Hugo Boss meldt 5% omzetgroei in vierde kwartaal | RetailDetail

Hugo Boss meldt 5% omzetgroei in vierde kwartaal

Hugo Boss meldt 5% omzetgroei in vierde kwartaal

De Duitse modegroep Hugo Boss zag zijn omzet in het vierde kwartaal met 5% groeien tot 684 miljoen euro en sloot zijn fiscaal jaar af met een recordverkoop, met dank aan de eigen retailactiviteiten.

Recordjaar na prima vierde kwartaal

Vóór omrekening in euro steeg de kwartaalomzet met 3%, met de sterkste prestatie op naam van Azië (+5%), gevolgd door Europa (+4%) en Amerika (+1%). Vooral de eigen boetieks presteerden in het laatste kwartaal van 2014 sterk: zij lieten een omzetgroei van +6% optekenen, terwijl de groothandelsactiviteiten stagneerden.

 

Over heel 2014 boekte Hugo Boss een omzetgroei van 6% tot 2,572 miljard euro (tegenover 2,432 miljard euro in 2013). Dankzij een dubbelcijferige groei in Groot-Brittannië ging de jaaromzet in Europa zo'n 7% hoger. Ook Azië deed er vlot 7% bij dankzij een sterke toename van het marktaandeel in China, de Amerikaanse omzet ging zo'n 4% hoger.

 

Hugo Boss dankt zijn recordjaar aan een sterke groei van de eigen retailactiviteiten met liefst 12%, tegenover -1% voor de groothandelstak. Vooral de vrouwenlijn BOSS Womenswear kende veel bijval (+18%).

 

Expansie in Azië en Midden-Oosten

Ondanks de "sputterende economie" start CEO Claus-Dietrich Lahrs 2015 met een gezonde ambitie: de topman van Hugo Boss voorziet voor dit jaar een omzetgroei met een 'mid-single-digit rate' (in de buurt van de 5% dus) en een stijging van het bedrijfsresultaat met 5 tot 7%.

 

Die groei wil de groep realiseren door meer eigen winkels te openen in Azië en het Midden-Oosten en zo de "substantiële vertraging" in Europa te compenseren: "We zullen onze marktpositie in het luxesegment en de dameskleding uitbreiden en tegelijk ons eigen retailnetwerk versterken met een omnichannel aanbod", besluit Claus-Dietrich Lahrs.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ex-medewerksters beschuldigen Nike van discriminatie

14/08/2018

Enkele Amerikaanse ex-werknemers van Nike hebben een rechtszaak aangespannen tegen het sportmerk. De vrouwen zouden minder loon hebben gekregen dan mannelijke collega’s en ongepast gedrag moeten ondergaan.

McGregor wint rechtszaak van Reebok

13/08/2018

Modemerk McGregor heeft verkregen dat Reebok de naam van vechtsporter Conor McGregor niet meer mag gebruiken. De naam is een inbreuk op het merkrecht, ook al bestaat McGregor momenteel niet: het label ging al twee jaar op rij failliet.

Omzet modegroep WE blijft teruglopen

10/08/2018

Modegroep WE International blijft omzet verliezen: de verkoopcijfers liepen vorig jaar met 2,8% terug naar 275,8 miljoen euro. Ook de operationele winst gaat erop achteruit, al blijft de nettowinst stabiel.

Sports Direct koopt failliete warenhuisketen House of Fraser

10/08/2018

Mike Ashley, de eigenaar van Sports Direct, koopt de Britse warenhuisketen House of Fraser voor zo’n 100 miljoen euro. De overname komt er luttele uren nadat de 169-jarige keten het faillissement aanvroeg.

Adidas scoort dankzij WK voetbal

09/08/2018

Het Duitse sportmodemerk Adidas heeft een topkwartaal achter de rug, met dank aan het voorbije WK voetbal. De totale omzet steeg 4% tot 5,26 miljard euro. liefst 3,2 miljard daarvan haalde Adidas uit de verkoop van sportschoenen.

Waste2Wear tovert 2 miljoen plastic flessen om tot kleding

07/08/2018

Textielbedrijf Waste2Wear zal eind dit jaar een herfst- en wintercollectie lanceren samen met zes grote modemerken. Die kleding zal volledig vervaardigd zijn uit gerecycleerde materialen afkomstig van de oceanen en vuilnisbelten.