hubers eigen distributienetwerk, dat ons de middelen zal verstrekken om het merk HOM te ontwikkelen, met name in de Verenigde Staten."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

15/09/2017

De vernieuwing van schoenketen Brantano onder de paraplu van de FNG Groep werpt zijn vruchten af: al meer dan de helft van de winkels is vernieuwd en die nieuwe winkels draaien gemiddeld 20% meer omzet.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Back to top