Hugo Boss behaalt verwachtingen

Hugo Boss behaalt verwachtingen

Het Duitse modemerk Hugo Boss zag in 2014 zijn omzet met 6 procent stijgen naar 2,57 miljard euro. Vooral de eigen retailwinkels en de verkoop van de vrouwencollecties groeiden het afgelopen jaar sterk.

"Op koers"

Het is al het vijfde jaar op rij dat de omzet van Hugo Boss groeit. Dankzij die groei behaalde het bedrijf de doelstellingen die het in november van vorig jaar stelde. De verkoop in de eigen winkels groeide in 2014 sterk, dankzij een uitbreiding van het aantal vestigingen. Op vergelijkbare basis bleef de verkoop stabiel. Ook de collecties voor vrouwen presteerden beter dan andere afdelingen binnen het bedrijf. De EBITDA groeide met 5 procent naar 591 miljoen euro, vergeleken met 565 miljoen euro in 2013.


"In 2014 toonden we dat we op koers blijven, zelfs in moeilijke marktcondities. Terwijl de mode-industrie stagneert of zelfs krimpt op veel markten, zijn wij duidelijk gegroeid.", zegt Claus-Dietrich Lahrs, CEO van Hugo Boss. "2015 zal niet gemakkelijk worden met veel economische en politieke onzekerheden, maar we zijn zeker dat het opnieuw een jaar van groei zal zijn voor Hugo Boss."


China in eigen beheer

Hugo Boss heeft ook laten weten dat het voortaan zelf de controle heeft over al zijn activiteiten in Korea en het Midden-Oosten. Het heeft ook de laatste franchisewinkel in China overgenomen. In Korea zal Hugo Boss daardoor 17 franchisewinkels overnemen, terwijl het in China vanaf april 2015 21 franchisewinkels zelf zal besturen. Dat is het gevolg van een buy-out van de Chinese partner Rainbow Group vorig jaar. Hugo Boss heeft ongeveer 130 winkels in China.


In het Midden-Oosten wil Hugo Boss bovendien een eigen distributiecentrum bouwen, dat vanaf januari 2016 in gebruik moet genomen worden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


JBC haalt e-commercemagazijn terug naar België

17/11/2017

JBC verhuist zijn e-commercemagazijn weer van Nederland naar België. Voortaan stockeert de Belgische kledingketen zijn kleding bij Bleckmann in Grobbendonk. Dat is een onverwachte opsteker voor de Belgische e-commercesector.

H&M-dochter Monki geeft Antwerpen Belgische primeur

17/11/2017

Vandaag is in Antwerpen de eerste Belgische vestiging van het modemerk Monki geopend. Dat maakt deel uit van de Zweedse H&M Group en heeft in Europa en Azië al ongeveer 115 winkels.

Minstens 30 jobs op de helling bij Euro Shoe Group

17/11/2017

Bij Euro Shoe Group, het schoenen- en kledingconcern achter Bristol en Avance, verdwijnen ten minste dertig jobs. “De sanering zou gebeuren zonder naakte ontslagen”, zegt de 'nieuwe' topman Philippe Vanaudenhove.

Clouds of Fashion: van modeblog tot heuse retailonderneming

16/11/2017

Als jonge blogger een eigen retailonderneming uit de grond stampen, faut le faire. Laurentine Van Landeghem heeft zelfs haar studies stopgezet om zich te focussen op haar Clouds of Fashion. Op de RetailDetail Night vertelt ze haar verhaal. 

Lubach: “Eerlijke kleding is een kwestie van prioriteiten”

15/11/2017

Sinds de ramp bij Rana Plaza klinkt binnen de kledingindustrie de roep naar transparantie rond de productie van kleding, maar zondag bewees Arjen Lubach in Zondag met Lubach dat die transparantie er nog niet helemaal is.

Modeketen Canada Goose opent eerste Europese winkel

14/11/2017

De Canadese modeketen Canada Goose heeft in Londen zijn eerste Europese winkel geopend. De kleding van het merk is al langer te vinden in Europa, maar voorheen was dat enkel het geval bij multimerkenwinkels.

Back to top