Ice-Watch strikt West-Vlaamse 'WK-babe' Axelle | RetailDetail

Ice-Watch strikt West-Vlaamse 'WK-babe' Axelle

Ice-Watch strikt West-Vlaamse 'WK-babe' Axelle

Axelle Despiegelaere wordt het gezicht van het Belgische horlogemerk Ice-Watch. De 17-jarige West-Vlaamse groeide vorige zomer, tijdens het WK voetbal in Brazilië, plots uit tot een heuse WK-hype.

Na Gimpex en (net niet) L'Oréal

Ice-Watch was al een tijdje op zoek naar een 'gezicht' voor zijn lijn horloges en accessoires. Die heeft het Waalse bedrijf nu gevonden in de Despiegelaere. Hoe de campagne er precies zal uitzien, wordt pas bij de lancering eind deze maand duidelijk, maar we weten wel dat Ice-Watch alvast modefotograaf Marc Lagrange heeft ingehuurd.

 

'La Belle Axelle', zoals de blondine aan de andere kant van de taalgrens genoemd wordt, is met deze opdracht niet aan haar proefstuk toe. Sinds deze zomer poseert ze al voor Gimpex, een merk van luxeschoenen (foto). Die deal werd overigens eind november verlengd.

 

Even had de fotogenieke fan van Rode Duivels ook een contract bij L'Oréal beet en figureerde ze in videofilmpjes voor L'Oréal Professionnel Belgique, maar dat contract werd snel stopgezet nadat op sociale media foto's waren opgedoken waarbij ze op safari poseerde bij een doodgeschoten gemsbok: een 'jeugdzonde' waar de cosmeticareus niet om kon lachen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Bestseller investeert in About You

20/07/2018

De Deense Bestseller-groep neemt een aanzienlijke participatie in het Duitse modeplatform About You. Een kapitaalverhoging met zo’n 250 miljoen euro moet een verdere groei van de online retailer mogelijk maken.

Burberry ziet 100 miljoen euro in rook opgaan

20/07/2018

Niet iedereen ziet de noodzaak van duurzaamheid in: het Britse modemerk Burberry stookte vorig jaar voor meer dan dertig miljoen euro aan merkproducten op "om te vermijden dat ze in verkeerde handen zouden vallen".

Overnemer voor Belgische winkels Men at Work

20/07/2018

De drie Belgische vestigingen van de failliete modeketen Men at Work en de Antwerpse kledingzaak Fish & Chips zouden een nieuwe eigenaar hebben. Op meer details is het wel nog even wachten…

Postorder-icoon 3 Suisses legt in België de boeken neer

19/07/2018

De Belgische afdeling van 3 Suisses is failliet verklaard, na een rampzalig begin van de soldenperiode: de webshop verkocht al in de eerste soldendagen 30% minder. Elf banen staan op de tocht.

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.