Ice-Watch opent winkels in China

Ice-Watch opent winkels in China

Het Belgische horlogemerk Ice-Watch gaat in China een tiental eigen winkels openen en zal daarnaast ook te vinden zijn in meer dan 200 verkooppunten in de grootste steden van het land. Het tekent daarvoor vandaag een overeenkomst.

Geen namaak meer

CEO Jean-Pierre Lutgen maakte zelf het nieuws bekend, in het kader van het staatsbezoek van koning Filip aan China. Eind april werden al de nodige documenten in orde gebracht om verkooppunten te openen in China en om namaak tegen te gaan. Zonder die papieren kunnen de horloges vrij nagemaakt worden in China.

 

Vandaag zal de definitieve overeenkomst met de Chinese groep Casey International getekend worden. Ice-Watch heeft momenteel al een kantoor in Hongkong en de horloges worden geproduceerd in Shenzhen. De Aziatische markt is momenteel ook al goed voor een kwart van de omzet van het bijzonder succesvolle Belgische merk, dat sinds de opstart in 2007 al meer dan 12 miljoen van zijn opvallende horloges aan de man gebracht heeft.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


JBC haalt e-commercemagazijn terug naar België

17/11/2017

JBC verhuist zijn e-commercemagazijn weer van Nederland naar België. Voortaan stockeert de Belgische kledingketen zijn kleding bij Bleckmann in Grobbendonk. Dat is een onverwachte opsteker voor de Belgische e-commercesector.

H&M-dochter Monki geeft Antwerpen Belgische primeur

17/11/2017

Vandaag is in Antwerpen de eerste Belgische vestiging van het modemerk Monki geopend. Dat maakt deel uit van de Zweedse H&M Group en heeft in Europa en Azië al ongeveer 115 winkels.

Minstens 30 jobs op de helling bij Euro Shoe Group

17/11/2017

Bij Euro Shoe Group, het schoenen- en kledingconcern achter Bristol en Avance, verdwijnen ten minste dertig jobs. “De sanering zou gebeuren zonder naakte ontslagen”, zegt de 'nieuwe' topman Philippe Vanaudenhove.

Clouds of Fashion: van modeblog tot heuse retailonderneming

16/11/2017

Als jonge blogger een eigen retailonderneming uit de grond stampen, faut le faire. Laurentine Van Landeghem heeft zelfs haar studies stopgezet om zich te focussen op haar Clouds of Fashion. Op de RetailDetail Night vertelt ze haar verhaal. 

Lubach: “Eerlijke kleding is een kwestie van prioriteiten”

15/11/2017

Sinds de ramp bij Rana Plaza klinkt binnen de kledingindustrie de roep naar transparantie rond de productie van kleding, maar zondag bewees Arjen Lubach in Zondag met Lubach dat die transparantie er nog niet helemaal is.

Modeketen Canada Goose opent eerste Europese winkel

14/11/2017

De Canadese modeketen Canada Goose heeft in Londen zijn eerste Europese winkel geopend. De kleding van het merk is al langer te vinden in Europa, maar voorheen was dat enkel het geval bij multimerkenwinkels.

Back to top