Ice-Watch opent winkels in China | RetailDetail

Ice-Watch opent winkels in China

Ice-Watch opent winkels in China

Het Belgische horlogemerk Ice-Watch gaat in China een tiental eigen winkels openen en zal daarnaast ook te vinden zijn in meer dan 200 verkooppunten in de grootste steden van het land. Het tekent daarvoor vandaag een overeenkomst.

Geen namaak meer

CEO Jean-Pierre Lutgen maakte zelf het nieuws bekend, in het kader van het staatsbezoek van koning Filip aan China. Eind april werden al de nodige documenten in orde gebracht om verkooppunten te openen in China en om namaak tegen te gaan. Zonder die papieren kunnen de horloges vrij nagemaakt worden in China.

 

Vandaag zal de definitieve overeenkomst met de Chinese groep Casey International getekend worden. Ice-Watch heeft momenteel al een kantoor in Hongkong en de horloges worden geproduceerd in Shenzhen. De Aziatische markt is momenteel ook al goed voor een kwart van de omzet van het bijzonder succesvolle Belgische merk, dat sinds de opstart in 2007 al meer dan 12 miljoen van zijn opvallende horloges aan de man gebracht heeft.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Bestseller investeert in About You

20/07/2018

De Deense Bestseller-groep neemt een aanzienlijke participatie in het Duitse modeplatform About You. Een kapitaalverhoging met zo’n 250 miljoen euro moet een verdere groei van de online retailer mogelijk maken.

Burberry ziet 100 miljoen euro in rook opgaan

20/07/2018

Niet iedereen ziet de noodzaak van duurzaamheid in: het Britse modemerk Burberry stookte vorig jaar voor meer dan dertig miljoen euro aan merkproducten op "om te vermijden dat ze in verkeerde handen zouden vallen".

Overnemer voor Belgische winkels Men at Work

20/07/2018

De drie Belgische vestigingen van de failliete modeketen Men at Work en de Antwerpse kledingzaak Fish & Chips zouden een nieuwe eigenaar hebben. Op meer details is het wel nog even wachten…

Postorder-icoon 3 Suisses legt in België de boeken neer

19/07/2018

De Belgische afdeling van 3 Suisses is failliet verklaard, na een rampzalig begin van de soldenperiode: de webshop verkocht al in de eerste soldendagen 30% minder. Elf banen staan op de tocht.

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.