Hugo Boss meldt 5% omzetgroei in vierde kwartaal

Hugo Boss meldt 5% omzetgroei in vierde kwartaal

De Duitse modegroep Hugo Boss zag zijn omzet in het vierde kwartaal met 5% groeien tot 684 miljoen euro en sloot zijn fiscaal jaar af met een recordverkoop, met dank aan de eigen retailactiviteiten.

Recordjaar na prima vierde kwartaal

Vóór omrekening in euro steeg de kwartaalomzet met 3%, met de sterkste prestatie op naam van Azië (+5%), gevolgd door Europa (+4%) en Amerika (+1%). Vooral de eigen boetieks presteerden in het laatste kwartaal van 2014 sterk: zij lieten een omzetgroei van +6% optekenen, terwijl de groothandelsactiviteiten stagneerden.

 

Over heel 2014 boekte Hugo Boss een omzetgroei van 6% tot 2,572 miljard euro (tegenover 2,432 miljard euro in 2013). Dankzij een dubbelcijferige groei in Groot-Brittannië ging de jaaromzet in Europa zo'n 7% hoger. Ook Azië deed er vlot 7% bij dankzij een sterke toename van het marktaandeel in China, de Amerikaanse omzet ging zo'n 4% hoger.

 

Hugo Boss dankt zijn recordjaar aan een sterke groei van de eigen retailactiviteiten met liefst 12%, tegenover -1% voor de groothandelstak. Vooral de vrouwenlijn BOSS Womenswear kende veel bijval (+18%).

 

Expansie in Azië en Midden-Oosten

Ondanks de "sputterende economie" start CEO Claus-Dietrich Lahrs 2015 met een gezonde ambitie: de topman van Hugo Boss voorziet voor dit jaar een omzetgroei met een 'mid-single-digit rate' (in de buurt van de 5% dus) en een stijging van het bedrijfsresultaat met 5 tot 7%.

 

Die groei wil de groep realiseren door meer eigen winkels te openen in Azië en het Midden-Oosten en zo de "substantiële vertraging" in Europa te compenseren: "We zullen onze marktpositie in het luxesegment en de dameskleding uitbreiden en tegelijk ons eigen retailnetwerk versterken met een omnichannel aanbod", besluit Claus-Dietrich Lahrs.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

15/09/2017

De vernieuwing van schoenketen Brantano onder de paraplu van de FNG Groep werpt zijn vruchten af: al meer dan de helft van de winkels is vernieuwd en die nieuwe winkels draaien gemiddeld 20% meer omzet.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Back to top