Hugo Boss meldt 5% omzetgroei in vierde kwartaal | RetailDetail

Hugo Boss meldt 5% omzetgroei in vierde kwartaal

Hugo Boss meldt 5% omzetgroei in vierde kwartaal

De Duitse modegroep Hugo Boss zag zijn omzet in het vierde kwartaal met 5% groeien tot 684 miljoen euro en sloot zijn fiscaal jaar af met een recordverkoop, met dank aan de eigen retailactiviteiten.

Recordjaar na prima vierde kwartaal

Vóór omrekening in euro steeg de kwartaalomzet met 3%, met de sterkste prestatie op naam van Azië (+5%), gevolgd door Europa (+4%) en Amerika (+1%). Vooral de eigen boetieks presteerden in het laatste kwartaal van 2014 sterk: zij lieten een omzetgroei van +6% optekenen, terwijl de groothandelsactiviteiten stagneerden.

 

Over heel 2014 boekte Hugo Boss een omzetgroei van 6% tot 2,572 miljard euro (tegenover 2,432 miljard euro in 2013). Dankzij een dubbelcijferige groei in Groot-Brittannië ging de jaaromzet in Europa zo'n 7% hoger. Ook Azië deed er vlot 7% bij dankzij een sterke toename van het marktaandeel in China, de Amerikaanse omzet ging zo'n 4% hoger.

 

Hugo Boss dankt zijn recordjaar aan een sterke groei van de eigen retailactiviteiten met liefst 12%, tegenover -1% voor de groothandelstak. Vooral de vrouwenlijn BOSS Womenswear kende veel bijval (+18%).

 

Expansie in Azië en Midden-Oosten

Ondanks de "sputterende economie" start CEO Claus-Dietrich Lahrs 2015 met een gezonde ambitie: de topman van Hugo Boss voorziet voor dit jaar een omzetgroei met een 'mid-single-digit rate' (in de buurt van de 5% dus) en een stijging van het bedrijfsresultaat met 5 tot 7%.

 

Die groei wil de groep realiseren door meer eigen winkels te openen in Azië en het Midden-Oosten en zo de "substantiële vertraging" in Europa te compenseren: "We zullen onze marktpositie in het luxesegment en de dameskleding uitbreiden en tegelijk ons eigen retailnetwerk versterken met een omnichannel aanbod", besluit Claus-Dietrich Lahrs.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerk- en outletformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De winkels, waarvan de eerste twee openden in Stockholm en Malmö, en het webplatform zijn een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Eerste Vlaamse Kiabi komt in Brugge

14/06/2018

Amper twee jaar nadat Kiabi de grens met ons land overstak, opent het Franse confectiemerk dit najaar al zijn zesde Belgische winkel. Die komt in Brugge en wordt meteen de allereerste vestiging op Vlaamse bodem.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.

Supertrash na nog geen twee maanden alweer doorverkocht

14/06/2018

Nog geen twee maanden nadat het failliete kledinglabel Supertrash was gekocht door een investeerdersgroep, is het geesteskind van Olcay Gulsen alweer doorverkocht. De merkrechten zijn nu in handen van Unlimited Footwear Group.

Peek & Cloppenburg sluit in Wijnegem Shopping Center

14/06/2018

Multimerkketen Peek & Cloppenburg sluit op 14 juli haar vestiging in Wijnegem Shopping Center: alle veertig medewerkers verliezen hun job. De winkel op de Antwerpse Meir blijft als laatste Belgische vestiging open.