HOM wordt onderdeel van Huber Group | RetailDetail

HOM wordt onderdeel van Huber Group

HOM wordt onderdeel van Huber Group

Het Franse herenmerk HOM heeft zich aangesloten bij de Huber Group. Voorheen maakte het 28 jaar deel uit van de Triumph Group, maar die groep is bezig met een heroriëntatie van zijn merkenportfolio.

"Win-winsituatie"

Huber Group profiteert nu van die heroriëntatie, door zijn activiteiten te kunnen uitbreiden met het premium herenondergoed van HOM. Binnen HOM zal er voorlopig weinig veranderen: Regine Weimar blijft aan als managing director en Triumph International zal de Huber Group ondersteunen tijdens de overgangsperiode.

 

"Dit partnerschap zal een echte win-winsituatie worden", zegt Weimar: "We zullen Huber ondersteunen bij het dieper binnendringen in de Franse en Aziatische markten, door te profiteren van de reputatie, distributiekanalen en het imago van het merk HOM. In ruil daarvoor zal Huber investeren in onze ontwikkelingsstrategie". Bovendien kan HOM ook "profiteren van Hubers eigen distributienetwerk, dat ons de middelen zal verstrekken om het merk HOM te ontwikkelen, met name in de Verenigde Staten."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Nieuwe generatie aan het roer van schoenenketen Maniet

18/06/2018

De 28-jarige Allison Vanderplancke neemt het roer over van haar vader als CEO van schoenenketen Maniet. Het is al de vijfde generatie aan het hoofd van het Waalse familiebedrijf.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Eerste Vlaamse Kiabi komt in Brugge

14/06/2018

Amper twee jaar nadat Kiabi de grens met ons land overstak, opent het Franse confectiemerk dit najaar al zijn zesde Belgische winkel. Die komt in Brugge en wordt meteen de allereerste vestiging op Vlaamse bodem.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.

Supertrash na nog geen twee maanden alweer doorverkocht

14/06/2018

Nog geen twee maanden nadat het failliete kledinglabel Supertrash was gekocht door een investeerdersgroep, is het geesteskind van Olcay Gulsen alweer doorverkocht. De merkrechten zijn nu in handen van Unlimited Footwear Group.