Hugo Boss behaalt verwachtingen

Hugo Boss behaalt verwachtingen

Het Duitse modemerk Hugo Boss zag in 2014 zijn omzet met 6 procent stijgen naar 2,57 miljard euro. Vooral de eigen retailwinkels en de verkoop van de vrouwencollecties groeiden het afgelopen jaar sterk.

"Op koers"

Het is al het vijfde jaar op rij dat de omzet van Hugo Boss groeit. Dankzij die groei behaalde het bedrijf de doelstellingen die het in november van vorig jaar stelde. De verkoop in de eigen winkels groeide in 2014 sterk, dankzij een uitbreiding van het aantal vestigingen. Op vergelijkbare basis bleef de verkoop stabiel. Ook de collecties voor vrouwen presteerden beter dan andere afdelingen binnen het bedrijf. De EBITDA groeide met 5 procent naar 591 miljoen euro, vergeleken met 565 miljoen euro in 2013.


"In 2014 toonden we dat we op koers blijven, zelfs in moeilijke marktcondities. Terwijl de mode-industrie stagneert of zelfs krimpt op veel markten, zijn wij duidelijk gegroeid.", zegt Claus-Dietrich Lahrs, CEO van Hugo Boss. "2015 zal niet gemakkelijk worden met veel economische en politieke onzekerheden, maar we zijn zeker dat het opnieuw een jaar van groei zal zijn voor Hugo Boss."


China in eigen beheer

Hugo Boss heeft ook laten weten dat het voortaan zelf de controle heeft over al zijn activiteiten in Korea en het Midden-Oosten. Het heeft ook de laatste franchisewinkel in China overgenomen. In Korea zal Hugo Boss daardoor 17 franchisewinkels overnemen, terwijl het in China vanaf april 2015 21 franchisewinkels zelf zal besturen. Dat is het gevolg van een buy-out van de Chinese partner Rainbow Group vorig jaar. Hugo Boss heeft ongeveer 130 winkels in China.


In het Midden-Oosten wil Hugo Boss bovendien een eigen distributiecentrum bouwen, dat vanaf januari 2016 in gebruik moet genomen worden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Richemont wil Yoox Net-a-Porter volledig overnemen

22/01/2018

De Zwitserse luxegroep Richemont heeft een voorstel gedaan om een controlerend aandeel te pakken te krijgen bij online retailer Yoox Net-a-Porter. Het wil zo de eigen online strategie versneld uitrollen.

The Sting weet flinke winst te maken in boekjaar 2016

22/01/2018

Modeketen The Sting heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het een jaar eerder nog meer dan vijf miljoen euro verlies moest slikken. Ook zusterformule Costes wist het boekjaar 2016 positief af te sluiten.

Lagere omzet en nieuwe CEO voor Geox

19/01/2018

De omzet bij het Italiaanse schoenenmerk Geox is in het voorbije boekjaar licht gedaald. Daarnaast werd voormalig CEO Gregorio Borgo vervangen door Matteo Mascazzini, die overkomt van het Italiaanse modemerk Gucci.

Primark ziet groei vertragen

18/01/2018

In het eerste kwartaal van het boekjaar is de omzet bij de Ierse modeketen Primark bij constante wisselkoersen met 7% gestegen, inclusief wisselkoerseffecten was dat zelfs met 9%. Dat is wel lager dan wat analisten verwacht hadden.

Winst blijft net onder verwachtingen bij Zalando

17/01/2018

De Duitse modewebshop Zalando is het voorbije boekjaar met bijna een kwart gegroeid, terwijl ook de bedrijfswinst met bijna 5% steeg. Dat laatste was wel net onder de verwachtingen van Zalando zelf.

Yoox Net-a-Porter haalt recordomzet in 2017

16/01/2018

Online retailer Yoox Net-a-Porter (YNAP) heeft in 2017 een recordomzet gehaald van meer dan 2 miljard euro. Dat is een groei van meer dan 10% ten opzichte van een jaar eerder, toen die grens net niet werd gehaald.

Back to top