Hugo Boss meldt 5% omzetgroei in vierde kwartaal

Hugo Boss meldt 5% omzetgroei in vierde kwartaal

De Duitse modegroep Hugo Boss zag zijn omzet in het vierde kwartaal met 5% groeien tot 684 miljoen euro en sloot zijn fiscaal jaar af met een recordverkoop, met dank aan de eigen retailactiviteiten.

Recordjaar na prima vierde kwartaal

Vóór omrekening in euro steeg de kwartaalomzet met 3%, met de sterkste prestatie op naam van Azië (+5%), gevolgd door Europa (+4%) en Amerika (+1%). Vooral de eigen boetieks presteerden in het laatste kwartaal van 2014 sterk: zij lieten een omzetgroei van +6% optekenen, terwijl de groothandelsactiviteiten stagneerden.

 

Over heel 2014 boekte Hugo Boss een omzetgroei van 6% tot 2,572 miljard euro (tegenover 2,432 miljard euro in 2013). Dankzij een dubbelcijferige groei in Groot-Brittannië ging de jaaromzet in Europa zo'n 7% hoger. Ook Azië deed er vlot 7% bij dankzij een sterke toename van het marktaandeel in China, de Amerikaanse omzet ging zo'n 4% hoger.

 

Hugo Boss dankt zijn recordjaar aan een sterke groei van de eigen retailactiviteiten met liefst 12%, tegenover -1% voor de groothandelstak. Vooral de vrouwenlijn BOSS Womenswear kende veel bijval (+18%).

 

Expansie in Azië en Midden-Oosten

Ondanks de "sputterende economie" start CEO Claus-Dietrich Lahrs 2015 met een gezonde ambitie: de topman van Hugo Boss voorziet voor dit jaar een omzetgroei met een 'mid-single-digit rate' (in de buurt van de 5% dus) en een stijging van het bedrijfsresultaat met 5 tot 7%.

 

Die groei wil de groep realiseren door meer eigen winkels te openen in Azië en het Midden-Oosten en zo de "substantiële vertraging" in Europa te compenseren: "We zullen onze marktpositie in het luxesegment en de dameskleding uitbreiden en tegelijk ons eigen retailnetwerk versterken met een omnichannel aanbod", besluit Claus-Dietrich Lahrs.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Belgische mode houdt wereldwijde reputatie hoog

24/11/2017

Er is leven na de ‘Zes van Antwerpen’: België blijft internationale faam verwerven op modevlak. Na Antwerpse mode krijgt nu ook Brusselse mode een stevige reputatie, een imago dat de overheid mee ondersteunt.

Test kleding in extreem weer in flagshipstore Woolrich

24/11/2017

Modemerk Woolrich heeft in Milaan een nieuwe flagshipstore geopend met een interessante toevoeging. Klanten kunnen hun winterjas immers uittesten in een kamer met extreme temperaturen.

H&M investeert in webwinkel rond duurzame kleding

23/11/2017

ADAY, een webwinkel die duurzame kleding voor vrouwen maakt, heeft in een investeringsronde 2 miljoen dollar (1,7 miljoen euro) weten op te halen. Een van de nieuwe geldschieters is de investeringstak van H&M.

C&A verkoopt 13 Franse winkels

22/11/2017

Modeketen C&A doet dertien van zijn 160 Franse winkels van de hand. De panden en het personeel worden overgenomen door de Franse modeketens Chaussea en Stokomani.

Guess dankt sterk kwartaal aan Europa en Azië

22/11/2017

De omzet van het Amerikaanse modemerk Guess is in het derde kwartaal met meer dan 3% gegroeid. Dat heeft het bedrijf vooral te danken aan een sterke verkoop in Azië en Europa. Onder de streep was er wel sprake van verlies.

Urban Outfitters kruipt uit dal in derde kwartaal

21/11/2017

Na enkele kwartalen met negatieve resultaten heeft Urban Outiftters in het derde kwartaal opnieuw met groei kunnen aanknopen. De totale omzet groeide zo met 3,5%, ook op vergelijkbare basis was er een groei van 1%.

Back to top