Horlogemaker Rodania in West-Vlaamse handen | RetailDetail

Horlogemaker Rodania in West-Vlaamse handen

Horlogemaker Rodania in West-Vlaamse handen

Montebi, de Zwitserse groep boven horlogemerk Rodania en enkele juweelmerken, is verkocht aan de West-Vlaamse oprichter van uitzendgroep Accent, Philip Cracco.

'Ro-da-ni-aaaa!'

Iedere wielerfanaat kan het bovenstaande deuntje uit zijn hoofd meezingen, maar bijna niemand kent het bedrijf achter Rodania: Montebi. Acht jaar geleden kocht Capital partners de Zwitserse firma van de Zwitsers-Belgische familie Aebi, maar nu heeft dat investeringsfonds het nu op zijn beurt verkocht aan Capital & Ideas van de West-Vlaming Philip Cracco, zo meldt zakenkrant De Tijd.

 

Rodania, opgericht in 1930 in het Zwitserse Lengnau en inmiddels verkocht in ruim 2.000 winkels, is veruit het belangrijkste merk van de groep Montebi. Het mythische horlogemerk is goed voor de helft van de groepsomzet, die rond de 15 miljoen euro schommelt. Daarnaast verdeelt Montebi ook de horlogemerken Maurice Lacroix, Michel Herbelin, Daniel Wellington en Olivier Strelli (onder licentie) en juwelenmerken als Nona Gold, Nona Silver en Innocence.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Belgian Friday is nieuw Belgisch online koopjesweekend

15/05/2018

Na Black Friday is er nu ook de eerste Belgian Friday: de ketens Kiabi, La RedouteSarenza, Veritas, Jack & Jones en Tape à l'Oeil lanceren op vrijdag 18 mei een nieuw winkelevenement, met kortingen en acties voor wie online shopt.

.NU: een luxeconcept voor de zoekende man

15/05/2018

Terwijl grote retailers vechten voor hun leven, duiken vernieuwende kleine boetieks overal op in de winkelstraten. .NU in Gent is zo’n nieuw concept, dat het tekort aan luxueuze herenboetieks wil opvangen.