Hugo Boss behaalt verwachtingen

Hugo Boss behaalt verwachtingen

Het Duitse modemerk Hugo Boss zag in 2014 zijn omzet met 6 procent stijgen naar 2,57 miljard euro. Vooral de eigen retailwinkels en de verkoop van de vrouwencollecties groeiden het afgelopen jaar sterk.

"Op koers"

Het is al het vijfde jaar op rij dat de omzet van Hugo Boss groeit. Dankzij die groei behaalde het bedrijf de doelstellingen die het in november van vorig jaar stelde. De verkoop in de eigen winkels groeide in 2014 sterk, dankzij een uitbreiding van het aantal vestigingen. Op vergelijkbare basis bleef de verkoop stabiel. Ook de collecties voor vrouwen presteerden beter dan andere afdelingen binnen het bedrijf. De EBITDA groeide met 5 procent naar 591 miljoen euro, vergeleken met 565 miljoen euro in 2013.


"In 2014 toonden we dat we op koers blijven, zelfs in moeilijke marktcondities. Terwijl de mode-industrie stagneert of zelfs krimpt op veel markten, zijn wij duidelijk gegroeid.", zegt Claus-Dietrich Lahrs, CEO van Hugo Boss. "2015 zal niet gemakkelijk worden met veel economische en politieke onzekerheden, maar we zijn zeker dat het opnieuw een jaar van groei zal zijn voor Hugo Boss."


China in eigen beheer

Hugo Boss heeft ook laten weten dat het voortaan zelf de controle heeft over al zijn activiteiten in Korea en het Midden-Oosten. Het heeft ook de laatste franchisewinkel in China overgenomen. In Korea zal Hugo Boss daardoor 17 franchisewinkels overnemen, terwijl het in China vanaf april 2015 21 franchisewinkels zelf zal besturen. Dat is het gevolg van een buy-out van de Chinese partner Rainbow Group vorig jaar. Hugo Boss heeft ongeveer 130 winkels in China.


In het Midden-Oosten wil Hugo Boss bovendien een eigen distributiecentrum bouwen, dat vanaf januari 2016 in gebruik moet genomen worden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

15/09/2017

De vernieuwing van schoenketen Brantano onder de paraplu van de FNG Groep werpt zijn vruchten af: al meer dan de helft van de winkels is vernieuwd en die nieuwe winkels draaien gemiddeld 20% meer omzet.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Hermès groeit met meer dan 10 procent

14/09/2017

In de eerste helft van 2017 is de omzet bij het Franse modemerk Hermès met 11% gestegen. Vooral in Azië was er sprake van een grote sprong voorwaarts. Ook de winst ging er met 11% op vooruit.

Neem al een kijkje in Arket Brussel

14/09/2017

De nieuwe winkelformule van H&M Group opent op vrijdag 15 september officieel de deuren aan de Brusselse Guldenvlieslaan. De pers kreeg een sneak preview en ontdekte een verrassende mix van mode, interieurartikelen en food. 

Maak kennis met HRVST, de duurzaamste jeans ter wereld

14/09/2017

Tom Duhoux, bezieler van het circulaire denimlabel HRVST, komt op de RetailDetail Day demonstreren hoe hij bijdraagt aan een schonere mode-industrie. Breng zeker uw oude jeans mee. Er zijn nog enkele tickets!

Back to top