RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • EVENTS 2025
    • EVENTS 2026
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • EVENTS 2025
    • EVENTS 2026
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Pauline Neerman
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Hugo Boss wil omzet verdubbelen met nieuwe look

icon
Mode4 augustus, 2021

Hugo Boss pakt uit met een nieuw vijfjarenplan: het modehuis gaat voor een verdubbeling van de omzet tegen 2025. De Duitsers willen meer jongeren lokken en stoppen hun winkels in een nieuw jasje.

 

Nieuwe look en feel

Hugo Boss gaat voor een nieuwe look: als onderdeel van een nieuwe groeistrategie is het Duitse bedrijf de stijl van submerken Boss en Hugo aan het oppoetsen. De logo’s en marketing worden opgefrist, terwijl in de komende drie jaar ook 80% van de eigen winkels een grondige opfrissing krijgt. Met die volledig nieuwe ‘look en feel’ wil Boss tegen 2025 een omzet van 2,6 miljard euro in menswear en 400 miljoen euro (een verdubbeling) in het vrouwendepartement bereiken. Het jongere merk Hugo moet goed worden voor 800 miljoen euro.

 

In totaal stelt Hugo Boss zich tot doel tegen 2025 de omzet te verdubbelen tot 4 miljard euro. Dat doet het bedrijf met de ‘Claim 5’-strategie: “Het is onze visie om wereldwijd het toonaangevende premium tech-gedreven modeplatform te worden en in deze context zullen we een revolutie teweegbrengen in de manier waarop we met consumenten communiceren”, zegt CEO Daniel Grieder.

 

Jongeren en digitalisering

Naast ruim honderd miljoen euro aan extra marketinguitgaven wil het merk vooral jongere consumenten voor zich winnen met het merk Hugo. Mede voor hen pompt het modehuis ook nog eens 150 miljoen euro in digitalisering, van trenddetectie en digitale productontwikkeling tot AI-gebaseerde prijsstellingsmogelijkheden en de wereldwijde uitrol van digitale showrooms. Zowel in Duitsland als in Portugal komt een digitale campus voor data-analyse en techmedewerkers. Het gewenste resultaat zou zijn dat de online omzet in 2025 meer dan een miljard euro en zowat een kwart van de groepsomzet bereikt.

 

De sterkste groei zal uit Azië blijven komen: het omzetaandeel van de regio zal naar verwachting oplopen tot meer dan 20%, met bijzondere dank aan China. In Europa en beide Amerika’s wil Hugo Boss vooral inzetten op de trend naar meer casual kleding, met outfits voor elk moment. Tegen 2025 rekent het bedrijf bovendien op een brutowinstmarge van 12%. Als duurzaamheidsdoelstellingen streeft het Duitse bedrijf naar klimaatneutraliteit in de hele waardeketen tegen 2045 en wil het 80% van de producten tegen 2030 circulair maken.

 

De aankondigingen komen er in het kielzog van de nieuwe kwartaalcijfers. Topman Grieder is tevreden met een goed herstel na de coronacrisis: de omzet steeg met 133% ten opzichte van het tweede kwartaal vorig jaar en ligt zo nog maar 4% lager dan in dezelfde periode pre-corona. De brutobedrijfswinst bedroeg 42 miljoen euro. Voor het hele jaar gaat de groep uit van 30 tot 35% omzetgroei.

Meer over... Mode
Zie meer
  • icon
    Mode8 december, 2025
    My Jewellery wil groeien van 50 naar 125 winkels

    125 winkels in zeven landen: dat is de ambitie van de Nederlandse sieradenketen My Jewellery voor de komende jaren. De retailer heeft daarom een nieuwe manager met internationale ervaring aangetrokken.

  • icon
    Mode8 december, 2025
    Victoria’s Secret vindt “pad naar potentieel” terug

    Het ‘Path to Potential’-plan legt Victoria’s Secret geen windeieren: na een sterk derde kwartaal verhoogt de lingerieretailer zijn vooruitzichten voor het volledige boekjaar.

  • icon
    Mode5 december, 2025
    Fredrik Malm is nieuwe CEO Gant

    Gant heeft Fredrik Malm benoemd tot CEO. De Amerikaanse modegroep kiest zo voor een interne opvolging van Patrik Söderström, die na zes jaar afzwaait.

Meest gelezen
  • icon
    Food27 november, 2025
    Promo-oorlog: Colruyt contra Kruidvat
  • icon
    Wonen26 november, 2025
    Swiss Sense, Dreambaby en Dreamland redden nog enkele Belgische Leen Bakker-winkels
  • icon
    Food18 november, 2025
    Dit worden de uitbaters van de Delhaize-supermarkten op de Cora-sites
  • icon
    Algemeen17 november, 2025
    Ook AliExpress, Amazon, eBay, Joom, Temu en Wish verkochten illegale producten, zegt Frankrijk
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • socialLinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepterenCookie SettingsReject All
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Functional & Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDuurBeschrijving
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics & Advertisement".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Functional & Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance & Others".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Analytics & Advertisement
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Performance & Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
OPSLAAN & ACCEPTEREN